Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prowadzenie pojazdu


wujas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kilka słów o prowadzeniu sie megan scenic L1Ph2.

Mojęgo scenica użytkuje już ok 4miesiące i ostatnio dużo w trasie. Po takim okresie stwierdzam że auto nie najlepiej sie prowadzi tzn. mało stabilne jest przy większych prędkościach i słabo radzi sobie przy dość silnych podmuchach wiatru. Na ostrych zakrętach też się nie poszaleje. Trzeba trzymać kierownicę. Najgorzej jest podczas wyjeżdżania z zabudowań, lasów, ekranów dźwiękoszczelnych na otwarty teren. Sprawdzałem ciśnienie w kołach bo myślałem że jest za dużo.

Auto jest 100% sprawne, nie mam zastrzeżeń co do zawieszenia.

To moje pierwsze takie wyższe auto, ale tę nie stabilność daje się odczuć. To chyba wysokość robi swoje plus miękkie francuskie zawieszenie. Myślałem o szerszych kołach, bo autko jest na fabrycznych 185/65 r 15. Chyba powinno mieć w standarcie 195 lub więcej, to może by sie lepiej drogi trzymało.

Co o tym myślicie? Opiszcie swoje wrażenia z jazdy Scenikiem.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 205/50/17 mój scenic trzymał się bardzo dobrze, po zmianie na 185/60/15 zachowuje się tak jak opisałeś. Nie jest to auto przeznaczone na tor więc nie ma co wymagać, jeśli natomiast chodzi o komfort to już nie mam najmniejszych zastrzeżeń.

Może zmień opony na inne jak będziesz miał okazję i wtedy oceń jak się zachowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault Scenic to rodzinne wozidło, a nie sportowe coupe. Jego ogromna bryła jest podatna na boczne podmuchy wiatru, trzeba się przyzwyczaić i uważać. Niestety przy dużych prędkościach Scenic robi się nie stabilny, jak ktoś chce poszalec na drodze nie kupuje Scenica :) :) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest zapakowany na full to jest dopiero jazda, jedzie jak po szynach, a boczne podmuchy mu wtedy niestraszne. :)

Z tym, że rozpędza się trochę długo, nie to co na pusto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ogólnie po przeczytaniuy wątku wydaję się być tak jak napisaliście...

 

Pierwszy raz jechałem scenicem i powiem Wam że trochę jak wozem drabiniastym - mało komfortowa pozycja za kierownicą a i fotele z tyłu jakieś takie malutkie dla wysokich osób... może mi coś napiszecie o waszych odczuciach z jazdy ...

Spostrzeżenia powstały podczas wypadu po zakup scenica... jechaliśmy KIA Carens - jak w kinie... wrażenia tylo z oglądanych widoków a nie za tego czy są dziury i ile mam na liczniku...

Ale mogę być w błędzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klatka, Carens to większe auto, musiałbyś porównać do Espaca <piwko>

Scenicem na prawdę fajnie się jeździ, dość wygodnie. Podróż do Turcji i z powrotem w 5 osób - żaden problem. Fotele z tyłu możesz przesunąć do przodu, pochylić oparcie, wyciągnąć zagłówek i wtedy można spokojnie podróżować. Fotele z przodu są bardzo wygodne i jak się dobrze ustawi to nie odczuwasz zmęczenia.

Od dłuższego czau Scenicem jeździłem na 15 calowych felgach i na zakrętach bywało miękko, teraz zarzuciłem znowu 17 cali i znów się trzyma jak ta lala, więc opony mają ogromny wpływ na komfort i zachowanie auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02: pamiętaj że nie każdy Scenic IphII będzie miał przesuwane tylne siedzenia-zależy od wyposażenia (Jaśniepan ma tylko środkowe przesuwane-pamiętaj że to totalny golas).

 

Moim zdaniem siedzi się całkiem wygodnie, co do prowadzenia nie mam większych zastrzeżeń aczkolwiek trzeba pamiętać o wysokości i przeznaczeniu tego samochodu <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scenic to auto do spokojnej jazdy. Jego zalety ujawniają się w długich trasach.

Fotel kierowcy trzeba sobie ustawić i wtedy jedzie się wygodnie.

Co do tylnych siedzeń to możliwe, że takie wrażenie masz jak na nie patrzysz.

Parę razy miałem okazję robić trasy po 1000 km i pasażerowie z tyłu nie skarżyli się, że jest im niewygodnie. Zwykle z tyłu siedzą dorosłe osoby i to wcale nie małe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie komfort jazdy-rewelacja.Na tylnych siedzeniach ludziska narzekają bo każdy przyzwyczajony do pochylonej kanapy,ale po odsunięciu i pochyleniu siedzeń jest ponoć lepiej (nie wiem z tyłu nie jeżdżę :oops: ).Kiedy kupiłem auto to po powrocie do domu (trasa ok. 140 km) wiedziałem,że to jest to i że już bym nie chciał z powrotem mojej poprzedniej astry.Przy 160 km/h i jednej osobie na pokładzie na niezbyt równej drodze czuć już bujaną ale to auto nie do tego zostało stworzone jak to już wiele osób napisało.Bryła nadwozia jest niestety podatna na podmuchy boczne ale idzie się przyzwyczaić.Przez pierwsze 2-3 dni musiałem się mocno kontrolować na zakrętach gdyż doznania w astrze były zgoła inne <piwko> .Jedyny minus jak dla mnie to niezbyt wygodna pozycja prawej stopy na pedale gazu.A poza tym zastrzeżeń nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chmmm... teraz to bedę musiał się przejechać a właściwie pojeździć więcej scenicem. Zajrzałem dziś do kolegi który ma scenic 98 i takie nasunęło mi się spostrzeżenie odnośnie tynich foteli a szczególnie zagłówków. Niewygodna pozycja mogła być spowodowana tym iż w phII są inne zagłówki (wchodzą w siedzenie) i aby podróżować wygodnie trzeba je wyciągnąć. W każdym razie MUSZĘ POJEŹDZIĆ!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogę też coś dodać od siebie, ale większość uwag jak u poprzedników.Silny wiatr boczny nosi nim, na zakrętach trzeba troche jeździć jak "cykor" bo lubi wynieść przód, ale na koleiny, długie trasy i rodzinę z bagażem - I love my autobusik <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!