Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zamek drzwi kierowcy przestał działać...


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, trochę na siłę musiałem otworzyć drzwi, bo mi lekko przymarzły i teraz jestem w d... Objaw jest taki, że nie mogę zamknąć drzwi. Zamek w ogóle się nie rygluje - ani przez trzaśnięcie drzwiami, ani z pilota. Sam zaczep działa dość lekko, bo palcami można go przestawić/zamknąć, tyle, że klamka zewnętrzna już go nie zwalnia, a jedynie wewnętrzna. Co to może być? Jest jeszcze taki objaw, że klamka zewn. działa jakby dwuetapowo - najpierw się wyhyla o ok. 1cm, potem, po przyłożeniu trochę większej siły następuje trzask i klamka wyhyla się jeszcze o +/- kolejny cm. Wydaje mi się zresztą, że wcześniej też tak było, tylko może było to mniej wyczuwalne i drzwi się zamykały. Co to może być? Trochę jestem podłamany tym, jak tandetnie to jest wykonane... Samochód więcej stoi, niż jeździ, a już się zaczyna sypać ?

Edytowane przez Kaziuk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Kaziuk napisał:

Samochód więcej stoi, niż jeździ, a już się zaczyna sypać ?

To wilgoć spowodowała blokadę  zamka. Po wygrzaniu wszystko wróci do normy. Najlepiej wstawić do ogrzewanego garażu i później jeździć z ogrzewaniem na max. Szyby od środka nie mogą zamarzać. Być może jest niedrożny odpływ skroplin z klimy i on potęguje ten stan. Nie rozbieraj drzwi próbując to naprawić bo szkoda czasu i pieniędzy. Możesz na dole drzwi podważyć uszczelkę, żeby udrożnić odpływ wody.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to jest strasznie dziwne, bo gdyby drzwi się w ogóle nie otworzyły, no to wszystko jasne - zamek zamarzł - a tu się drzwi otworzyły, ale już nie chciały zamknąć. Zresztą potem, jak już zacząłem się przymierzać do rozkrecania i wyjąłem zaślepkę (przy naklejkach z instrukchą pompowania) to drzwi się zamknęły i pomyślałem, że się naprawiło, ale postanowilem jeszcze wsadzić wyjętą zaślepkę i potem pyk, od nowa to samo... 

Wczoraj zadzwoniłem do pobliskiego serwisu francuzów, to facet mi powiedział, że od rana 90% takich telefonów, że najpewniej zamarzł zamek i poradził to samo co Ty, żeby wstawić do garażu, ew. nagrzać maksymalnie samochód i mi trochę ulżyło. Serwis Renault oczywiście już mnie chciał na wizytę umawiać, to im powiedziałem, że średnio mi się uśmiecha do nich jechać z otwartymi drzwiami.

W pt odwilż i chyba zaczekam z tym do piątku. Na szczęście wysłużony kropek (punto - '04) wciąż na chodzie i mu przymarznięte drzwi nie straszne - szarpie się klamkę na chama i tyle.

 

Dzisiaj, korzystając z lekkiej odwilży (+1), udało mi się wreszcie zamknąć samochód z pilota. Czy coś można zrobić, żeby zapobiec podobnym problemom w przyszłości - np. nasmarować zamek smarem grafitowym w spreju? Zaraz znowu złapie mróz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miałam to samo i tej zimy i poprzedniej. 
Pociągnęłam mocniej za klamkę i bum. 
Wszystko się niby zamykało ale w pewnym momencie po otwarciu drzwi radio nie gasło i zaciekawił mnie ten temat.... 

Rozebrałam boczek drzwi i przeczyściłam silniczek w zamku. 
Już myślałam, że wszystko ok, ale po zamknięciu auta z pilota nie mogłam otworzyć drzwi od zewnątrz ( od wewnątrz się dało). 
Jak go nie zamykałam to normalnie mogłam otwierać z zewnątrz. 
Postanowiłam znowu ściągnąć boczek i ogarnąć ten zamek, po otworzeniu go, tam w środku te zębatki są wszystkie plastikowe. 
Sprężynki docisnęłam żeby lepiej trzymały, czyściłam wszystko złożyłam i jak na razie hula ?
Myślę nad kupnem nowego całego zamka, ale niestety poprzedni właściciel musiał już coś grzebać. Do zamka idzie linka od klamki zewnętrznej i widzę, że tam jest coś poklejone. Więc jak będę zmieniać to z całą wkładką klamki bo nie złoże tego do kupy ?
Spróbuj sobie na spokojnie to rozebrać i popatrz jak działa ten zamek i te zębatki tam chodzą. 
Czasem wystarczy nagiąć sprężynkę i już wszystko będzie git. 
Niestety dostęp trochę utrudniony, trzeba mieć małe rączki ?
W razie jakichkolwiek pytań pisz śmiało rozbierałam to już z 5 razy ? bo nie zawsze działało po złożeniu ? 
 

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!