Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przerywanie podczas pełnego przyśpieszania


Rysiek90

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Od niedawna jestem posiadaczem Megane 3 GT 220. Na początku wydawało się wszystko ok ale w pewnym momencie zauważyłem, że tak jakby odcina moc przy pełnym bucie.

Z problemem najpierw napisałem do jednego z użytkowników co załączam poniżej.

 

"Witam,
Mam pytanie odnośnie tak jakby przerywania przy przyspieszaniu. Widziałem, że aktywnie Pan się udzielał w tematach o szarpaniu.
Na pierwszych dwóch biegach to walka z trakcją co sygnalizuje kontrolka. Natomiast wydaje mi się, że na 3 biegu powinno już być ok, ale czasami mimo braku sygnalizacji kontroli trakcji (której z jakiegoś powodu nie mogę wyłączyć w ogóle) jest podobny objaw. Zaczyna się to dziać w momencie jak silnik wchodzi na boost i potem tak jakby losowo czasem zrywało przyczepność, albo jakby cofało zapłon. Błędów jakichkolwiek brak. Póki co mam tylko prostą aplikację na telefon i z dziwnych rzeczy to zauważyłem póki co jedynie, że 2 sonda stoi na wartości napięcia 0.68. Pierwsza pracuje od 0.1 do 0.7 sinusoidalnie. Kąt wyprzedzenia na jałowym -19
Czy mogę prosić o jakieś wskazówki?

Pokaż ten problem na forum;

   1/z którego roku auto?

   2/ jaki przebieg,

   3/ kiedy wymieniany rozrząd?

   4/ na jakim oleju jeździsz?

5/ II - sonda powinna pracować w zakresie 0,6 -0,8 jak sinusoida,

      - sondy wymienia się po ok;100 -160 kkm przebiegu,

6/ I-  jest OK,

7/ kąt wyprzedzenia zapłonu oraz podciśnienie ;

       - pomierzyć jak sprawdzi się poprawne ustawienie rozrządu,

       - lub wymieni rozrząd,

 8/ czy jest gaz???

 9/ zastosować świece denso 

10/ jakie położenie przepustnicy??

 11/ jaką temperaturę podczas jazdy utrzymuje termostat?

 

I teraz tak. Na 4 biegu problem nie występuje. Przynajmniej przy obrotach możliwych do uzyskania w mieście.

 

Jeśli chodzi o pytania zadane powyżej.

Auto z 2013r

140000 tysięcy przebiegu

Rozrząd robiony 4 lata i 40tys temu - potwierdzone.

Olej i wszystkie będę wymieniał za tydzien na polecany meguin 5w40

Gazu nie ma.

Świece do zweryfikowania

Położenie przepustnicy 13.33%

 

Tyle byłem w stanie sprawdzić póki co.

Na pewno muszę zrobić porządek z uszczelnieniem pokrywy bo jest zaklejona.

Auto pali normalnie. Odpala od strzała. Co do temperatury to po ostrzejszej jeździe wskazówka delikatnie odchyla się raz w lewo raz w prawo. Jaka jest po rozgrzaniu na jałowym sprawdzę dzisiaj.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rysiek90 napisał(a):

Co do temperatury to po ostrzejszej jeździe wskazówka delikatnie odchyla się raz w lewo raz w prawo. Jaka jest po rozgrzaniu na jałowym sprawdzę dzisiaj.

Interesuje mnie temperatura;

3 godziny temu, Rysiek90 napisał(a):

 11/ jaką temperaturę podczas jazdy utrzymuje termostat?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym z powodów;

     - pozostałe masz do zrealizowania, patrz j/w,

Obecnie auto - to komputer z szeregiem czujników,

 Komputer oblicza niezbędną dawkę wtryskiwanego paliwa, mierząc ;

....... a/ ilość zasysanego powietrza za pomocą przepływomierza, map sensora,
....... b/ temperatury z czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika,

....... c/ prędkości obrotowej silnika z czujnika położenia wału,

........d/ pomiar tlenu w spalinach z sondy lambda, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!