Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dziwne zachowanie podczas jazdy megane II


PhoneManiac

Rekomendowane odpowiedzi

Cze :)

 

mam problem (tak mi sie wydaje). Jadac Megane 1.9 dCI (120 KM) podczas rozpedzania auta (od granicy 1800 - 2000 obr/min) auto zaczyna wpadac w wibracje oraz zachowuje sie jakby nie palil jeden gar. nie ma tez takiego przyspieszenia. zaden dym czarny, blekitnu czy tez bialy nie wydobywa mi sie z rury wydechowej, a jezeli chodzi o prace na biegu jalowym, to silnik pracuje rowno. Macie moze pomysl na przyczyne usterki ?? Auto mialo ostatnio robiony przeglad klimatyzacji oraz wgrany jezyk angielski do komputera pokladowego, auto jezdzi w Polsce od tygodnia czasu (sprowadzone z Niemiec) i od kiedy kupilem bylo tankowane (w Polsce) 2x do pelna na Orlenie (verva ON) i Statoil, moze to wina paliwa??

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc fachowcem nie jestem, ale jeśli kłopoty zaczynają się przy 1800 obrotach, to może to wskazywać na problem z turbosprężarką.

 

Jeśli chodzi o paliwo to na Orlen się raczej wszyscy skarżą, natomiast ze Statoilem wręcz odwrotnie - ja tam tankuję non stop od ponad roku i jak na razie nie mam najmniejszych uwag, mają chyba najlepsze paliwo, jakie udało mi się wlać do mojego autka (oceniam głównie po kulturze pracy zimnego silnika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj wlalem paliwko na BP -> Ultimate Diesel plus uszlachetniacz do silnikow diesla i powiem szczerze ze jakos jakby sie poprawilo, wydaje mi sie ze po tankowaniu tego paliwka jezdzi znacznie lepiej, czyli podejrzewam ze moze to byc jednak wina paliwka, czyli zostaje tankowanie na BP lub na Orlenie (verva).

 

turbina mi sie wydaje ze raczej nie, bo samochod idzie do przodu, ale nie ma takiej dynamiki jak jezdzilo na niemieckim paliwie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli sytuacja będzie ci się powtarzać po wymianie filtra paliwa to przyczyną prawdopodobnie jest reculkulator spalin. Miałem takie same objawy jak ty w mojej megane 1,5 dci fachowcy lub pseudo fachowcy już chcieli mi sprężarkę wymontować, ale na szczęście mam kolegę w serwisie i na kompie okazało się, że to właśnie recylkulator był przyczyną straty mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na razie padla mi jedna swieca zarowa i moje 1wsze wrazenia po wymianie swiecy jest takie ze samochod chodzi (chyba) tak samo jak kiedys na niemieckim paliwie, ale zrobilem nim tylko 10 km wiec nie moge powiedziec jak sie zachowuje w calym zakresie predkosci. moze mi sie dzisiaj zrobic dluzsza trase to sie podziele wrazeniami. moze poprostu to byl objaw padajacej powoli swiecy zarowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ile wiem swieca żarowa dziala tylko przy rozruchu..

podepne się pod temat.

ja mam podobny problem jesli chodzi o drgania. mi autko wpada w lekkie wibracje w przedziale 2000 - 2100 rpm. na kazdym biegu. nie wiem co może być tego przyczyną. raczej moc ma, nie dymi, na jałowym równo.

co prawda mam usterkę żarzenia wstępnego, do wymiany chyba jedna świeca, ale sądze ze to raczej wina poduszki silnika. co myslicie?

co do paliwa to leję Diesel V-Power na Shellu. Według znajomego mechanika to paliwo najlepsze na polskim rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję sprawdzić wtryskiwacze oraz pompę wtryskową. U mnie po bojach i wydanych pieniążkach objawy ustąpiły. Chociaż do końca nie jestem pewien co było prawdziwą przyczyną. Drgania pojawiły się po czyszczeniu wtryskiwaczy. Mechanik stwierdził uszkodzoną pompę wtryskową. Po wymianie objawy ustąpiły. Natomiast nie do końca jestem pewien co było główną przyczyną. Przy czyszczeniu wtryskiwaczy mechanik założył wtryskiwacz od innego silnika (inny numer na wtryskiwaczu), po wymianie pompy założył orginalne wtryskiwacze (podobno udało mu się przywrócić pełną sprawność). Faktem jest, że samochodem nie trzęsie (chociaż np. przy dochamowywaniu, dojeżdżaniu do skrzyżowania, schodzi dziwnie poniżej obrotów biegu jałowego, potem po zatrzymaniu uspakaja się). Jeśli dobrze kojarzę to przed wymianą pompy, były w układzie paliwowym pęcherzyki powietrza, teraz ich nie ma. Oczywiście niczego nie sugeruję, a jedynie daje pod rozwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

teraz po podłączeniu pod kompa mechanik stwierdził dużo komunikatów błędów. między innymi błąd na przepływomierzu i błąd ERG. mówił ze od zrobienia tego trzeba by zacząć.

dziwne to jest z tym ERG bo auto moc ma, jedzie powyżej 4000 rpm, a chyba jeśli jest coś z ERG nie można wprowadzić autka na wysokie obroty, przechodzi w tryb awaryjny i zapala się ikonka silnika na wskaźnikach. u mnie ikonka silnika wogóle się nie zapala, nawet przy rozruchu. w trybie testowym świeci.

proszę o jakieś pomysły bo chcę się pozbyć błędu "CHECK INJECTION"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę o jakieś pomysły bo chcę się pozbyć błędu "CHECK INJECTION"

 

U mnie jak sie pojawil komunikat Check Injection /Service to poszukaniu na forum podpowiedzi wyszlo ze mam jedna swiece zarowa uszkodzona - objaw prosty w doagnozie - komunikat pojawial mi sie tylko na zimnym silniku - pozniej przestal sie pojawiac.. pomiar miernikiem swiecy i wyszlo ze mam 1 szt do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!