Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaria nawiewu megane1


Rekomendowane odpowiedzi

Takiej techniki łączenia jeszcze nie widziałem.

Ale zacznę od początku, jak już ustaliłem nie działał od pewnego momentu nawiew na wszystkich biegach oraz nie świeciła lampka załączenia obiegu zamkniętego, co oznacza, co sie potwierdziło brakiem napięcia na obu grubych żółtych przewodach na wtyczce przy konsoli przełącznika nawiewu. Zasilanie na bezpieczniku i za bezpiecznikiem jest więc analiza schematu wg. którego pomiędzy bezpiecznikiem 27 a 5 kabelkami J (żółte) jest czarny punkcik.

tu schemat i ów punkt

 

schemat

każdy spodziewałby się wtyczki, albo połączenia śrubowego gdzie schodzą się kabelki zakończone fachowo końcówkami i skręcone.

Nic podobnego

oto gdzie znaleźliśmy ów magiczny punkt i jak wygląda

czarny punkt

a tu jak sobie oryginalną wiązkę francuziki ścisnęli zaciskarką

skrętka

no wybaczcie ale takich połączeń to nie uczą nawet w zawodówkach na Syberii, nie spodziewałbym się tego nawet w autach Chińskich czy jeszcze gorszym od nich Fiacie.

Ciekawe, że przy prądzie 20A jeszcze auta nie palą się jak świeczki. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że auto masz od nowości :!:

Jeśli nie to skąd wiesz, że nikt w niem nie grzebał i to tego kogoś sprawka :) :!:

Już kilka razy widziałem instalację w "R" i w nawet w najdalsze miejsca, gdzie jest prowadzona instalacja to są złączki.

Bardziej prawdopodobne, że to właśnie zrobiła jakaś amatorska "złota rączka" ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem na szrocie przednią wiązkę do Megi bo potrzebowałem kostki i końcówki.

Niestety po rozebraniu na części stwierdziłem to samo wszystkie połączenia kilku przewodów (mas ,oświetlenia ,zasilania ) są właśnie połączone na zgrzew i zawinięte taśmą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tu jest fakt niezaprzeczalny, autko jest w rodzinie od nowości i każdą naprawę pamiętam, nikt tego nie robił. Ta technika jest znana na świecie przy złączach niskoprądowych, oczywiście można silnie prasą zagnieść końcówki, ale mając na uwadze prędkość utleniania się miedzi, takie złącze ma święte prawo wysiąść po każdym zalalniu wilgocią czy też po kilknastu latach zwykłego działania czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!