Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jazda do końca


andrre

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie wiem czy może grozić jazda z pustym bakiem benzyny ale powiedzcie mi jak to wygląda z jazdą na gazie. Tankuję już 4 raz i chcę sprawdzić ile mi pali gazu w zalezności od jazdy z klimą, po mieście , w trasie itp. Dlatego już 4 raz wyjeżam gaz do ostatniej kroplii przełanczam na benzynę - i jadę tak na stację. W ostatnim teście wyszło mi 0,82 l gazu na 100 km :mrgreen: ( za 40 zł zrobiłem 213 km)

 

Czy w instalacji gazowej można spokojnie pozwolić sobie na zużycie całego gazu z butli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 40 zł wlałem 17,6 l gazu - u nas gaz jest najtaniej po 2,27 :-/ A jak jest gdzieś taniej to strach tankować.

Nie tankuję tez na jakichś renowmowanych stacjach (orlen itp to tam cena sięga 2,34 gr :evil: ) A mówili że baryłka ropy poszła 20 dolców w dół! A gdzie te obniżki?!!

Jakby nie liczyć już drugi raz spaliła mi mniej niż 8,5 l gazu. Z tym że nie bawię się w kubicę - odrazu zaznaczam! Zeby ktoś nie myślał że szaleję po mieście i tyle mi pali. Spokojna jazda do świateł , spokojne ruszanie, jazda między2,5 - 3 tyś obr.

 

To jak z tym jeżdżeniem na pustej butli z gazem ? Chyba nic w instalacji nie jest smarowane paliwem LPG? :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz śmigać aż Ci się gaz skończy, to jest inna instalacja niż benzyna.

U mnie jest tak że jak się skończy gaz to automatycznie przełącza na benzynę.

A jeśli chodzi o rezerwę benzyny to piszą że musi być zawsze trochę paliwa bo pompka pracuje bez względu na to czy jedziesz na gazie czy na benzynie no i jak przepływa paliwo to pompka się chłodzi. To tak ogólnikowo wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jeśli już jesteśmy w temacie paliwa to kiedy zapala się rezerwa w Waszych megankach? Ile orientacyjnie może być tam jeszcze w baku , no i podstawowe pytanie: ile litrów mieści bak meganki tankując pod korek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w coupe dCi pojemność 60 litrów, żul załącza się jak zostaje 7 litrów - wg komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z reguły nie jeżdżę na rezerwie, tankuję do pełna, ale miałem taką niemiłą niespodziankę, że brakło mi paliwa.

Dlaczego, wierzyłem komputerowi pokładowemu, bo zawsze do baku wchodziło tyle, ile pokazał komputer że zostało spalone od ostatniego tankowania z odchyłką +/- 0.5 litra.

Kiedy się zapaliła rezerwa trudno mi powidzieć, ale samochód odmówił posłuszeństwa jak komputer pokazał że spalono 52.4 litra. Całe szczeście , że stało się to na zjeździe do stacji benzynowej. Zatankowałem do pełna (jak zwykle do drugiego wybicia) - weszło dokładnie 53 litry. Wg instrukcji mam do dyspozycji bak 60 litrowy??? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cwonda, może tak być jeśli wlałeś paliwa pod korek. 60 litrów ma sam zbiornik, a do tego dochodzi jeszcze przewód którym paliwo dopływa od wlewu. Jeśli się wleje pod sam korek to później może być plama pod samochodem bo nadmiar gdzieś ucieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o rezerwę benzyny to piszą że musi być zawsze trochę paliwa bo pompka pracuje bez względu na to czy jedziesz na gazie czy na benzynie no i jak przepływa paliwo to pompka się chłodzi.

 

Zawsze mozna zrobic "pstryczek" ktorym sobie pompke wylaczymy :) (sprawdzony patent)

 

BTW, slyszalem ze im mniej gazu w butli tym wieksze jest jego spalanie... ze to cos zalezy od cisnienia - z tym jednak pewny nie jestem choc jak jezdzilem vectra na gazie to chyba sie to sprawdzalo... albo chcialem zeby tak bylo - zawsze mialem minimum 10l w butli i dolewalem swiezego gazu heh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też coś o tym słyszałem ale najważniejsza jest wedłóg mnie technika jazdy. Niektórzy powiedzą: Co z tego że będzie mi palił 1-1,5 litra więcej na 100 km ale chociaż będę miał frajdę z jazdy. Jeżeli chodzi o oszczędność to raczej chodziło mi o pozostałe części i płyny które przy "młodzieńczej" jeździ szybciej się zużywają.

Opony, kolcki, elementy zawieszenia, zużycie silnika, itd...

Często spotykam na drodze jakiegoś wariata który wyprzedza wszystkich kombinując jak może a po 2-3 minutach spotykam go na światłach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mozna zrobic "pstryczek" ktorym sobie pompke wylaczymy :) (sprawdzony patent)

clio mojej mamy już pewnie ze dwa lata nie widziało benzyny w zbiorniku, bo cały czas jeździ na gazie. Najprostsza instalacja lpg gdzie trzeba przełączać benzyna/gaz. W zime pali na największych mrozach bez problemu (a jak problem jest to samostart), nie trzeba pamiętać żeby przełączyć na benzynę jeszcze przed zgaszeniem. Ogólnie jest to auto tylko na gaz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!