Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej ?


www.gom.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem tak jak polecał -Rosol- czyli GM dexos 2 5w30, bo jest połowę tańszy od elfa a specyfikacja ta sama. Do tego wymieniłem przy okazji filtr powietrza- który był stary i zabetonowany- auto jakby ożyło:)

Dzieki za rady, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

Ostatnio zaczął pojawiać mi się komunikat o "prośbie dolania oleju" do silnika. Problem w tym, że auto /Megane 1.9 diesel z turbo, 85 kW, 2005 rok/ zakupiłem w te wakacje i nie mam zielonego pojęcia jaki olej silnikowy się tam teraz znajduje. Przeszukałem papiery i na jednej fakturze z kwietnia 2011 r. widnieje rubryka "LT OLIE". Pod maską nie ma żadnej informacji o rodzaju oleju. Kraj pochodzenia samochodu to flamandzka Belgia... więc może Elf.

Jestem teraz za granicą i muszę Meganem zrobić jakieś 1600 km zanim przyjadę do Polski. Wtedy to wymienię olej w całości. Mam ze sobą Lotos półsyntetyk 10w-40. Podobno spełnia on normy podawane przez Renault tj. ACEA A3/B4. Czy zatem Lotos półsyntetyk 10w-40 jest mieszalny z innymi? Jak na to może zareagować turbina?

 

Jeszcze nie pojawiła mi się czerwona lampka oleju, a na bagnecie jest idealnie minimum, to może nie dolewać? Jakby co to będę woził ten dodatkowy baniaczek z Lotosem i jak zaświeci mi się czerwona lampka to wtedy wleję z pół litra.

 

Z góry dziękuję za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina będzie szczęśliwa, z takiego pomieszania bardziej jak z czerwonej kontrolki. Ty oczywiście także będziesz szczęśliwy z jej szczęścia.

Wlej cały litr, a nawet więcej by stan był w normie czyli wyższy jak jest teraz i się nie przejmuj. W moim starszym sceniolu tylko na takim lotosie 10w40 silnik z turbiną śmiga i jest OK i tak już ponad 6 lat.

Ciekawe jest tylko dlaczego z takim przebiegiem jak podajesz Twój silnik w takich ilościach olej konsumuje??? Może po prostu należałoby przejść już na półsyntetyk ze względu na słabszą kondycje silnika???

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Gojgien! Posiłkując się Twoją radą, jak i innych, dolałem Lotos półsyntetyk - dokładnie pół litra. Na bagnecie wyszło 1,5 kreski ponad minimum /między min. a max. jest ich chyba ze sześć/. Efekt taki, że przy pierwszym uruchomieniu komputer poinformował mnie o prawidłowym poziomie oleju. Przejechałem jakieś 200 km i na drodze bez uwag. Normalna praca silnika i przyspieszenie też. Turbina działa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam chciałbym troszkę temat odświeżyć, a mianowicie: czeka mnie wymiana oleju (pierwszy raz od kupna)pacjent to Scenic 1.9 dci 113 tyś mil (180 tyś km, nie wiem kiedy był wymieniany przed zakupem i jaki był zalany, ja od zakupu zrobiłem nim około 5-6 tyś mil. Renia oleju raczej nie bierze, ale nie wiem czy nie jest zasyfiony silnik. I tu moje pytanie: Czy płukać silnik przed wymianą, jeśli tak to w jaki sposób?, ja myślałem żeby spuścić stary olej wymienić filtr, zalać jakiś tani pojeździć ze dwa dni i zrobić to samo ale zalać jakimś dobrym olejem (tylko jakim?).

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

podłączając się pod temat; mam pytanie, czy jeżeli w silniki znajduje się olej półsyntetyk mobil 10w40 to czy mogę do niego dolać półsyntetyk elf 10w40?

 

Ja mam w instrukcji napisane, że zaleca się ELF COMPETITION ST 10W-40, teraz zerknąłem z ciekawości.

Edytowane przez maxgrzes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja jeżdżę benzyniakiem.

I właśnie benzyniak powinien jeździć na SYNTETYKU!

 

Dostałem w prezencie olej ELF i zastanawiam się czy mogę dolać do tego który mam w silniku, a w silniku mam Mobil Super 2000.

Możesz, są mieszalne i nic się nie stanie, a przy wymianie wlej syntetyk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest taka, że im lepszy olej tym dłużej w lepszej kondycji pozostanie silnik.

To, że wymaga dolewki nie jest dobrym objawem przy takim przebiegu.

Ja od zawsze leje syntetyk, nawet w autach powyżej pół miliona przebiegu i wiem, że gdyby nie regularnie wymieniany syntetyk, to takich przebiegów by nie było.

W moim starszym Megane 1,6 benzyna w instrukcji jest wyraźnie napisane żeby lać syntetyk, tak lało ASO i tak leję ja do dzisiaj (270.000).

Jeśli producent przewiduje taki olej, to nie zmieniajmy tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie!

5w40 to z reguły syntetyk i zapewnia rozruch lepszy w zimie o 5 stopnie niżej niż 10w40!

Nie ma powodów zmieniać na 10w lub 15w jak się jeździ na 5w, a marka oleju w dzisiejszych czasach nie ma znaczenia chyba że ktoś jeździ sportowo to Motul itp. ale przy normalnym samochodzie Lotos nie jest gorszy od Mobila czy Castrola - dolewki są dopuszczalne bo wszystkie mają podobne dodatki, a wystarczy popatrzeć na tył opakowania i porównać klasyfikację jakościową i lepkościową! Jedynym wyjątkiem są diesle z dpf-em(filtr cząstek stałych) tam wymagana jest klasa oleju z symbolem C3!

Pozdrawiam

 

Dodano: 20 sty 2012 - 13:40

Aha! jeśli ktoś jeździł na półsyntetyku i nie bierze mu olej to nie ma przeszkód bu zastosować syntetyk 5w40 o ile to auto to nie stary(20 letni)polonez!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości zerknąłem do instrukcji i do mojego silnika zaleca się ELF COMPETITION ST 10W-40, to jest syntetyk czy półsyntetyk?

 

No i nadaje się również ELF LDX 5W-40 oraz SXR 5W-30.

Edytowane przez maxgrzes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!