Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak świateł cofania w Renault Megane z modułem USM BD95


Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Jestem tu nowy i przepraszam  jeśli coś napiszę nie tak. Potrzebuje schematu wyprowadzeń modułu USM BD95 lub podpowiedzi na jakie piny w jakich wtyczkach są umiejscowione wejścia z czujnika skrzyni biegów (czujnik trzy piny) oraz wyjście na zasilanie żarówek światła wstecznego w Renault Megane GT line z 2011r. To co udało mi się znaleźć i na forach i w internecie to nie bardzo pasuje oprócz ogólnego założenia, że najprawdopodobniej z wyjścia czujnika w skrzyni  są dwa wyjścia do USM i z USM powinno wychodzi zasilanie lamp tylnych światła cofania. Udało mi się znaleźć i usunąć zwarcie- przyczynę uszkodzenia  ale zasilania +12 na żarówki nie przychodzi. Czujnik w skrzyni podstawiony na pin 2 przychodzi +12v a po włączeniu wstecznego nie świecą się światła cofania. Czujniki parkowania działa poprawnie.  Jestem skłony podejrzewać ,że to może być moduł USM bo zwarcie było ciągłe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Brak świateł cofania w Renault Megane z modułem USM BD95

W dziale PLIKI masz schemat wszystkich wtyczek w modułach M III. Poniżej schemat zasilania świateł cofania.

1337 - moduł USM

1109 - czujnik cofania w skrzyni biegów

172, 173 lampa tylna

BA - wtyczka biała

MA wtyczka brązowa

 

image.thumb.png.353250eef3874471f537e8b5b32ab975.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj chociaż rocznik samochodu, będzie łatwiej. BD 95 oznacza, że to jest z M III ze starszych roczników. Podałem link do bezpieczników i układu wtyczek do takiego właśnie modułu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie . Pojazd jest to Renault Megane GT line rok produkcji 2011. Schemat który podałeś różni się ale udało mi się ustalić, że stałe zasilanie jest na 14 pinie wtyczki białej.(żółty kabel) Równocześnie na luzie te same napięcie jest na 12 pinie wtyczki białej (nie 11 pin jak w schemacie) Po włączeniu wstecznego biegu ginie napięcie na pinie 12 wtyczki białej a pojawia się napięcie +12V na pinie 2 wtyczki brązowej.( jako załączony bieg i do sterowania przekaźnika) Tak to powinno wg. mnie działać . Sygnał z pinu 2 wtyczki brązowej jest sterowaniem (najprawdopodobniej) przekaźnika świateł cofania ale tu jest ogromny problem nie wiem gdzie ten przekaźnik jest umieszczony w aucie. Przeszukałem już prawie wszystko i nie jestem w stanie go znaleźć. Dokumentacja którą posiadam mówi o skrzynce bezpieczników 597, której na pewno nie ma w tym modelu pod modułem zabezpieczeń 1337 jak również nie ma tego w skrzynce koło lewej lampy. Jeśli wiesz gdzie może być to czekam na podpowiedź.

Na schemacie który mi przysłałeś przekaźnik ten jest oznaczony jako R374

 

Skrzynka bezpieczników nr 2 znajduje się w skrzynce połączeniowej w komorze silnika pod zespołem zabezpieczającym i przełączającym.

https://schematy24.pl/wp-content/uploads/2022/01/Renault-Megane-III-2008-2016-skrzynka-bezpiecznikow-i-przekaznikow-3.jpg

Opis

  • A – Nieużywany
  • B – Przekaźnik podgrzewacza paliwa
  • C – Przekaźnik światła cofania
  • D – Nieużywany
  • F1 – Jednostka sterująca grzałką zanurzeniową 80A
  • F2 – Jednostka grzewcza 70A
  • F3 – Nie używany
  • F4 – Jednostka sterująca grzałką zanurzeniową 80A
  • F5 – Przekaźnik wentylatora 60A / 40A
  • F6 – Podgrzewacz paliwa 20A
  • F7 – Nie używany
  • F8 – Przekaźnik wentylatora 30A
  • F9 – Nie używany

Tej skrzynki w tym modelu nie ma. Odkręcałem Moduł 1337 i tam pod spodem jest tylko nadkole.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, irekjursza napisał:

Równocześnie na luzie te same napięcie jest na 12 pinie wtyczki białej (nie 11 pin jak w schemacie)

Jest prawidłowo, gdybyś chciał schemat do uruchamiania silnika to tam na pinie 12 białej wtyczki byłoby 12 V.

Pin 14 zasila czujnik, na luzie pin 12 dostaje zasilanie umożliwiając rozruch bez sprzęgła

Pin 11 otrzymuje zasilanie po włączeniu wstecznego i moduł po tej informacji podaje 12 V na pin 2 brązowej wtyczki dla zasilenia światła lampy cofania. Jeżeli jak piszesz na pinie 2 brązowej wtyczki masz 12 V to znaczy, że jest bezpośrednie zasilanie światła cofania. Po drodze są  dwie wtyczki na których może być brak przejścia.

Zespół załączająco-przełączający to skrzynka z bezpiecznikami i złączami pod maską, tam gdzie zaglądałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem niemal pewny ,że tego tego zespołu z przekaźnikiem nie nie ma w tych miejscach co w dokumentacji. Pod modułem zabezpieczeń i połączeń na pewno nie ma. Tam są  bardzo grube rury do powietrza . Zaraz za reflektorem lewym w paskudnym miejscu jest skrzynka z jednym przekaźnikiem i jednym bezpiecznikiem. Za akumulatorem są jakieś rzeczy związane z oszczędzaniem energii. Na boku akumulatora jest sterownik silnika, obok chłodnicy zespół przekaźników  wentylatora. Z góry to chyba wszystko. Czy oznaczenie tego przekaźnika które jest na schemacie od Ciebie jest właściwe?.

Chcesz mi powiedzieć, że w tej wersji zasilanie żarówek jest bezpośrednio z USM bez przekaźnika jak było w starszych modelach. To co ma oznaczać na schemacie R374 z zaznaczeniem 45.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, irekjursza napisał:

Gdzie jest ten zespół załączająco-przełączający

To jest właśnie ta skrzynka z bezpiecznikami, na schematach numer 1337. R374 to szare (lub czarne w zależności od rocznika) złącze przy słupku kierowcy a numer 45 to numer pinu przez który przechodzi przewód w kolorze łososiowym do światła cofania. Podobnie złącze R244 a 1 w nim  to pin w dwupinowej wtyczce gdzieś pod zderzakiem do zasilania tejże lampy.

Nie ma żadnego przekaźnika do światła cofania. Z modułu pod maską jest bezpośrednie nie wyjście do lampy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując z modułu USM wtyczka brązowa pin 2 wychodzi 12v bezpośrednio do żarówek światła cofania. R374 to złącze na słupku kierowcy ( jakbyś mógł bliżej określić byłbym wdzięczny) przez które dalej leci te 12v ,dalej przez złącze R244  do lampy. Prosiłbym jeśli masz takie informacje abyś choć w przybliżeniu określił miejsca tych złączek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Ci dziękuję będę dalej walczył jak lew. O wyniku napiszę.

 

Witam ponownie. Sprawdziłem dzisiaj te schematy i wiązki które dostałem od Ciebie. Kolejny dzień nie przyniósł przełomu, pewnie to nie ten schemat. Do złączki  R374 (jeśli to ta) nie przychodzi i nie odchodzi sygnał załączania na żaden z pinów. Sygnał załączania świateł z USM wyjście 2 (kabel szary z czerwonym paskiem)  nie przychodzi do złączki i nie  odchodzi na żarówki . Sprawdzałem bardzo dokładnie omomierzem z buzerem. przwód od lampy tylnej  do złączki  oraz diodą led przyjście z USM  do złączki.  Na złączu 45 i  wszystkich pozostałych zresztą też. Odejścia na żarówki w lampach też z tego złącza nie wychodzą. Co zauważyłem w tych wiązkach, że na zdjęciach na słupku jest tylko jedna a w samochodzie są dwie. Jedna trochę wyżej czarna do której nie ma w ogóle dojścia bez demontażu nakładki deski i druga szara trochę niżej . Z tej niższej kable idą do tyłu samochodu to powinna  być ona. Z wykorzystaniem dodatkowego przewodu po podpięciu do pinu 2 wtyczki brązowej (kabel szary z czerwonym paskiem) oraz do żarówek światła cofania światła działają poprawnie.(Kabel brązowy) Wydaje mi się, że musi być jeszcze jakaś inna wersja tych kabli i wiązek. Sprawdzałem w obie strony od  USM do rzekomej R374 oraz od lamy do tej samej złączki . Efekt taki sam. Jeśli masz inny schemat elektryczny i z innymi wiązkami to proszę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wszystkich dostępnych schematach jest identycznie, różnica dotyczy tylko wersji cupe gdzie przewód ze złącza R374 przechodzi bezpośrednio do lampy bez złącza R244.

Schemat jest identyczny również dla wersji  M III ph2 jak i SC III.

Do szarego złącza R374 pin 45 powinien wchodzić przewód o kolorze łososiowym czyli ten co wychodzi ze złącza USM z pinu 2 brązowej wtyczki. Ze złącza wychodzi już w kolorze szarym lub białym i prowadzi do lampy.

Podejrzewam, że jest brak przejścia między USM a złączem R 374. Podłącz na krótko przewód z USM do pinu 45 szarego złącza lub podaj 12 V na ten pin. Światła cofania powinny zaświecić.

Schemat dla cupe i kombi.

cupe.thumb.jpg.9fcb254075f4950d280bb87833bfd979.jpg kombi.thumb.jpg.16715cd0f08124d0c9a6173597d71c03.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wcześniej pisałem sprawdziłem połączenia również od lampy do złącza. Jeden koniec omomierza tam gdzie powinien przychodzić +12(k. brązowy) drugi na rozłączonej R374 pin 45 a później na pozostałych i nie było połączenia na żadnym. Diodą z kolei mierzyłem napięcia na drugim końcu rozpiętej wtyczki złącza R374 pin 35 a później na pozostałych i nie było przyjścia +12 po załączeniu wstecznego. Mierzyłem bardzo dokładnie bieg dioda wyłączenie biegu i tak w kółko. Dokonałem również pomiarów na wyjściu USM pin 2 i tam na przewodzie szarym z czerwonym paskiem zawsze po załączeniu biegu wstecz. pojawiało się 12V. Na wejściu R374 nie było na żadnym pinie takiego kabla szarego z czerwonym paskiem, czyli stąd wyciągam wniosek, że to nie R374.Przecież bym poznał ten kabel . Do tego złącza takiego koloru kabel nie przychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.12.2022 o 16:10, irekjursza napisał:

Pojazd jest to Renault Megane GT line rok produkcji 2011

Widocznie ten samochód ma inną instalację, niestety nie posiadam innych schematów niż te co udostępniłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!