Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaparowana tylna lampa w Megane IV GT


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć 🙂 

 

Planuję kupno Megane IV GT. Auto zostało dokładnie sprawdzone i jest w jak najlepszym porządku, oczywiście jak na używany 6-letni samochód 🙂 Zauważyłem jednak jedną niepokojącą rzecz - prawa tylna lampa jest mocno zaparowana:

OVvTih4J86PkeLOK.thumb.png.101891af07a49414c64a418970612892.png

 

To Megane jest z południa Polski i wiadomo jak intensywne były ostatnio tam opady ale chyba mimo wszystko nie powinno się tak dziać.

 

Czy jest to może jakiś znany problem, czy raczej wada tego egzemplarza? Czy jestem w stanie sprawdzić którędy dostała się wilgoć i ewentualnie zabezpieczyć jakoś lampę? A może bezpieczniej będzie ją wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przeżywał bym tego jakoś szczególnie. Wszak parowanie reflektorów przednich jest traktowane nawet przez ASO jako naturalna rzecz. Nie ma sensu wymieniać, po prostu wykręć, zobacz czy nie stoi tam woda, jak stoi zidentyfikuj przyczynę, jak dalej stoi wywierć dziurkę z dołu żeby nie stała.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie we Fluence tylne lampy też parują jak głupie po większych opadach i całą zimę. Uszczelniałem silikonem, dorabiałem uszczelki...nic nie pomaga. Poddałem się bo nie znam przyczyny tego stanu rzeczy. Tylko tak jak @Pepone napisał, zwracam uwagę na to, czy woda w nich nie stoi (nie zdarzyło się jeszcze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną pewno są zjawiska parowania i skraplania i związane z tym zmiany ciśnień, które to z kolei powodują przepływ powietrza w jedną lub drugą stronę.  Lampach przednich typowo są 55 watowe grzałki tzn żarówki H7. Powietrze ogrzane, suche zmniejszy objętość po wyłączeniu świateł więc wtedy zaciągnie powietrze z otoczenia zawierające wilgoć. Jeżeli ponowne załączenie żarówki jest krótkie to powietrze się ogrzeje ale wilgoc niekoniecznie odparuje a po wyłączeniu zostanie zaciągnięte kolejne wilgotne powietrze.  Hermetyzowanie jest trudne i chyba nie ma miejsca w lampach tylnych. Lampy przednie generalnie mają uszczelki na deklach a czasem goretexowe membrany na wentylach. Tyle że to czasem jest pułapka dla wody wewnątrz - nie ma jak odparować. Skuteczne zwalczenie parowania np w moim cee'd zapewniłem zdejmując jeden z dekielków - niestety to otwiera drogę dla kurzu który stopniowo pokrywa blendy i powoduje zły odblask. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może @Pepone tak jest piszesz, że zaciąga powietrze z otoczenia po wyłączeniu lamp, nie znam się. Może parowanie u mnie potęguje fakt, że mam dołożone światła dzienne, więc tylne pozycyjne się nie świecą za dnia i nie ma przez to "ogrzewania" w lampach, przez co wilgoć dłużej tam siedzi. Niemniej jednak może dziś po prostu bardziej niedbale podchodzą do tematu uszczelniania tych kloszy i tyle. W M2, choć pod koniec życia miało prawie 20 lat, problem nie występował. W M1 zresztą tak samo, a auto, gdy je sprzedawałem, było już pełnoletnie. Obecne jest trochę jednak młodsze i parowanie po prostu mnie zaskoczyło 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!