Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem zimnego silnika, biały dym z rury. Megane 2, 1.5 DCI z 2005r


srobaszek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Jak w tytule, rano odpala za dziesiątym, może piętnastym razem, przy tym kopci na biało. Po odpaleniu, kopcenie po kilku minutach ustaje. Kolejne odpalenia już wszystko jest ok. Rano znów to samo. Filtr paliwa wymieniony.

Poniżej błędy odczytane jakimś uniwersalnym interfejsem

 

Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Renault
VIN: VF1BMRF0533392410

============1==============
B1007
Raw code: 9007
ECU: SRS
Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna

============2==============
B1008
Raw code: 9008
ECU: SRS
Status: Oczekiwana usterka obecna, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna

============3==============
P0089
Raw code: 0089
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Test jest blokowany przez inne DTC, Test nie został zakończony, Zweryfikowana usterka obecna, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy
Fuel pressure regulator 1 - performance problem

============4==============
P0089
Raw code: 0089
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekiwana usterka obecna, Warunki testowe są spełnione, Zweryfikowana usterka obecna
Fuel pressure regulator 1 - performance problem

============5==============
P0110
Raw code: 0110
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekiwana usterka obecna, Warunki testowe są spełnione, Test nie został zakończony, Zweryfikowana usterka obecna
Intake air temperature (IAT) sensor - circuit malfunction

============6==============
P0235
Raw code: 0235
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Test jest blokowany przez inne DTC, Zweryfikowana usterka obecna
Turbocharger (TC) boost pressure sensor A/supercharger (SC) boost pressure sensor A - circuit malfunction

============7==============
P0530
Raw code: 0530
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna
AC refrigerant pressure sensor - circuit malfunction

============8==============
P0301
Raw code: 0301
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Zweryfikowana usterka obecna
Cylinder 1 - misfire detected

============9==============
P0340
Raw code: 0340
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekiwana usterka obecna, Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Warunki testowe są spełnione, Zweryfikowana usterka obecna
Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - circuit malfunction

============10==============
P0340
Raw code: 0340
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Warunki testowe są spełnione, Zweryfikowana usterka obecna
Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - circuit malfunction

============11==============
P0340
Raw code: 0340
ECU: 7A
Status: Potwierdzona
Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - circuit malfunction

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Litania jak zalecki przed halloween.

Moja pierwsza reakcja na opis to świece żarowe. Nie wiem czy ten silnik ma diagnostykę świec ale to pierwszy strzał w takiej sytuacji. Jest też coś z ciśnieniem paliwa, czujnik położenia wału, temp powietrza  - to może ze rujnować rozruch. Podejrzyj wartość parametrów temp powietrza, ciśnienia powietrza, ciśnienia paliwa mierzone-żądane.

Pytanie czy kupiłes to auto niedawno i odkrywasz co siedzi w tym chrupku czy znasz jakąś historię napraw. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, czy wykrywa uszkodzenie świec żarowych. Mam dwa diesle ale Hyundai/Kia i tam jak się świeca uszkodzi to nie ma żadnej informacji. Coś kojarzę że silniki dCi zgłaszają takie usterki ale nie jestem pewien. Szukać trzeba. Sprawdź w OBD wskazania tych kilku parametrów - tam widać czy są martwe czy pokazują sensownie. Co do czujnika położenia wału to jego usterka może utrudniać lub zablokować rozruch całkowicie. Pokasuj te błędy, sprawdź co się ponawia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nagłówku Twojego zrzutu błędów masz Car Scanner - czyli to jest aplikacja na komórce? Jest to jeden z lepszych programów. W profilu połączenia wybierz sobie swoje auto i swój silnik a potem pod przyciskiem "wszystkie czujniki" masz wartości liczbowe lub pod "dane na żywo" masz wykresy. Nic więcej w sumie nie trzeba. 

Jeżeli błędy wróciły i jest to taka dziwna lista to poogladaj wiązki czy jakiś zwierz ci nie pogryzł bo jeżeli nagle masz serię kilku uszkodzonych elementów to niby skąd? 

Jeżeli wszystkie kable ok to car scannerem sprawdź wartości pomiarów. Czujnika położenia wału tym nie sprawdzisz ale zwykłym omomierzem już tak. Schematy musisz mieć..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!