Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.6 16V + LPG wysokie obroty


szymonputra

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moją meganką. Po odpaleniu autka obroty wskakują automatycznie do 2 tyś. i zostają na tym poziomie cały czas. Czasem zdarza się że chodzi chwilę na około 700 obr. wtedy jest ok. Po przełączeniu na benzynę sytuacja jest taka sama. Silniczek krokowy wymieniałem trzy razy, nic to nie pomogło. W komputerze błędów też nie ma. Żaden gazownik ani mechanik w Suwałkach nie potrafi mi pomóc. Instalacja gazowa sekwencyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego działaniem silniczka krokowego steruje sonda lambda to mi wygląda na brak sygnału przeczyść styki powinno pomóc, komputer nie wykazał nic a mechanik który to podłączał sprawdzał w ogóle parametry czujników po kolei czy tylko sprawdził odczyt błędów i skasował pieniądze?

wygląda na to że któryś z czujników podaje parametry zimnego silnika stąd te obroty, czujnik temperatury, lub sonda lambda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podpinam się do tematu, bo u mnie sytuacja jest podobna. Mianowicie chodzi o to, że od zawsze silnik łapał lewe powietrze. Nieszczelności szukało już chyba połowe mechaników z Wrocławia i żaden nie mógł sobie z tym poradzić. W między czasie wymienione zostały uszczelki pod kolektorem, bo to niby tędy miało być brane to lewe powietrze. Po wymianie uszczelek nadal syczało i zaciągał powietrze. Poprawiła się praca na gazie (zniknęła sytuacja, w której podczas dodawania gazu słychać było wyraźną dziurę - obroty najpierw delikatnie spadały a dopiero potem płynnie szły w górę), natomiast obroty podniosły się do około 1250-1300. I o ile na benzynie obroty utrzymywały się cały czas na tym właśnie poziomie, o tyle na gazie po jakimś czasie spadały do poziomu około 900. Do dzisiaj... W końcu w serwisie aut francuskich na Robotniczej odkryto, że powietrze jest zasysane przez wężyk idący od kolektora do filtra węglowego. Mój filtr wygląda katastrofalnie, jest popękany, poklejony taśmami i generalnie mówiąc na maxa nieszczelny. Mechanik stwierdził, że ten filtr węglowy tak naprawdę nikomu do niczego nie służy i tymczasowo można jeździć w ten sposób, że zatkał ten wężyk, który pobierał lewe powietrze kawałkiem gumowego korka. I tutaj praca silnika na benzynie zdecydowanie się poprawiła. Obroty wróciły na poziom, w którym, być powinny (po podpięciu pod komputer 750-760obr). Zadowolony, że głupim kawałeczkiem gumy poradzili sobie z problemem, z którym wielu wcześniej nie umiało pojechałem do domu. I w momencie przełączenia auta na gaz pojawił się problem. Obroty przestały utrzymywać się tak jak powinny, spadały nisko i dopiero po chwili wracały do poziomu wolnych. Przejechałem jakieś 2 km i zauważyłem, że dioda gazu sygnalizuje rezerwę (zatankowałem 5min wcześniej!!!) i po chwili gaz się wyłączył i silnik przełączył się na benzynę. Długo się nie zastanawiając wydedukowałem, że to pewnie przez to, że wąż, który ciągnął to powietrze jest zatkany, a tak naprawdę powinien iść sobie do tego filterka węglowego. Chwyciłem za telefon i zadzwoniłem do miejsca zużywanymi częściami. Filtr mają za 130zł. Pojechałem, więc tam, wziąłem ten filtr i stwierdziłem, że najpierw sprawdzę, czy to coś pomoże. Filtr był w stanie idealnym, na pewno szczelny i sprawny. Podpiąłem wszystko tak jak być powinno, odpaliłem silnik na benzynie i obroty było poniżej 700, lecz zaraz się ustabilizowały i pracował równo na mniej więcej 760obr. Po przełączeniu na gaz silnik popracował chwilę i znowu to samo - sygnalizacja rezerwy i odłączenie gazu po chwili. Nie mam pojęcia co o tym wszystkim myśleć. Próbowałem już zasłonić ten wężyk tylko w części, żeby chociaż trochę tego powietrza sobie brał, ale nic nie pomogło. Nadal to samo. Do tego wszystkiego zapaliła się jeszcze kontrolka silnika:/ Pomóżcie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadz normalnie ten filtr węglowy jak ma być albo zatkaj całkiem ten wężyk. I pytanie czy gazownik regulował instalacje jak ten wężyk czy filtr.. zaciągał lewe powietrze? bo jak tak to mapa wtrysku lpg jest do poprawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, instalacja była regulowana zawsze, gdy lewe powietrze było zaciągane. Ale w sumie opanowałem sytuację. Stwierdziłem, że skoro niedobrze jest, gdy jest całkowicie zatkany i także nie dobrze, gdy ciągnie powietrze pełną parą to trzeba spróbować inaczej. Zatkałem ten wąż i zrobiłem w nim 3 dziurki. Teraz nie ciągnie powietrze tak silnie jak wcześniej jednak coś tam go sobie pobiera bo delikatnie syczy. I co ciekawe, to pomogło. Do tego wszystkiego zniknęła kontrolka silnika. Obroty teraz są na poziomie około 900-950 i jest w porządku, już nie rozłącza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!