Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pompka paliwa - działa czy nie ??


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dosłownie godzinkę temu schodzę do autka, wsiadam, chce odpalić a megi nie chce mi na to pozwolić.

Zawsze po zapaleniu stacyjki z pompy było słychać "bzzzzzz", a teraz tylko cichutkie "tyk". Mechanik to bzz tłumaczył tym że pompa wtedy łapię ciśnienie. Jeśli teraz tego nie słyszę to czy oznacza to że się zepsuła ? Co ciekawe jakieś pół roku temu była wymieniana na nową.

 

Druga sprawa jeśli to pompa to słyszałem (a raczej wyczytałem właśnie na tym forum) że przy tych samych silnikach montowali 3 różne pompy. Czy ma to duże znaczenie którą z nich bym założył (oczywiście wiem najlepiej tą co ma być). Ale skoro to samo auto a 3 rodzaje pomp to możliwe że na każdej z nich powinno chodzić bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ;-) chciałem się tylko upewnić.

i jeszcze jedna sprawa - to prawda że aby odkręcić ten duży korek pod siedzeniem bak musi być prawie pusty bo w przeciwnym wypadku to się zdeformuje ? mam ok 1/2 i nie wiem czy muszę spuszczać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, nigdy nic takiego nie słyszałem, ale kto wie..

Zawsze możesz wziąć rurkę i paliwo ściągnąć i wtedy denerwować sie nie będziesz <czerwona>

pzdr

P.S. Sprawdz jeszcze bezpieczniki czy przypadkiem tu Ci sie pompa nie wyłączyła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby odkręcić ten duży korek pod siedzeniem bak musi być prawie pusty

Ja odkręciłem, paliwo było w środku i nic się nie stało. Tylko ten korek jest trudno odkręcić bo jest sklejony takim gumowym czymś <czerwona>

 

Sprawdz jeszcze bezpieczniki czy przypadkiem tu Ci sie pompa nie wyłączyła

to jest dobry trop, Bezpiecznik powinien być pod maską.

A tak właściwie po co chcesz zaglądać do zbiornika? Jesteś pewien że tam jest pompka? W dCi jest z przodu, a w zbiorniku jest tylko pływak od poziomu paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe jakieś pół roku temu była wymieniana na nową.

 

Piok, ale jest opcja że ktoś wymieniał <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś wymieniał. dokładnie mechanik do którego będę za chwilę dzwonił, gdyż się trochę zdenerwowałem ;-)

 

nie mam dci - pod moim avatarem pisze 1.4 8V - czyli benzyna ;-) i pompka napewno jest w zbiorniku <czerwona>

 

bezpieczniki są dobre, napięcie do pompy na ok 2 sekundy dochodzi a więc dokładnie tak jak powinno być - przed chwila sprawdzałem. Mimo to pompa nie bzyczy i nie podaje paliwa, tylko coś w niej "tyknie" po podaniu napięcia.

 

sprawdzałem też koszt nowej - wg katalogu mam zintegrowaną na stałe z tym całym korkiem i pływakiem - wychodzi trochę ponad 300zl a więc nie ciekawie. Tylko z drugiej strony skoro pompa jest z całą obudową to dlaczego jak 'mechanik' wymieniał, to obudowę zostawił starą - albo katalog źle pokazuje, albo mechanik mnie za przeproszeniem zrobił w [......] ;-)

 

Proszę cenzuralnie nawet wtedy gdy piszesz o sobie - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem że masz benzynę, napisałem tylko jak jest w dCi, bo jeśli tak samo jest w benzynie to spoooooooro czasu można zaoszczędzić na rozbieraniu zbiornika.

A jak będziesz miał tą pompkę na wierzchu to może warto sprawdzić czy na sucho działa, albo dać do elektryka bo może być to szczegół.

W Scenicu (benzyna) pompa bzyczy ok 30 sekund, skoro piszesz że u Ciebie 2 sekundy to może za krótko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo w przeciwnym wypadku to się zdeformuje ?

Może tak być aczkolwiek nie koniecznie. Zbiornik jest z tworzywa i istnieje taka możliwość, że się odkształci.

warto sprawdzić czy na sucho

Takiego czegoś nie polecam - chyba, że na ułamek sek.

Pompka nie lubi śmigać na kropelce dlatego się zaciera, z tego też powodu nie jest zalecana jazda na ostatkach rezerwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyciągnąłem pompę i trochę się zawiodłem. Jak oglądałem zdjęcia innych pomp to na metalowej obudowie zawsze były nabite jakieś symbole - nr pomp. U mnie niestety tego brak - pewnie jakiś zamiennik tani. Jedyne co pisze to na plastiku przy stykach zasilania POM - GF30. Jak myślicie może to wystarczyć do pełnej identyfikacji jaką mam nową kupić ?

 

[ Dodano: 2008-09-15, 14:34 ]

hmmm gdzie kupiliście pompkę za 120zl ? Ja gdziekolwiek bym się nie pytał (sklepy motoryzacyjne) to co najmniej 300zł, a na dodatek nie mam gwarancji że to na pewno będzie odpowiednia.

Na stronie meat@doria znalazłem za 270 -> wg opisu i jednego speca do którego dzwoniłem i zajrzał do swojego magicznego katalogu to by była odpowiednia: link

 

sam już nie wiem co mam zrobić ;-) w końcu to nie małe pieniądze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Odnowie temat.

Pytanko. Zmieniałem filtr paliwa. Poszło opornie. Zgodnie z tym co ktos mi radził na forum, przełożyłem filterek, podpiąłem wężyki i 2-3 razy załączyłem stacyjke. Miało odpalić ale jakoś nie chciało. Nie wiem zapowietrzone czy jak. Odpiąłem jeden wężyk i zapiąłem. Znowu kilka razy stacyjka i odpalił. Do momentu ściągnięcia jednego wężyka wygladało na to ze paliwko idzie tylko kropelkami. Już się bałem, że padła pompka.Oczywiscie pompa buczała.

Pytanie czy po takiej wymianie i przekręceniu stacyjki taka pompka ma przestać buczeć i dopiero zapalamy czy zapalamy bez czekania. Wyglada na to że ma buczeć ale może moja pompa zachowuje się nietypowo.

Normalnie jak zapalam to buczy czyli raczej nie ma różnicy przy wymianie filtra paliwa.

I jeszcze coś. Podgrzewacz paliwa działa razem z pompką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!