Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Megane I ph II] Okropn hałas ze skrzyni biegów / sprzegła


Bartek84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W mojej Megance od jakiegoś czasu bardzo głośno pracuje skrzynia biegów.

Wydobywa się z niej bardzo głośne charczenie - tak jakby wiercić wiertarką z udarem :-/

Odgłos ten słychać tylko na IV i V biegu.

Hałas jest starsznie głośny.

Jak wcisnę sprzegło to ucicha.

 

Pojawia się jesze gdy np. jadąc na wciśniętym sprzęgle włączam 4 bieg i mocniej pociągne drążek do oporu i przytrzymam go bez puszczania pedału sprzęgła.

Jak puszcze pedał gazu to skrzynia wydaje z siebie odgłosy jakbym jechał w jakims rozklekotanym Ikarusie :-/ ( szuranie, zgrzytanie charczenie) cięzko to opisać. Raczej nie wyje.

Powyżej 130 nie da sie wytrzymać :-(

 

Na wciśniętym sprzęgle czasami coś postukuje.

Czasmi przy ostrzejszym starcie mam wrażenie,że sprzegło przeskakuje.

Pedał bierze wysoko.

 

Co to może być?

Skrzynia do wymiany czy cos ze sprzęgłem.

Biegi wchodza idealnie.

Olej jest.

 

Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak auto stoi to jest cicho. Czasami tylko coś postukuje szeleści jak wcisnę sprzęgło i włączę I bieg.

Co się bardziej opłaca?... Naprawiać skrzynię czy kupić używkę?

Co się mogło rozwalić w skrzyni?

Łożyska czy przekładnie?

A może to być coś ze sprzęgłem / dociskiem / łożyskiem itp...

Słyszałem już kilka popsutych skrzyń...wyły,zgrzytały ale takiego odgłosu jak z mojej nigdy nie słyszałem.

To jest jakieś takie suche, głośne chrobotanie jak w wiertarce udarowej.

Dzisiaj pobawiłem się na różnych biegach i np. na I na stałym gazie przy 4 tys obr słychać takie rytmiczne ( nie ciągłe) wycie/buczenie w okolicach nóg kierowcy ( takie jak z padniętego łożyska) Sprzęgło bierze tak gdzieś 5 cm od góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odgrzeję temat .

Ten hałas o którym pisałem wydobywał się ze skrzyni biegów.

Coś się w niej zmieliło. Po spuszczeniu oleju wyleciało mnóstwo sporych opiłków.

W zeszłym tygodniu wymieniłem skrzynię biegów bo hałas się nasilił.

Nastała błoga cisza.

Nawet nie wiedziałem,że Meganka DTI jest taka cicha <czerwona>

Założone tez jest nowe sprzęgło VALEO

Skrzynie kupiłem za 1400zł z przebiegiem 60tyskm. wyciągnięta z rozbitka.

Różni mechanicy chcieli mi silnik wymieniać , podpory półosi itp..

W końcu jeden od razu zakwalifikował skrzynię do wymiany. Miał rację.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

Mam pytanko co do 5 biegu. W mojej Megane I phII z 2001 1.9dti 4 biegi wchodzą Oki gdy łącze 5 samochód wpada w wibracje ( jak przy źle wyważonych kołach ) efekt jest niezależny od prędkości i obrotów. Proszę o pomysły co może być nie tak.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam,

podepnę się. Otóż nie kilka dni temu usłyszałem dziwne wycie w samochodzie podczas jazdy. Im szybciej tym głośniej. Stawiałem na łożyska i owszem Panowie wymienili mi dwa (!). Dbam o auto i wszystko robię od razu i na czas nie wiem skąd to się wzięło. Ale pomijając myślałem, że będzie już spokój. Niestety się przeliczyłem. Wycie było ale nieco cichsze.

Dodam, że podczas jazdy np. przy 80km/h występuje ono niezależnie czy auto jest wysprzęglone (leci na luzie) czy też na biegu i ciągnie.

Wróciłem do warsztatu panowie powiedzieli, że to układ różnicowy (nie wiem przeniesienia napędu), że to jakieś łożyska w skrzyni.

Wcześniej trochę i mam to w sumie do dziś słyszę terkotanie po zwolnieniu sprzęgła na postoju. Piszę do dziś bo ledwie tydzień temu wymieniali mi sprzęgło (kpl.), myślałem, że ten dźwięk to właśnie łożysko oporowe, ale oni powiedzieli tak jak wyżej napisałem, że to skrzynia. Czyli i wycie i terkotanie na postoju?

czy mieli rację i jak długo taka skrzynia wytrzyma?

pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile masy oleju w skrzyni, może trzeba dolać?

Jeżeli Twój przebieg jest prawdziwy to może go wymień. Jak się nie uspokoi to albo znajdź skrzynię używaną, albo oddaj do regeneracji tą co masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

olej przekładniowy zmieniłem jakieś 20tys temu (wg instrukcji jakiś elf). Przebieg jest oryginalny (brak wycieków i nie bierze zupełnie oleju). Mechanicy przy okazji wymiany łożysk sprawdzili mi stan oleju (przekładniowego) i powiedzieli że jest ok. Odradzili regeneracje bo jest droga i radzili poszukać skrzyni.

Mam jedno, ale. Najmłodsze auto będzie miało 8 lat (koniec produkcji 2002). a ja nie wierze w przebiegi rzędu 100 czy 160 tyś. w tych dieslach. Ja tym autem zrobiłem już 50tys. a minął ledwie rok. Oferty na portalach aukcyjnych tych aut z niskimi przebiegami mnie śmieszą. Ciekawe kiedy wreszcie nasz przepis przestanie być martwy odnośnie cofania liczników.

Chyba że anglik? i czy ktoś się orientuje ile to jeszcze wytrzyma?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!