Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd P0470


Meguś

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ponownie.

Mam błąd P0470. Objawy od wewnątrz słychać przedmuch powietrza przez 2-3 sekundy przy obrotach około 1600-2500, potem cisza i przy zmianie biegu na wyższy ta sama sytuacja.

Z zewnątrz od komory silnika strona pasażera słychać delikatny świst i czuć niewielki zapach spalin. 

Auto jeździ dalej normalnie nie dymi nie traci na mocy. Czy ten błąd to problem z zapychaniem się rurki od czujnika spalin lub pęknięcie gumy która jest na tej rurce.

Znalazłem podobny temat o błędzie P0470 na forum, ale chciałbym się upewnić czy to na pewno może być to.

Co sądzicie od czego zacząć sprawdzanie. Dodatkowo zamieszczam zrzuty ekranu co mi pokazuje.

 

1660215132147.jpg

1660215132167.jpg

1660215132176.jpg

1660215132185.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja tematu, poszukałem, poczytałem, pooglądałem, namierzyłem problem.

Dalsze objawy podobne jak u innych, nie można włączyć tempomatu, zapach spalin w komorze silnika.

Rurka gumowa rurki czujnika ciśnienia spalin ma przedmuch, najprawdopodobniej jest uszkodzona, spróbuję ją wymienić..

 

Witam wszystkich ponownie, zamykam temat.

Problem błędu P0470 rozwiązany.

Rurka gumowa pomiędzy metalową rurką spalin a czujnikiem ciśnienia wymieniona,

Koszt rurki 45 zł, robocizna własna, satysfakcja bezcenna.

Błąd wykasowany i przeskanowanie na nowe, brak nowych błędów,

Pełnia życia z nowy w formie.

Do następnego wątku życzę wszystkim udanych rozwiązań problemów.

  

rurka.pdf

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 12.08.2022 o 06:48, Meguś napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

 

Mógłbyś zrobić zdjęcie swojego czujnika? Mam ten sam błąd i chce ten czujnik zlokalizować

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popołudniu po pracy zrobię zdjęcie, najlepiej wymontować podszybie wtedy łatwy dostęp i do rurki i do czujnika, jeżeli masz więcej czasu to polecam tą opcję. Ja wymontowałem bez demontażu podszybia, może się bardziej namęczyłem ale też się udało pomimo dość szerokiej dłoni. 

Na szybko masz to, czujnik to będzie nr 8, jest zamontowany z tyłu komory silnika na elemencie mocującym z blachy, rurka gumowa wpina sie od dołu czujnika, a od góry jest wtyczka z kostką więc to możesz sprawdzić i pomierzyć bez większego problemu. żeby wymontować czujnik musi wyciągnąć blaszkę nr 9 która trzyma ten czujnik na swoim miejscu, wtedy już dojdziesz do całej reszty. 

image.thumb.png.b1ee46d7465fdee76a103160531451c4.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam nie ściągać podszybia. Da radę to zrobić bez. Lepiej zdemontować czarna rurę pomiędzy przepływka a turbo:) dlaczego lepiej nie ściągać? A bo trzeba je potem kłaść dobrze na jakimś kleju. Bo zacieka na pompę abs. Tak wiem brzmi to absurdalnie ale to popularna usterka w Megane. I też nie mogłem uwierzyć jak gość od regeneracji pomp ABS mi wmawiał że mam mokre podszybie:) ale miał rację:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie jest to też opcja demontażu z drugiej strony, czy podszybie ruszać czy nie i czy to ma wpływ na zbieranie wody to też mi się tak wydaje jak carsik-owi że to nie ma wpływu, bo w we wnęce podszybia są otwory odwadniające które mogą być po latach zapchane z zaległego brudu, ale nie w tym wątku o to chodzi, ja ściągałem podszybie do wymiany sprężyny w amortyzatorze, gumy uszczelniające założyłem tak jak były założone, wyczyściłem wnękę  i jak na razie wszystko jest OK. Wiadome jest że każdy ma inne doświadczenia z którymi warto się podzielić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w stanie nic rozszyfrować ani ze zdjęć ani z  komentarzy.

Czy nie można byłoby w kilku punktach napisać co trzeba zrobić aby się dostać do tego czujnika?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie w ogóle masz objawy, jeżeli czujesz zapach spalin w kabinie to na pewno masz dziurę w gumowej rurce pod czujnikiem a rurką metalową, jak masz zapalone auto to można też to wyczuć w rejonie jak na zdjęciu w tyle komory silnika. Wymontowanie czujnika to musisz odpiąć wtyczkę zasilania i wyciągnąć blaszkę mocującą ten czujnik do mocowania z blachy które jest chyba tylko na jedną śrubę przykręcone wtedy będziesz miał lepszy dostęp do dalszego demontażu i wymiany. Jak to będzie bardziej dostępne to sprawdź które z tych elementów masz może zapchane i chyba tyle ja bym zrobił. a tu masz kilka linków

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!