Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.6 16V + LPG wysokie obroty


szymonputra

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moją meganką. Po odpaleniu autka obroty wskakują automatycznie do 2 tyś. i zostają na tym poziomie cały czas. Czasem zdarza się że chodzi chwilę na około 700 obr. wtedy jest ok. Po przełączeniu na benzynę sytuacja jest taka sama. Silniczek krokowy wymieniałem trzy razy, nic to nie pomogło. W komputerze błędów też nie ma. Żaden gazownik ani mechanik w Suwałkach nie potrafi mi pomóc. Instalacja gazowa sekwencyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego działaniem silniczka krokowego steruje sonda lambda to mi wygląda na brak sygnału przeczyść styki powinno pomóc, komputer nie wykazał nic a mechanik który to podłączał sprawdzał w ogóle parametry czujników po kolei czy tylko sprawdził odczyt błędów i skasował pieniądze?

wygląda na to że któryś z czujników podaje parametry zimnego silnika stąd te obroty, czujnik temperatury, lub sonda lambda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podpinam się do tematu, bo u mnie sytuacja jest podobna. Mianowicie chodzi o to, że od zawsze silnik łapał lewe powietrze. Nieszczelności szukało już chyba połowe mechaników z Wrocławia i żaden nie mógł sobie z tym poradzić. W między czasie wymienione zostały uszczelki pod kolektorem, bo to niby tędy miało być brane to lewe powietrze. Po wymianie uszczelek nadal syczało i zaciągał powietrze. Poprawiła się praca na gazie (zniknęła sytuacja, w której podczas dodawania gazu słychać było wyraźną dziurę - obroty najpierw delikatnie spadały a dopiero potem płynnie szły w górę), natomiast obroty podniosły się do około 1250-1300. I o ile na benzynie obroty utrzymywały się cały czas na tym właśnie poziomie, o tyle na gazie po jakimś czasie spadały do poziomu około 900. Do dzisiaj... W końcu w serwisie aut francuskich na Robotniczej odkryto, że powietrze jest zasysane przez wężyk idący od kolektora do filtra węglowego. Mój filtr wygląda katastrofalnie, jest popękany, poklejony taśmami i generalnie mówiąc na maxa nieszczelny. Mechanik stwierdził, że ten filtr węglowy tak naprawdę nikomu do niczego nie służy i tymczasowo można jeździć w ten sposób, że zatkał ten wężyk, który pobierał lewe powietrze kawałkiem gumowego korka. I tutaj praca silnika na benzynie zdecydowanie się poprawiła. Obroty wróciły na poziom, w którym, być powinny (po podpięciu pod komputer 750-760obr). Zadowolony, że głupim kawałeczkiem gumy poradzili sobie z problemem, z którym wielu wcześniej nie umiało pojechałem do domu. I w momencie przełączenia auta na gaz pojawił się problem. Obroty przestały utrzymywać się tak jak powinny, spadały nisko i dopiero po chwili wracały do poziomu wolnych. Przejechałem jakieś 2 km i zauważyłem, że dioda gazu sygnalizuje rezerwę (zatankowałem 5min wcześniej!!!) i po chwili gaz się wyłączył i silnik przełączył się na benzynę. Długo się nie zastanawiając wydedukowałem, że to pewnie przez to, że wąż, który ciągnął to powietrze jest zatkany, a tak naprawdę powinien iść sobie do tego filterka węglowego. Chwyciłem za telefon i zadzwoniłem do miejsca zużywanymi częściami. Filtr mają za 130zł. Pojechałem, więc tam, wziąłem ten filtr i stwierdziłem, że najpierw sprawdzę, czy to coś pomoże. Filtr był w stanie idealnym, na pewno szczelny i sprawny. Podpiąłem wszystko tak jak być powinno, odpaliłem silnik na benzynie i obroty było poniżej 700, lecz zaraz się ustabilizowały i pracował równo na mniej więcej 760obr. Po przełączeniu na gaz silnik popracował chwilę i znowu to samo - sygnalizacja rezerwy i odłączenie gazu po chwili. Nie mam pojęcia co o tym wszystkim myśleć. Próbowałem już zasłonić ten wężyk tylko w części, żeby chociaż trochę tego powietrza sobie brał, ale nic nie pomogło. Nadal to samo. Do tego wszystkiego zapaliła się jeszcze kontrolka silnika:/ Pomóżcie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsadz normalnie ten filtr węglowy jak ma być albo zatkaj całkiem ten wężyk. I pytanie czy gazownik regulował instalacje jak ten wężyk czy filtr.. zaciągał lewe powietrze? bo jak tak to mapa wtrysku lpg jest do poprawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, instalacja była regulowana zawsze, gdy lewe powietrze było zaciągane. Ale w sumie opanowałem sytuację. Stwierdziłem, że skoro niedobrze jest, gdy jest całkowicie zatkany i także nie dobrze, gdy ciągnie powietrze pełną parą to trzeba spróbować inaczej. Zatkałem ten wąż i zrobiłem w nim 3 dziurki. Teraz nie ciągnie powietrze tak silnie jak wcześniej jednak coś tam go sobie pobiera bo delikatnie syczy. I co ciekawe, to pomogło. Do tego wszystkiego zniknęła kontrolka silnika. Obroty teraz są na poziomie około 900-950 i jest w porządku, już nie rozłącza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!