Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

DDT4ALL Stan DPF/FAP


Rekomendowane odpowiedzi

Przedstawiam foty z programu DDT4ALL, które pokazują stan filtra. Dlaczego jest tyle niepowodzeń w wypalaniu a udanych jest 0?

I 5 wtrysk jest dezaktywowany. Silnik K9K836, więc powinno to chyba być. I te 35g to dobra ilość? Jaka powinna być?

IMG_6866.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 wtrysk jest aktywny tylko w momencie gdy ECU ma ochotę przeprowadzić proces wypalania DPF. 35g to o 35g za dużo. Idealnie to 0 ale oczywiście ECU porusza się zasadniczo w zakresie 0-20g. W większości przypadków przy 35g nie zechce podjąć już próby wypalania i trzeba przeprowadzić proces wypalania serwisowego. Wydaje mi się, że nie napisałeś wszystkiego, jakie błędy masz w sterowniku silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny błąd jaki występował to P242F, wcześniej było 43g sadzy, po esce zmniejszyło się do tych 35 gram. Po tej właśnie esce chyba trochę tej sadzy znikło i ten błąd już się nie pojawia.

 

Druga sprawa to, że wyszukuje programem dostępne sterowniki i nie mam opcji wypalania serwisowego w tym sterowniku silnika. Ale jak kliknę inny sterownik (wybrany ręcznie) to taka opcja już się pokazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę sam? Czy potrzebny warsztat?

I czy wiesz może dlaczego nie ma opcji wypalania serwisowego u mnie? A w innych sterownikach jest. 
Ewentualnie mogę go jeszcze przegonić, aby poziom sadzy spadł do tych 20g jak się uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz trochę talentu w dłoniach i głowie to nie jest jakoś specjalnie trudne do demontażu. Co znaczy przegonić? Przy 35g raczej nic już nie zmienisz na drodze. Najlepsze efekty osiąga się na gorącym silniku przy 2-2,5k rpm a nie jakieś mityczne piłowanie motoru. Nie spotkałem do tej żeby nie było wersji bez wypalania serwisowego ale ja posługuję się CLIP. Nie znam tego programu, którym się posługujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej było 43g, teraz jest 35g, więc trochę jednak zeszło tej sadzy. Jazda była na 5 biegu, 106 na tempomacie i dawało to jakies 2500 obrotów równe.

Jakie warunki powinny byc spelnione do wypalania serwisowego?

edit:

Mnie nie stać na CLIPa, więc używam tego DDT4ALL 😕

Edytowane przez Majorrrem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Majorrrem napisał(a):

Mnie nie stać na CLIPa, więc używam tego DDT4ALL

W ddt4all jest opcja wymuszająca wypalanie podczas jazdy bez względu na poziom sadzy, nie wiem tylko czy przy 35 gramach to pójdzie. Jak chcesz to zaznacz pozycję na "actiw" według umieszczonego screnu. Najlepiej to zrobić na rozgrzanym silniku. Po aktywacji zaznaczonej opcji i uruchomieniu silnika podczas jazdy zacznie się wypalać filtr. Robiłem to u siebie, gdy miałem sadzy około 8 gram i filtr ponownie się wypalił do praktycznie zera. Nic się nie stało, po wypaleniu filtra zaznaczona opcja przeszła w stan nieaktywny, do licznika doszło kolejne wypalanie. Licznik wypaleń kończy się na 255, dalej nie liczy. Jak chcesz to eksperymentuj, jakby co to ja nie namawiam:)

 

Zrzut ekranu 2024-11-02 095830.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, aniewa napisał(a):

W ddt4all jest opcja wymuszająca wypalanie podczas jazdy bez względu na poziom sadzy.

A wiesz czy może jest opcja wypalania serwisowego na miejscu (jak się nie uda w trasie to bym spróbował na miejscu)? Mi nie pokazuje takiej opcji w moim sterowniku, ale w innym już tak 🫤

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno można wypalić stacjonarnie programem Pyren. Poszukaj instalki tego programu i uruchom polecenie SC17 w zakładce "configuration scenarios".

image.thumb.png.25a71b41ebd0fb22850047fdeff0200c.png

 

Programem ddt4all staram się tylko odczytywać parametry sterownika silnika, bez żadnych ingerencji w trybie ekspert. Jedyne co zrobiłem to uruchomienie wypalania filtra o którym wcześniej wspomniałem.

Przejrzałem opcje SID305 i tam jest niby regeneracja filtra, ale nie mam pewności co oznacza wybór tego parametru i naciśnięcie przycisku Start routine.

Zrzutekranu2024-11-02165215.thumb.jpg.584f87c0594fece7dd9be31a9ac58d4d.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobrałem Pyren, ale mam tylko jedną opcję w sekcji SC. Brak opcji z filtrem

IMG_6887.jpeg  image.jpg

 

Wracam do tematu :)

Z mechanikiem wyczyściliśmy filtr do poziomu 15g (czyszczenie serwisowe, płyny do czyszczenia i rura na trasie). Problem pozostał, filtr nie uruchamia wypalania. Z 15g jest 25g, czekamy do 30g, wtedy może cos ruszy z wypalaniem. Jak nie to będzie inspekcja wtrysków, czujników i innym bajerów.

Ciekawostka:

Na rozgrzanym silniku było 22g, przy wbiciu obrotów (około 2000-2500), filtr sam z siebie zszedł do 17g xD

magia

Edytowane przez Majorrrem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
49 minut temu, Majorrrem napisał(a):

Na rozgrzanym silniku było 22g, przy wbiciu obrotów (około 2000-2500), filtr sam z siebie zszedł do 17g xD

magia

Raczej norma. Czy sprawdziłeś kanał piątego wtryskiwacza?

Edytowane przez carsik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@carsikZa tydzień ma być sprawdzany u mechanika, sam nie wiem jak sprawdzić. Przy okazji będzie robiony cieknący termostat :)

Edit:

Możliwe, że problemem jest licznik nieudanych wypaleń,który wskazuje 255. Jest to maksymalna ilość, nieudanych wypaleń w filtrze.

Edytowane przez Majorrrem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Majorrrem napisał(a):

Problem pozostał, filtr nie uruchamia wypalania. Z 15g jest 25g, czekamy do 30g, wtedy może cos ruszy z wypalaniem.

Sterownik szuka warunków do wypalania zaraz po przekroczeniu 19 gram sadzy. Oczywiście na zimnym silniku nie ma o tym mowy. Może doraźnie załóż sobie kontrolkę sygnalizującą otwarcie zaworu paliwa do piątego wtryskiwacza. Będziesz wiedział czy sterownik przynajmniej próbuje to robić. O podłączeniu tej kontrolki założyłem nawet temat, ja korzystam i w mojej subiektywnej ocenie przydaje się.

Zarówno licznik nieudanych jak i udanych regeneracji kończy się na 255 i nie ma wpływu na działanie układu. W moim samochodzie jest 286 udanych regeneracji i wciąż rośnie. Wiem o tym tylko dlatego, że sam prowadzę taką statystykę. Kontrolka informuje mnie o każdym wypalaniu i to dopisuję do listy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!