Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej ?


www.gom.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Kolek widzisz na razie jestem biednym studentem i wiem im czesciej zmienia sie olej tym lepiej dla silnika wylumacz to ludzia ktorzy robia po 20-30 tys na oleu ja mialem w ksiażce serwisowej 10w40 wiec nie kombinowalem i wlalem elfa juz drugi raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest sens wymiany oleju co 9 tys. km ? :shock: Gdyby należało tak często olej wymieniać,to raczej byłoby to napisane w książce serwisowej.Wg takiego myślenia niektórzy musieliby co 2,3 miesiące olej zmieniać. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gora85, też jestem biednym studentem :) a do tego za miesiąc bede miał żone i niedługo nawet dzieciaczka ;-) jezeli miałeś już wlane 10w40 to spoko to już taki lej... ale jak ktoś ma 5w.. to nie ma sensu przychodzić na inny z powodu ze taniej...

sei08, w tdi wymienia sie co około 10kkm a znawcy wymieniają co 7tyś... moze dlatego te silniki wytrzymują duze przebiegi... a jak wytłumaczyć takie sprawy ze około 80% silników z MII 19dci przy przebiegu około 220kkm sie rozlatują a dokładniej panewki wału na 2 i 3ciej korbie??? mozliwe ze od tego ze olej sie wymienia co 30tyś...

ja zmieniam olej co około 4 miesiące i mi to nie przeszkadza, poprostu sie do tego przyzwyczaiłem i uważam ze tak ma być ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja leję 5W40 i zmieniam co 15 tys.km(W książce pisze,że co 30tkm).W temaie jest o 1.9 dci i taki olej zaleca producent.Gora85, ma całkiem inny silnik i nie powin ien w tym temacie doradzać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 5W40 Elf i wymieniam co 8 tyś km -10 tyś km bo dbam o nową turbinę. A turbina jak wiadomo musi miec dobre smarowanie czystym olejem aby uszczelniacze sie nie zalepiały i do tego co 500 km odkuzam filtr powietrza :)))

 

Mam silnik 1,9 dci 120 koni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gora85, też jestem biednym studentem :) a do tego za miesiąc bede miał żone i niedługo nawet dzieciaczka ;-) jezeli miałeś już wlane 10w40 to spoko to już taki lej... ale jak ktoś ma 5w.. to nie ma sensu przychodzić na inny z powodu ze taniej...

sei08, w tdi wymienia sie co około 10kkm a znawcy wymieniają co 7tyś... moze dlatego te silniki wytrzymują duze przebiegi... a jak wytłumaczyć takie sprawy ze około 80% silników z MII 19dci przy przebiegu około 220kkm sie rozlatują a dokładniej panewki wału na 2 i 3ciej korbie??? mozliwe ze od tego ze olej sie wymienia co 30tyś...

ja zmieniam olej co około 4 miesiące i mi to nie przeszkadza, poprostu sie do tego przyzwyczaiłem i uważam ze tak ma być ;-)

 

z tego co mi mówił macher z ASO Renówki to wina filtrów oleju, są dwa rodzaje filtrów, oba są dostępne w ASO renówki jedne mają jakiś feler i przepuszczają syf z tego co mówił to właśnie przez to wycierają się te panewki, rozpoznać je można po numerach katalogowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam!

i ja miałem dylemat na jaki olej przejść.

1,9 dCi, 120 000km. nie wiem jaki był poprzedni olej.

zdecydowałem się na Shell Helix Diesel Plus 10W40. - półsyntetyk.

koleś w serwisie powiedział ze tez nic by się nie stało jakbym miał teraz półsyntetyk i zalał syntetykiem. dodał ze przy następnej wymianie śmiało mogę zalać 5W40 - syntetykiem, ponoć one się dobrze mieszają.

czy shell to dobry wybór? "ponoć" teraz bardziej jest on renomowany niż castroll czy elf.

p.s. gdzieś wyczytałem jak zmienić wskazania komputera pokładowego co do kilometrażu do następnej wymiany oleju. teraz mam 30 000, chciałbym zmienić na 15 000. Pamięta ktoś może?

Widać da się z polskimi literami pisać, tylko szkoda, że częściowo a nie całość tekstu. Proszę nie przesadzaj z enterem. <czerwona> - Prezes - miałem problem z firefoxem, nie sprawdzał pisowni - juz poprawione - fly.high ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czy ktoś śmigał lub śmiga na oleju Shell Helix Ultra 5W 40 lub Helix Plus 10w 40, co sadzicie o tych olejach? dodam, że są bez napisu DIESEL, w opisie mogą być stosowane we wszystkich silnikach, także z turbodoładowaniem, mogę dostać w super cenie z wysprzedaży do Scenica DCI 84 tys. km silnik igiełka, czy mogę zastosować takie oleje, albo zaproponujcie jakąś dobrą oliwę do motoru.

Auto wcześniej śmigało na syntetyku 5w 40 AGIP w Szwajcarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam! Zastanawiam się jaki zalać olej do mojej megane, ponieważ poprzedni właściciel lał elf excellium ldx 5w40, a ja doczytałem się, że te silniki z filtrem cząstek stałych powinny mieć wlewany elf solaris rnx 5w30 o specyfikacji ACEA C3. Producent pisze w książce, że do 1.9dCi z filtrem cząstek stałych tylko elf solaris j.w.

Czy zacząć stosować taki olej jaki zaleca producent- tym samym przejść z 5w40 na 5w30, czy zostawić bez zmian(jaki ma to wpływ na Filtr).

PS. Ewentualnie co można zamiennie stosować zamiast elfa- może jest coś lepszego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!