Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.6 16V + LPG wysokie obroty


szymonputra

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moją meganką. Po odpaleniu autka obroty wskakują automatycznie do 2 tyś. i zostają na tym poziomie cały czas. Czasem zdarza się że chodzi chwilę na około 700 obr. wtedy jest ok. Po przełączeniu na benzynę sytuacja jest taka sama. Silniczek krokowy wymieniałem trzy razy, nic to nie pomogło. W komputerze błędów też nie ma. Żaden gazownik ani mechanik w Suwałkach nie potrafi mi pomóc. Instalacja gazowa sekwencyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego działaniem silniczka krokowego steruje sonda lambda to mi wygląda na brak sygnału przeczyść styki powinno pomóc, komputer nie wykazał nic a mechanik który to podłączał sprawdzał w ogóle parametry czujników po kolei czy tylko sprawdził odczyt błędów i skasował pieniądze?

wygląda na to że któryś z czujników podaje parametry zimnego silnika stąd te obroty, czujnik temperatury, lub sonda lambda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podpinam się do tematu, bo u mnie sytuacja jest podobna. Mianowicie chodzi o to, że od zawsze silnik łapał lewe powietrze. Nieszczelności szukało już chyba połowe mechaników z Wrocławia i żaden nie mógł sobie z tym poradzić. W między czasie wymienione zostały uszczelki pod kolektorem, bo to niby tędy miało być brane to lewe powietrze. Po wymianie uszczelek nadal syczało i zaciągał powietrze. Poprawiła się praca na gazie (zniknęła sytuacja, w której podczas dodawania gazu słychać było wyraźną dziurę - obroty najpierw delikatnie spadały a dopiero potem płynnie szły w górę), natomiast obroty podniosły się do około 1250-1300. I o ile na benzynie obroty utrzymywały się cały czas na tym właśnie poziomie, o tyle na gazie po jakimś czasie spadały do poziomu około 900. Do dzisiaj... W końcu w serwisie aut francuskich na Robotniczej odkryto, że powietrze jest zasysane przez wężyk idący od kolektora do filtra węglowego. Mój filtr wygląda katastrofalnie, jest popękany, poklejony taśmami i generalnie mówiąc na maxa nieszczelny. Mechanik stwierdził, że ten filtr węglowy tak naprawdę nikomu do niczego nie służy i tymczasowo można jeździć w ten sposób, że zatkał ten wężyk, który pobierał lewe powietrze kawałkiem gumowego korka. I tutaj praca silnika na benzynie zdecydowanie się poprawiła. Obroty wróciły na poziom, w którym, być powinny (po podpięciu pod komputer 750-760obr). Zadowolony, że głupim kawałeczkiem gumy poradzili sobie z problemem, z którym wielu wcześniej nie umiało pojechałem do domu. I w momencie przełączenia auta na gaz pojawił się problem. Obroty przestały utrzymywać się tak jak powinny, spadały nisko i dopiero po chwili wracały do poziomu wolnych. Przejechałem jakieś 2 km i zauważyłem, że dioda gazu sygnalizuje rezerwę (zatankowałem 5min wcześniej!!!) i po chwili gaz się wyłączył i silnik przełączył się na benzynę. Długo się nie zastanawiając wydedukowałem, że to pewnie przez to, że wąż, który ciągnął to powietrze jest zatkany, a tak naprawdę powinien iść sobie do tego filterka węglowego. Chwyciłem za telefon i zadzwoniłem do miejsca zużywanymi częściami. Filtr mają za 130zł. Pojechałem, więc tam, wziąłem ten filtr i stwierdziłem, że najpierw sprawdzę, czy to coś pomoże. Filtr był w stanie idealnym, na pewno szczelny i sprawny. Podpiąłem wszystko tak jak być powinno, odpaliłem silnik na benzynie i obroty było poniżej 700, lecz zaraz się ustabilizowały i pracował równo na mniej więcej 760obr. Po przełączeniu na gaz silnik popracował chwilę i znowu to samo - sygnalizacja rezerwy i odłączenie gazu po chwili. Nie mam pojęcia co o tym wszystkim myśleć. Próbowałem już zasłonić ten wężyk tylko w części, żeby chociaż trochę tego powietrza sobie brał, ale nic nie pomogło. Nadal to samo. Do tego wszystkiego zapaliła się jeszcze kontrolka silnika:/ Pomóżcie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadz normalnie ten filtr węglowy jak ma być albo zatkaj całkiem ten wężyk. I pytanie czy gazownik regulował instalacje jak ten wężyk czy filtr.. zaciągał lewe powietrze? bo jak tak to mapa wtrysku lpg jest do poprawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, instalacja była regulowana zawsze, gdy lewe powietrze było zaciągane. Ale w sumie opanowałem sytuację. Stwierdziłem, że skoro niedobrze jest, gdy jest całkowicie zatkany i także nie dobrze, gdy ciągnie powietrze pełną parą to trzeba spróbować inaczej. Zatkałem ten wąż i zrobiłem w nim 3 dziurki. Teraz nie ciągnie powietrze tak silnie jak wcześniej jednak coś tam go sobie pobiera bo delikatnie syczy. I co ciekawe, to pomogło. Do tego wszystkiego zniknęła kontrolka silnika. Obroty teraz są na poziomie około 900-950 i jest w porządku, już nie rozłącza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!