Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem zimnego silnika, biały dym z rury. Megane 2, 1.5 DCI z 2005r


srobaszek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Jak w tytule, rano odpala za dziesiątym, może piętnastym razem, przy tym kopci na biało. Po odpaleniu, kopcenie po kilku minutach ustaje. Kolejne odpalenia już wszystko jest ok. Rano znów to samo. Filtr paliwa wymieniony.

Poniżej błędy odczytane jakimś uniwersalnym interfejsem

 

Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Renault
VIN: VF1BMRF0533392410

============1==============
B1007
Raw code: 9007
ECU: SRS
Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna

============2==============
B1008
Raw code: 9008
ECU: SRS
Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna

============3==============
P0089
Raw code: 0089
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Test jest blokowany przez inne DTC, Test nie został zakończony, Zweryfikowana usterka obecna, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy
Fuel pressure regulator 1 - performance problem

============4==============
P0089
Raw code: 0089
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekiwana usterka obecna, Warunki testowe są spełnione, Zweryfikowana usterka obecna
Fuel pressure regulator 1 - performance problem

============5==============
P0110
Raw code: 0110
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekiwana usterka obecna, Warunki testowe są spełnione, Test nie został zakończony, Zweryfikowana usterka obecna
Intake air temperature (IAT) sensor - circuit malfunction

============6==============
P0235
Raw code: 0235
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Test jest blokowany przez inne DTC, Zweryfikowana usterka obecna
Turbocharger (TC) boost pressure sensor A/supercharger (SC) boost pressure sensor A - circuit malfunction

============7==============
P0530
Raw code: 0530
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna
AC refrigerant pressure sensor - circuit malfunction

============8==============
P0301
Raw code: 0301
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Zweryfikowana usterka obecna
Cylinder 1 - misfire detected

============9==============
P0340
Raw code: 0340
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekiwana usterka obecna, Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Warunki testowe są spełnione, Zweryfikowana usterka obecna
Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - circuit malfunction

============10==============
P0340
Raw code: 0340
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Warunki testowe są spełnione, Zweryfikowana usterka obecna
Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - circuit malfunction

============11==============
P0340
Raw code: 0340
ECU: 7A
Status: Potwierdzona
Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - circuit malfunction

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Litania jak zalecki przed halloween.

Moja pierwsza reakcja na opis to świece żarowe. Nie wiem czy ten silnik ma diagnostykę świec ale to pierwszy strzał w takiej sytuacji. Jest też coś z ciśnieniem paliwa, czujnik położenia wału, temp powietrza  - to może ze rujnować rozruch. Podejrzyj wartość parametrów temp powietrza, ciśnienia powietrza, ciśnienia paliwa mierzone-żądane.

Pytanie czy kupiłes to auto niedawno i odkrywasz co siedzi w tym chrupku czy znasz jakąś historię napraw. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, czy wykrywa uszkodzenie świec żarowych. Mam dwa diesle ale Hyundai/Kia i tam jak się świeca uszkodzi to nie ma żadnej informacji. Coś kojarzę że silniki dCi zgłaszają takie usterki ale nie jestem pewien. Szukać trzeba. Sprawdź w OBD wskazania tych kilku parametrów - tam widać czy są martwe czy pokazują sensownie. Co do czujnika położenia wału to jego usterka może utrudniać lub zablokować rozruch całkowicie. Pokasuj te błędy, sprawdź co się ponawia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nagłówku Twojego zrzutu błędów masz Car Scanner - czyli to jest aplikacja na komórce? Jest to jeden z lepszych programów. W profilu połączenia wybierz sobie swoje auto i swój silnik a potem pod przyciskiem "wszystkie czujniki" masz wartości liczbowe lub pod "dane na żywo" masz wykresy. Nic więcej w sumie nie trzeba. 

Jeżeli błędy wróciły i jest to taka dziwna lista to poogladaj wiązki czy jakiś zwierz ci nie pogryzł bo jeżeli nagle masz serię kilku uszkodzonych elementów to niby skąd? 

Jeżeli wszystkie kable ok to car scannerem sprawdź wartości pomiarów. Czujnika położenia wału tym nie sprawdzisz ale zwykłym omomierzem już tak. Schematy musisz mieć..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!