Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaparowana tylna lampa w Megane IV GT


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć 🙂 

 

Planuję kupno Megane IV GT. Auto zostało dokładnie sprawdzone i jest w jak najlepszym porządku, oczywiście jak na używany 6-letni samochód 🙂 Zauważyłem jednak jedną niepokojącą rzecz - prawa tylna lampa jest mocno zaparowana:

OVvTih4J86PkeLOK.thumb.png.101891af07a49414c64a418970612892.png

 

To Megane jest z południa Polski i wiadomo jak intensywne były ostatnio tam opady ale chyba mimo wszystko nie powinno się tak dziać.

 

Czy jest to może jakiś znany problem, czy raczej wada tego egzemplarza? Czy jestem w stanie sprawdzić którędy dostała się wilgoć i ewentualnie zabezpieczyć jakoś lampę? A może bezpieczniej będzie ją wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przeżywał bym tego jakoś szczególnie. Wszak parowanie reflektorów przednich jest traktowane nawet przez ASO jako naturalna rzecz. Nie ma sensu wymieniać, po prostu wykręć, zobacz czy nie stoi tam woda, jak stoi zidentyfikuj przyczynę, jak dalej stoi wywierć dziurkę z dołu żeby nie stała.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie we Fluence tylne lampy też parują jak głupie po większych opadach i całą zimę. Uszczelniałem silikonem, dorabiałem uszczelki...nic nie pomaga. Poddałem się bo nie znam przyczyny tego stanu rzeczy. Tylko tak jak @Pepone napisał, zwracam uwagę na to, czy woda w nich nie stoi (nie zdarzyło się jeszcze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną pewno są zjawiska parowania i skraplania i związane z tym zmiany ciśnień, które to z kolei powodują przepływ powietrza w jedną lub drugą stronę.  Lampach przednich typowo są 55 watowe grzałki tzn żarówki H7. Powietrze ogrzane, suche zmniejszy objętość po wyłączeniu świateł więc wtedy zaciągnie powietrze z otoczenia zawierające wilgoć. Jeżeli ponowne załączenie żarówki jest krótkie to powietrze się ogrzeje ale wilgoc niekoniecznie odparuje a po wyłączeniu zostanie zaciągnięte kolejne wilgotne powietrze.  Hermetyzowanie jest trudne i chyba nie ma miejsca w lampach tylnych. Lampy przednie generalnie mają uszczelki na deklach a czasem goretexowe membrany na wentylach. Tyle że to czasem jest pułapka dla wody wewnątrz - nie ma jak odparować. Skuteczne zwalczenie parowania np w moim cee'd zapewniłem zdejmując jeden z dekielków - niestety to otwiera drogę dla kurzu który stopniowo pokrywa blendy i powoduje zły odblask. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może @Pepone tak jest piszesz, że zaciąga powietrze z otoczenia po wyłączeniu lamp, nie znam się. Może parowanie u mnie potęguje fakt, że mam dołożone światła dzienne, więc tylne pozycyjne się nie świecą za dnia i nie ma przez to "ogrzewania" w lampach, przez co wilgoć dłużej tam siedzi. Niemniej jednak może dziś po prostu bardziej niedbale podchodzą do tematu uszczelniania tych kloszy i tyle. W M2, choć pod koniec życia miało prawie 20 lat, problem nie występował. W M1 zresztą tak samo, a auto, gdy je sprzedawałem, było już pełnoletnie. Obecne jest trochę jednak młodsze i parowanie po prostu mnie zaskoczyło 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!