Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,4T dławienie się silnika, całkowity brak mocy poniżej 2500obr/min


corrosive

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Spotkała mnie przykra niespodzianka - awaria, tak to już bywa z samochodami, ze się psują.

Ale do meritum.

Samochód stał tydzień na parkingu. Przy odpaleniu usłyszałem metaliczny dźwięk - oceniłem, ze z wydechu, aczkolwiek nie musi być to trafne i nie musi mieć związku z awarią.

Samochód jeszcze tego samego dnia (właściwie to nocy) pokonał ponad 250km.

Następnego dnia po przejechaniu 10km, po dojechaniu do skrzyżowania, przy zatrzymywaniu się, po wciśnięciu sprzęgła zgasł. Odpaliłem i po chwili znów zgasł. Za trzecim czy czwartym razem odpalił i pracował. Jednak pojawił objaw jak w tytule - poniżej 2500obr całkowity brak mocy, potężne szarpanie. Aby ruszyć, musiałem trzymać obroty przy około 3000 i zdecydowanie dłużej trzymać na półsprzegle. Przy zbyt szybkim puszczeniu sprzęgła, gdy obroty toczącego się samochodu były poniżej 2000-2500obr/min autem bardzo mocno szarpało aż do zduszenia.

Przy czym za każdym razem gdy zgasł po wciśnięciu sprzęgł (np. dojeżdżając do czerwonych świateł) na wyświetlaczu pojawiał się komunikat o wyłączonym ESP.

Natomiast po jednym z e zduszeń które wniknęły z mocnego szarpania - pojawił się checkengin + komunikat "sprawdz układ wydechowy".

Co zastanawiające przy jeździe z obrotami 3000+ samochód zachowywał się poprawnie, nie szarpał, normalnie reagował na wciśnięcie gazu. Jedyne co było odchyłem od normy to spalanie - wydaje mi się, że komputer wskazywał spalanie około 0,5l/100km większe niż standardowo (może chwilami 1l).

 

Dodatkowo, po kilkudniowym postoju, przejechałem samochodem około 5km - i generalnie jechał poprawnie, nie szarpał, nie dusił się i nie gasł - co prawda jechałem bardzo delikatnie. Jednak po tych 5km przy zatrzymywaniu się zgasł. Prawdopodobnie na zimnym objawy nie występują bądź są "słabsze".

 

Pytanie do Was: czy ktoś spotkał się z takimi objawami? Jakieś sugestie?

 

 Z góry wielki dzięki za pomoc.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, corrosive napisał:

Przy odpaleniu usłyszałem metaliczny dźwięk

Do kontroli;

   - ustawienie rozrządu,

   - kontrola kąta wyprzedzenia zapłonu,

   - kontrola stanu kzfr,

Z którego roku auto?

  -czy masz je od nowości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dzięki za pochylenie się nad moim przypadkiem.

 

Auto jest z 2009 i mam je raptem 3 lata. Rozrząd raczej nie był ruszany od nowości. Kupiłem przy stanie licznika 170tyś. i świeżo stuknęło 200tyś. - oczywiście stan licznika nie musi się pokrywać z przebiegiem bo auto z DE.

 

Czy usterka zmiennych faz rozrządu może aż tak wpłynąć na pracę silnika, że poniżej 2500obr/min auto będzie się dławiło/dusiło, będzie wykazywało totalny brak mocy? A powyżej  tych obrotów będzie działało praktycznie poprawnie?

 

Jeszcze raz dzięki za pochylenie się na tematem.

Pozdrawiam.

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, corrosive napisał:

Czy usterka zmiennych faz rozrządu może aż tak wpłynąć na pracę silnika, że poniżej 2500obr/min auto będzie się dławiło/dusiło, będzie wykazywało totalny brak mocy? A powyżej  tych obrotów będzie działało praktycznie poprawnie?

W silniku ze sprawnym kzfr ;

   - proces zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu rozpoczyna się od 1400 obr ,

   - max wartość jest przy 3000 obr/min, dlatego zyskujemy na mocy,

Przy uszkodzonym zespole kzfr /elektrozawór

   - zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu dokonuje dopiero w okolicy ok; 3000 obr ,

25 minut temu, corrosive napisał:

Auto jest z 2009 i mam je raptem 3 lata. Rozrząd raczej nie był ruszany od nowości. Kupiłem przy stanie licznika 170tyś. i świeżo stuknęło 200tyś. - oczywiście stan licznika nie musi się pokrywać z przebiegiem bo auto z DE.

Proponuje ;

   - wymianę rozrządu przy użyciu tzw; blokadach,

   - z jednoczesną kontrolą stanu kzfr/elektrozawór,

   - po wymianię rozrządu ;

          - pomiar kata wyprzedzenia zapłonu,

          - pomiar podciśnienia w układzie dolotowym,

          - pomiar ciśnienia oleju na rozgrzanym silniku, wolne obroty   

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za pomoc.

 

Mechanik do którego wstawiłem Meg postawił podobną diagnozę i w przyszłym tygodniu będzie działane w tym kierunku.

 

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam

 

PS. Postaram się dać znać, czy naprawa rozwiązała problem, aby potomni mieli punkt zaczepienia, gdyby spotkali się z podobnymi objawami.

 

EDIT:

 

Auto jeździ jak złoto, usterka wyeliminowana - łańcuch już był bardzo rozciągnięty, kzfr miał duże luzy, elektrozawór wymieniony profilaktycznie.

 

Jeszcze raz dzięki.

Pzdr

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!