Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane Scenic 1,9dti napięcie na zasilaniu świec żarowych


Wojtasf100

Rekomendowane odpowiedzi

Witam nam problem a raczej zapytanie jakie napięcie powinno być na zasilaniu świec żarowych. U mnie jest ok 9- 10 V. Czy nie powinno być 12V? Od pewnego czasu mam problem z uruchomieniem silnika muszę kilka lub kilkadziesiąt sekund kręcić rozrusznikiem lub 2-3 razy podgrzewać świece. Świece sprawne niedawno wymieniane oporność na świecach od 00,1 do 00,6 Oma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku na świecach powinno być w przybliżeniu tyle co w danym momencie na akumulatorze. Może byś trochę niższe ze względu na spadek napięcia na elementach przekaźnika podgrzewacza świec. Problemem raczej nie są świece bo ten silnik doskonale odpala i bez świec. Ja bym sprawdził jak jest ustawiony statyczny kąt wtrysku. 

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek rozrządu był wymieniany ok 30 tyś km temu i wcześniej nie było takich objawów. Możliwe jest przestawienie kąta wtrysku? po tylu kilometrach. Wszesniej jak serwis robił mi pompę wtryskową ( serwis porządny i rzetelny nie jakiś partacz) to mówił że ciężki rozruch może być przyczyna rozrusznika. Było to ok 3 lat temu i wtedy też miałem ciężki rozruch ale to była wina pompy i faktycznie rozrusznika ( podobno w momencie rozruchu rozrusznik pobiera duży amperaż i słaby sygnał idzie na jakiś czujnik ale nie wiem jaki). Martwi mnie ten spadek napięcia na świecach żarowych bo na akumulatorze jest 12.7V bez rozruchu a na świecach ( chwilę temu sprawdzałem jeszcze raz jest między 8-10 V. 

Jutro sprawdzę kąt wtrysku bo faktycznie jak ten silnik dobrze pali bez świec to nie będę się czepiał napięcia świec. Dziękuję za odpowiedź 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomyl ustawienia pompy na pasku rozrządu z ustawieniem statycznym pompy. Dla tego silnika powinno wynosić 0,45 mm. Mierzy się czujnikiem zegarowym po wykręceniu zaślepki w pompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie. Rozrząd sprawdzony jest dobrze ustawiony. Problem rozwiązany. Przyczyną był alarm ( dodatkowy nie fabryczny) kradł napięcie podczas rozruchu i po dłuższym postoju. Został odłączony i problem znikł. Dziękuję za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!