Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Akumulator do Scenica II 2.0 16V


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Jestem nowy na forum i witam wszystkich. Od miesiąca mam Scenica II 2.0 i niestety

mam pecha, bo siada już mu akumulator - po solidnym naładowaniu wskazuje w stanie

jałowym 12,4 - 12,5V - o ile się nie mylę to trochę mało. Akumulator jest oryginalny, tzn.

Varta 70Ah, 720A (EN) i ma 3 latka. Ne jestem tak właściwie pewien czy oryginalnie wyjechał tak z fabryki - nie mogę nigdzie znaleźć żadnej tabeli jakie Renault wstawia aku.

Upatrzyłem sobie Centrę Plus 74Ah, 680A (EN) i mam pytanie czy ten aku będzie pasował do mojego autka - chodzi mi o prąd rozruchu oczywiście.

Alternatywnie jest Centra Futura 75Ah, 760A, ale cena niestety wyższa.

Co sądzicie - będzie dobrze z tym 680A?

 

Pozdrawiam

sirdoniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po naładowaniu to wartość prawidłowa, skąd podejrzenie, ze padł?

Nie kręci? Co się dzieje?

A tak przy okazji to wydaje mi się, że ten aku ciut za duży jest, ja bym włożył 50-60Ah. To w końcu benzynowy silnik, a nie dizel, zresztą i tam to też ciut za dużo.

Chyba, że ktoś naprawdę dużo jeździ. Na dojazdy do pracy po kilka, kilkanaście km i od czasu do czasu jakaś dłuższa trasa ma on za dużą pojemność i permanentnie będzie niedoładowany.

Ja ma w swoim 45Ah i nic się z nim nie dzieje, zresztą taki miałem wcześniej, chyba nawet był od nowości, czyli 8 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o moje podejrzenia to biorą się stąd, że kilka razy aku zastrajkował bez uprzedzenia i nie odpalił. W Scenicu II jak wiesz nie ma kluczyka tylko ta śmieszna karta więc nawet nie można sobie zakręcić dłużej, bo autko odpala się przyciskiem "START".

"Nie odpalenie" wygląda tak, że silnik nawet nie próbuje "kręcić" tylko słychać pisk i takie "pykanie" - tak jakby elektronika już z góry wiedziała, że nie odpali i nawet nie próbuje :mrgreen:

Jeśli chodzi o to napięcie - wyczytałem na www.akumulator.pl, że naładowany do pełna aku powinien mieć napięcie w stanie jałowym nie mniejsze niż 12,5V - a mój ma 12,4V po całej nocy na prostowniku automatycznym - może dam mu jeszcze jedną szansę.

Wolałbym się nie zdziwić jak będę nad morzem w sierpniu - w sumie większość tras jakie robie to do pracy - ok. 4km

Dokopałem się do tabel zastosowań Centry - http://www.centra.com.pl/pub/uploaddocs/ta..._zastosowan.zip - i wyczytałem, że do mojego autka wystarczy wg nich aku o 62Ah/640A (Futura) lub 62Ah/540A (Plus).

W takim razie skąd u mnie oryginalny aku 70Ah/720A ?

 

pozdr.

sirdoniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zmienisz akumulator podjedź do jakiegoś warsztatu, niech Ci go sprawdzą.

Tylko czasem nie miernikiem elektronicznym po g... warte. Potrzebny jest taki z dużym opornikiem w kształcie sprężyny, Chodzi o to, żeby wytworzyć duży prąd zwarcia, Przyrząd ma amperomierz, który pokazuje jak szybko spada prąd na auku.

Po za tym 0,1 v to pomijalny błąd, ale gdyby aku nie miało odpowiedniego prądu rozruchu lub nie trzymał pojemności pomiar napięcia nic nie da. Beż obciążenia zawsze będzie w okolicach tych 12,5 V.

To tak na początek, żeby wyeliminować lub potwierdzić uszkodzenie akumulatora.

Mogą też być problemy z rozrusznikiem, ale wątpię, żeby objawiły się 3-letnim aucie, chociaż nigdy nie wiadomo.

Na początek, naładuj akumulator i zagrzej silnik tak żeby włączył się wentylator, potrzymaj parę minut i wyłącz silnik. Po wyłączeniu silnika wentylator powinien się ponownie włączyć. Poczekaj aż się wyłączy, możesz też włączyć w tym czasie radio.

Chodzi o to żeby rozładować akumulator.

Jak wentylator przestanie pracować spróbuj zapalić, jak silnik zapali to powiedziałbym, ze akumulator masz sprawny. Jak nie to do wymiany.

Co do pojemności akumulatora to Ci nie odpowiem, Może w fabryce takie mieli i po prostu włożyli :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobię tak jak mówisz P_r_z_e_m_o - najpierw podjadę do warsztatu i zobaczę co mi zmierzą.

 

Przy okazji chciałem zapytać (tak z ciekawości) - czy ktoś miał już okazję korzystać z usługi Centra Assistance dostępnej dla właścicieli aku Futura? - http://www.akumulator.pl/dobre-akumulatory...assistance.html

 

dzięki i pozdr.

sirdoniu

 

[ Dodano: 2008-07-29, 20:38 ]

No więc byłem dziś u mechanika i po pomiarach okazało się, że mój aku niestety już powoli umiera. Miał oczywiście ten specjalny miernik, o którym pisał P_r_z_e_m_o.

Podczas pomiaru napięcia przy prądzie zwarcia (tak to się chyba określa) napięcie bardzo szybko spadło do poziomu poniżej 8,5V. Tak więc od razu dokonałem zakupu i mam już Centrę Plus 62Ah/540A.

Po wymianie aku musiałem ponownie przyuczyć elektryczne szybki, ale radyjko gra bez problemu - obawiałem się, że będzie trzeba rozkodowywać.

 

pozdr.

sirdoniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jako, że musiałem dokopać sie do swojego padłego akumulatora, mogę teraz napisać jaki jest orginał do silnika 2,0 16V w MII (chyba w SII powinien być identyczny). Otóż jest to 55Ah i 510A. Jest nawet na nim nr. części Renault. Robi to cudo firma Tudor.

Ja zmieniam na Centrę Futurę CF06 czyli 55Ah i 600A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zastosowanie przy silniku benzynowym akumulatora o pojemności 70 Ah i jego zgon w tak młodym wieku samochodu sugeruje, że poprzedni właściciel dokonał jego podmianki.

Ja od ponad dwóch lat mam w 1,9 dci akumulator 62 Ah i nawet w czasie największych mrozów (a bywały takie) nie zawiódł. Jeżeli tan akumulator rzeczywiście byl oryginalny od tego auta, musialo nastąpiś jego mechaniczne uszkodzenie zmniejszające jego rzeczywista pojemność. W jednym z aut służbowych mamy oryginalny akumutator od 2003 roku (2,0 HDI) i nie mamy najmniejszego problemu (trzeba nadmienić że samochód ma 350 000 km przebiegu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Kotlet straszny ale kolega powyzej nie ma racji odnosnie "Zastosowanie przy silniku benzynowym akumulatora o pojemności 70 Ah i jego zgon w tak młodym wieku samochodu sugeruje, że poprzedni właściciel dokonał jego podmianki."

Otoz w Megane JEDEN 1.6 16V phase 2 montowano fabrycznie w niektorych wersjach akumulator 70 Ah. Jest tylko jeden maly powod takiego zastosowania-pakiet zimowy czyli podgrzewane fotele i podrzewana przednia szyba ( oraz elektryczne fotele i wersja privilege)

Dodam tez ze ten akumulator wytrzymywal 8,10 lat minimum a znam przypadek ze dopiero polskie drogi uszkodzily go po ...12 latach. Sprawa pewna bo byla na nim data produkcji zgodna z data produkcji auta a samo auto serwisowane tylko w ASO -potwierdzone sprawdzeniem historii na serwerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!