Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nowe przepisy


MPower

Rekomendowane odpowiedzi

macv6, to jesteś cudownym wyjątkiem, wielu w twoim wieku lata starymi BMW, Calibrami, ew. Golf III i duszą gaz aż z ceny na dywaniku tusz wycisną, a potem wszyscy się dziwią że w wielu wypadkach giną tak młodzi ludzie :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15K km? 100K km? Ludzie, ja po ponad 300K km nadal nie jestem pewien czy za chwile cos mnie na drodze nie zaskoczy.

 

A co do mlodych w Golfach i BMW, co to sie glownie z rdzy i lakieru skladaja a pojazd ma 20 lat, zestaw audio o mocy wiekszej niz silnik, przebieg taki, ze licznik sie przekrecil, w srodku 5 lysych a na kolach 4 "sliki", ze az druty wystaja. Co sie dziwic, ze potem widac naglowki w gazetach "7 osob wracajacych z dyskoteki Golfem zginelo; pozostale 5 udalo sie uratowac"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VoorT, z ust mi to wyjęłeś :)

Po drugie nie ma co się licytować przebiegiem km ;-) Ja mam troszeczkę więcej(3x) od Ciebie i też 3 mce temu nie uniknęłem wypadku.Myślisz za siebie ale to co zrobią inni nie jesteś w stanie przewidzieć :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja mam ponad 200k km na koncie z racji wykonywanego zawodu powiem wam panowie że trzeba przyznać jest różnicy jak jedziłem na początku a jak teraz teraz ale przeznaczenia nie oszukasz jak masz przywalić za rogiem w drzewo to czy masz przejechane 15 km czy 100kkm a nasz to przeznaczone to i tak przywalisz no chyba że stoją u was gumowe :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby na potwierdzenie powyższych postów

http://www.biertijd.com/mediaplayer/?itemid=8804

Tego wypadku można było uniknąć - z daleka było widać zapalone światła stopu i początek tego idiotycznego manewru. Kiedy to oglądałem, dziwiłem się, że kierowca auta z kamerą nie zwalnia, bo ja bym hamował, a raczej nie jestem najostrożniejszym kierowcą w mieście. W tym przypadku absolutnie można było przewidzieć, że tamten drugi zrobi coś głupiego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z daleka było widać zapalone światła stopu

 

zwróć tylko uwagę kolego że sygnalizował lewoskręt i to z lewego pasa, a że idiota skręcił w prawo.. jak byś miał zwalniać przed każdym kto sygnalizuje skręt w lewo na takiej drodze to byś jechał i jechał....i wątpię czy zwiększyłbyś bezpieczeństwo swoje i innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Prawo jazdy, moim zdaniem, powinno być do odebrania z UM od 18 roku życia. Dlaczego? Dlatego, że od tego momentu człowiek jest dorosły, ma prawo założyć rodzinę, płacić podatki musi, powinien iść do pracy a prawo jazdy jest w dzisiejszych czasach czymś naturalnym, samochód daje wiele możliwości.

Piratów drogowych nie wyeliminuje nawet ostra selekcja psychiatryczno / motoryczno / psychologiczna. Przeważnie eliminują się sami z pomocą drzew. Zbyt często ciągną pod ziemie kogoś jeszcze!

Samochód jest takim samym narzędziem w przestępstwie jak nóż kuchenny a noży na szczęście nie wydają na pozwolenie <czerwona>

 

[ Dodano: 2008-09-25, 10:11 ]

Co do filmiku z powyżej, nie ma bata żebym kierując autkiem z kamerą uniknął tego wypadku, to wyglądało jak próba samobójcza tego SUVa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SoundWave, 18 lat, to tylko umowna liczba. Nikt nie jest w stanie określić kiedy staje się dorosły bo każdemu przychodzi to z wiekiem. Gdyby rozdawali prawo jazdy od tak, przy okazji 18tki to szybko byś zmienił zdanie gdyby wyjechały setki tysięcy kierowców mających doświadczenie zdobyte w kierowaniu autem w grach komputerowych. Teraz przyszła taka moda że prawko musi być. Nieprawda, znam wiele osób które są duuużo starsze ode mnie i im przez myśl nie przeszło żeby zdawać, jak nie mają do tego powołania. Co do drzew to teraz je masowo wycinają, więc sami by się nie wyeliminowali <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sygnalizował lewoskręt i to z lewego pasa,

może masz taki dobry wzrok ale ja tam widze skręt w prawo (sygnalizowany) zjazd na lewy pas po chwili awaryjne i skret w prawo - moim zdaniem za późno sie zorientował do skrętu i zrobił zakładke żeby sie zmieścić nie patrząc w lusterko, awaryjne - automatycznie włączyły sie przy ostrym hamowaniu - jeżeli spojrzysz na moment uderzenia zobaczysz że SUV już przejechał skręt z uwagi na złe oznaczenie przez służby drogowe (poprzedni zjazd jest zamknięty a ten wygląda na zamknięty)

Jeżeli dodać do tego deszcz i wkurzenie kierowcy że nie może jechać tak jak chce to o wypadek nie trudno a wiek akurat moim zdaniem ma tu mniejsze znaczenie.

Ktoś juz pisał w tym wątku nic nie zastąpi godzin za kierownicą - przepisy powinny być tak skonstruowane żeby młody kierowca (jeszcze przed egzaminem - może po egzaminie) jeździł pod opieką innego kierowcy (i w takim wypadku dodatkowe ubezpieczenie na auto <czerwona> )

Może wtedy będzie lepiej... wszystkim (;P)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02 nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy, chodziło mi o to, że ustawodawca stwierdził kiedyś, że mając skończone 18 lat jest się dorosłym co oznacza, że każdy ma nowe prawa jak i obowiązki. Takim prawem jest np. prawo do posiadania prawo jazdy po pozytywnym ukończeniu szkolenia i zdaniu egzaminu państwowego.

Każda granica wieku jest umowna, na pewno znasz ludzi (zwłaszcza dziewczęta <czerwona>) po 30stce nawet o mentalności 16 letniej osoby.

Stety, niestety każdy otrzymuje od społeczeństwa pewne zaufanie, jeżeli je nadwyręży, cierpią przeważnie młodzi ludzie. Nie można karać każdego 18 latka prawkiem od np. 21 roku życia tylko dlatego, że jest względnie mała grupa młodzieży na tyle yntelygentnych żeby nas nie pozabijać swoimi bolidami BMW (Będziesz miał wypadek).

 

Oczywiście zgadzam się z tym co napisałeś meganecoupe02.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SoundWave, no teraz to zmienia postać rzeczy i tez się z Tobą zgadzam <czerwona>

Co do pomysłu żeby "młodzi" kierowcy jeździli ze starszym stażem kierowcą, to jak każdy inny ma plusy i minusy. Wiele jest ludzi, którzy dzięki prawo jazdy mogą się usamodzielnić, np jeżdżąc do pracy, dojeżdżając do szkoły, a w momencie gdy muszą zabrać ze sobą drugiego kierowcę sprawy się komplikują.

A co do wypadków to każda grupa wiekowa je powoduje, tak było, jest i będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!