Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Błąd P0470


Meguś

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ponownie.

Mam błąd P0470. Objawy od wewnątrz słychać przedmuch powietrza przez 2-3 sekundy przy obrotach około 1600-2500, potem cisza i przy zmianie biegu na wyższy ta sama sytuacja.

Z zewnątrz od komory silnika strona pasażera słychać delikatny świst i czuć niewielki zapach spalin. 

Auto jeździ dalej normalnie nie dymi nie traci na mocy. Czy ten błąd to problem z zapychaniem się rurki od czujnika spalin lub pęknięcie gumy która jest na tej rurce.

Znalazłem podobny temat o błędzie P0470 na forum, ale chciałbym się upewnić czy to na pewno może być to.

Co sądzicie od czego zacząć sprawdzanie. Dodatkowo zamieszczam zrzuty ekranu co mi pokazuje.

 

1660215132147.jpg

1660215132167.jpg

1660215132176.jpg

1660215132185.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja tematu, poszukałem, poczytałem, pooglądałem, namierzyłem problem.

Dalsze objawy podobne jak u innych, nie można włączyć tempomatu, zapach spalin w komorze silnika.

Rurka gumowa rurki czujnika ciśnienia spalin ma przedmuch, najprawdopodobniej jest uszkodzona, spróbuję ją wymienić..

 

Witam wszystkich ponownie, zamykam temat.

Problem błędu P0470 rozwiązany.

Rurka gumowa pomiędzy metalową rurką spalin a czujnikiem ciśnienia wymieniona,

Koszt rurki 45 zł, robocizna własna, satysfakcja bezcenna.

Błąd wykasowany i przeskanowanie na nowe, brak nowych błędów,

Pełnia życia z nowy w formie.

Do następnego wątku życzę wszystkim udanych rozwiązań problemów.

  

rurka.pdf

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 12.08.2022 o 06:48, Meguś napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

 

Mógłbyś zrobić zdjęcie swojego czujnika? Mam ten sam błąd i chce ten czujnik zlokalizować

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popołudniu po pracy zrobię zdjęcie, najlepiej wymontować podszybie wtedy łatwy dostęp i do rurki i do czujnika, jeżeli masz więcej czasu to polecam tą opcję. Ja wymontowałem bez demontażu podszybia, może się bardziej namęczyłem ale też się udało pomimo dość szerokiej dłoni. 

Na szybko masz to, czujnik to będzie nr 8, jest zamontowany z tyłu komory silnika na elemencie mocującym z blachy, rurka gumowa wpina sie od dołu czujnika, a od góry jest wtyczka z kostką więc to możesz sprawdzić i pomierzyć bez większego problemu. żeby wymontować czujnik musi wyciągnąć blaszkę nr 9 która trzyma ten czujnik na swoim miejscu, wtedy już dojdziesz do całej reszty. 

image.thumb.png.b1ee46d7465fdee76a103160531451c4.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam nie ściągać podszybia. Da radę to zrobić bez. Lepiej zdemontować czarna rurę pomiędzy przepływka a turbo:) dlaczego lepiej nie ściągać? A bo trzeba je potem kłaść dobrze na jakimś kleju. Bo zacieka na pompę abs. Tak wiem brzmi to absurdalnie ale to popularna usterka w Megane. I też nie mogłem uwierzyć jak gość od regeneracji pomp ABS mi wmawiał że mam mokre podszybie:) ale miał rację:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie jest to też opcja demontażu z drugiej strony, czy podszybie ruszać czy nie i czy to ma wpływ na zbieranie wody to też mi się tak wydaje jak carsik-owi że to nie ma wpływu, bo w we wnęce podszybia są otwory odwadniające które mogą być po latach zapchane z zaległego brudu, ale nie w tym wątku o to chodzi, ja ściągałem podszybie do wymiany sprężyny w amortyzatorze, gumy uszczelniające założyłem tak jak były założone, wyczyściłem wnękę  i jak na razie wszystko jest OK. Wiadome jest że każdy ma inne doświadczenia z którymi warto się podzielić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w stanie nic rozszyfrować ani ze zdjęć ani z  komentarzy.

Czy nie można byłoby w kilku punktach napisać co trzeba zrobić aby się dostać do tego czujnika?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie w ogóle masz objawy, jeżeli czujesz zapach spalin w kabinie to na pewno masz dziurę w gumowej rurce pod czujnikiem a rurką metalową, jak masz zapalone auto to można też to wyczuć w rejonie jak na zdjęciu w tyle komory silnika. Wymontowanie czujnika to musisz odpiąć wtyczkę zasilania i wyciągnąć blaszkę mocującą ten czujnik do mocowania z blachy które jest chyba tylko na jedną śrubę przykręcone wtedy będziesz miał lepszy dostęp do dalszego demontażu i wymiany. Jak to będzie bardziej dostępne to sprawdź które z tych elementów masz może zapchane i chyba tyle ja bym zrobił. a tu masz kilka linków

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!