Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej ?


www.gom.pl

Rekomendowane odpowiedzi

A nic sie nie zatka? Podobno jesli wył wlany 10W 40 i wleje 5W 40 to moga sie zadkac kanaliki jakies tam w silniku od smarowaniana. Nie wiem czy to prawda a po za tym to moge 2 razy stracic kase nie wiem po ile jest litr 5W 40 i litr 10W 40

Awiec nadal nie wiem co wlac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mil3k6 Ja bym na twoim miejscu wlał półsyntetyk, u mnie od nowości taki leją w 1.9dCi. za 5l. 10w40 zapłaciłem 130zł a 5w40 kosztuje coś około 180zł. Mówię o Elfie. Jeśli wcześniej był lany półsyntetyk a wlejesz syntetyk to możesz rozszczelnić silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniam co roku niezależnie od liczby przejechanych kilometrów, a robię nie więcej niż 15 tyś. Tydzień temu robiłem wymianę w NorAuto i wymiana filtra oleju kosztuje 11zł, a samego oleju 19zł - dodam że w Wawie, im dalej od dużego miasta tym taniej a robota niezbyt skomplikowana. Pamiętaj tylko o dokupieniu uszczeliki pod korek spustowy oleju, W ASO koszt ok. 6 zł. w niektórych modelach bywają metalowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli w silniku (nie mowimy o okresie dotarcia) był pólsyntetyk to zdecydowanie wlanie syntetyku moze rozszczelnić silnik.

 

Okresy przeglądów nie są zależne od rodzaju oleju i warto robić je nieżadziej niż rok lub 15tkm - nawet jeśli producent dopuszcza rzadziej.

 

Co do cen to udaj się do warsztatu w którym zamierzasz robić przegląd i nie zadawaj pytań o to na forum bo i tak nie uzyskasz precyzyjnych informacji bo każdy warsztat bierze inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec okazała sie ze na przednim plastkowym pasie jest naklejk syntetic 5w40 i napisany przebieg 126 350 km teraz licznik pokazuje 138 000 km

A tera pytanie jaki wlac i czy robic juz wymiane czy czekac do wiosny bo nie ma zbytnio kasy

 

Na zdjeciu jesr napisane co było wymienione tylko nie wiem co to koze ktos zna francuski

post-4985-1198959272_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
A nic sie nie zatka? Podobno jesli wył wlany 10W 40 i wleje 5W 40 to moga sie zadkac kanaliki jakies tam w silniku od smarowaniana. Nie wiem czy to prawda a po za tym to moge 2 razy stracic kase nie wiem po ile jest litr 5W 40 i litr 10W 40

Awiec nadal nie wiem co wlac

właśnie u mnie tak było: fura z Francji z elfem 10W 40. Opinie polskich mechaników: "producent zaleca 5W 40" - wlali. 8 km jechałem. 9 godzin parkował. potem kiedy ruszyłem wrażenie jakby padło turbo:

brak "kopnięcia" przy 2500 rpm z jednoczesnym spadkiem chwilowego zużycia paliwa

za to wrażenia z jazdy jak "benzyna" i stały wzrost chwilowego zużycia paliwa aż do wartości 10l/100km przy 3000 kiedy zmieniam z 2 ki na 3 kę.

co chyba ważne: przed wymianą stwierdzono "lekki wyciek oleju z turbiny"

co mam robić? wlać znów 10W 40 <ok>

badać stopień sprężania w turbinie :(

czy w ogóle mogę tak jeździć :) :) :)

please pomóżcie

thx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha a 5W 40 to wymiania co 30 000km tak?? <ok>

 

Ja leje taki olej i zmieniam co 15 tyś. km. 30 000 to moim zdaniem za dużo jak na Diesla. Można co tyle zmieniać jak się kupuje nowy samochód z zamiarem sprzedaży za dwa lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

moim zdaniem lepiej wlac 10w40 i zmieniac go po ok 9 tys ja tak robie niz 5w40 ktory jest drogi i wymieniac go ok 15 tys chyba ze ktos ma kase zeby robic to po 10 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gora85, ja wlewam Motula 5w40 który jest prawie dwa razy droższy od castrola i zmieniam co około 7-8tyś...bo na oleju się nie oszczędza... pozatym wolałbym 5w40 zmieniać co 15 niż lać coś innego.... zeby było taniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!