Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

DDT4ALL Stan DPF/FAP


Rekomendowane odpowiedzi

5 wtrysk musi działać, jak wypalił na serwisowym wypalaniu do tych 15g. Wcześniejszy tip o włączeniu pomarańczowej "lampki" z filtrem, która wymusza wypalanie nie zadziałał. Zrobiłem w jedna strone 50km i w drugą 50km, nie wypalił się wtedy. O tej kontrolce faktycznie pomyśle :D

Edytowane przez Majorrrem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Majorrrem napisał(a):

5 wtrysk musi działać, jak wypalił na serwisowym wypalaniu do tych 15g.

Tak do końca to nie wiadomo czy przy wypalaniu serwisowym załącza się ten piąty wtrysk. Taką wiedzę powinni posiadać serwisy Renault. Wiele diesli produkowanych przez Renault nie posiada tego wynalazku a wypalanie serwisowe jest dopuszczalne we wszystkich silnikach diesla z filtrem dpf. Wypalanie serwisowe zazwyczaj polega na podniesieniu obrotów, zwiększeniu dawki paliwa, opóźnieniu wtrysku, załączeniu dodatkowych odbiorników prądu itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, carsik napisał(a):

Gdyby działał prawidłowo to powinno zjechać w okolice 0.

Jest opcja, że filtr jest już tak zawalony po prostu i nie może dojść do 0. PyClip pokazuje wypalanie pozytywne a cały proces zajmował około 15 minut. Ilość pozytywnych wypaleń wynosi 0 (od wyjazdu z salonu, ani razu nie wypalił się poprawnie?), liczba nieudanych to 255 i się nie zwiększa, bo osiągnęła limit.

według Renault Nazaruk to powinien się uruchamiać

Edytowane przez Majorrrem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut to zdecydowanie za krótko. A 15g to nie jest jakieś wielkie zatwardzenie. Wg mojego doświadczenia wielokrotnego z moim prywatnym samochodem włącznie to problem zazwyczaj tkwił w tym że paliwo nie było wtryskiwane do rury przez DPF ewentualnie ten proces był zakłócany. Po wyczyszczeniu tego szajsu co tam zalegał proces szedł idealnie i zazwyczaj kończyło się w przedziale 0-5g.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Majorrrem napisał(a):

Dobra, mam sprawdzić kanał 5 wtrysku w silniku? 

To nie jest w silniku. Ogarnia się to od góry. Trzeba zdemontować akumulator i jego pojemnik. i luce między silnikiem a pompą hamulca i vacuum można dojrzeć 5 wtrysk i jego chłodzenie. Dobre światło się przyda. Odpinasz kostkę wtrysku i jego zasilanie w paliwo. Odkręcasz wtryskiwacz i tam jest duży torx, nie pamiętam rozmiaru ale chyba 45. Odkręcasz trzy śruby od tej aluminiowej chłodnicy i po jej wyjęciu masz już pełen widok na wszystko co potrzebujesz. Przy DPF to już raczej nic nie zrobisz, zamknięta puszka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po pewnym czasie, oddaniu filtra do sprawdzenia, dostałem info o pozytywnym stanie filtra FAP. Jest on już troche zużyty, ale powinien wypalać się normalnie, kanał 5 wtrysku też jest czysty :).

Przy okazji wymieniłem termostat (stary ktoś zamontował pękniety?! 👀 + dodatkowo miał daną dziwną uszczelke i wyciekał płyn chłodniczy, przyszła też pora na wymianę oleju w skrzyni biegów (235 tysięcy i wyciek robią swoje), wymieniłem uszczelniacz lewej półosi.

Zabawa w szukanie przyczyny braku wypalania filtra trwa nadal 🙃

Edit: Mogę dodatkowo powiedzieć iż były właściciel miał wywalone w rodzaj oleju, lał 10W40 bez normy RN0720.

Edytowane przez Majorrrem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.12.2024 o 22:48, carsik napisał(a):

Hm, no to trochę sprawa robi się zagadkowa.

Sprawa ruszyła do przodu, wyzerowałem liczniki wypaleń filtra a ten się wypalił do 3g (z 25g). Wymuszone wypalanie też zadziałało, zobaczymy jak wyglądać będzie sytuacja w najbliższych dniach. Oczywiście wykonam dodatkowe sprawdzanie EGR, turbiny, odmy czy nie ma problemu z olejem i zbyt dużego zasyfienia filtra.

Edytowane przez Majorrrem
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Majorrrem napisał(a):

Sprawa ruszyła do przodu, wyzerowałem liczniki wypaleń filtra a ten się wypalił do 3g (z 25g). 

To też jest metoda. Jeśli zrobił 3g, to powinno być generalnie w porządku. Teraz tylko sprawdzić, czy robi to samo w trakcie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!