Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

DDT4ALL Stan DPF/FAP


Rekomendowane odpowiedzi

5 wtrysk musi działać, jak wypalił na serwisowym wypalaniu do tych 15g. Wcześniejszy tip o włączeniu pomarańczowej "lampki" z filtrem, która wymusza wypalanie nie zadziałał. Zrobiłem w jedna strone 50km i w drugą 50km, nie wypalił się wtedy. O tej kontrolce faktycznie pomyśle :D

Edytowane przez Majorrrem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Majorrrem napisał(a):

5 wtrysk musi działać, jak wypalił na serwisowym wypalaniu do tych 15g.

Tak do końca to nie wiadomo czy przy wypalaniu serwisowym załącza się ten piąty wtrysk. Taką wiedzę powinni posiadać serwisy Renault. Wiele diesli produkowanych przez Renault nie posiada tego wynalazku a wypalanie serwisowe jest dopuszczalne we wszystkich silnikach diesla z filtrem dpf. Wypalanie serwisowe zazwyczaj polega na podniesieniu obrotów, zwiększeniu dawki paliwa, opóźnieniu wtrysku, załączeniu dodatkowych odbiorników prądu itp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, carsik napisał(a):

Gdyby działał prawidłowo to powinno zjechać w okolice 0.

Jest opcja, że filtr jest już tak zawalony po prostu i nie może dojść do 0. PyClip pokazuje wypalanie pozytywne a cały proces zajmował około 15 minut. Ilość pozytywnych wypaleń wynosi 0 (od wyjazdu z salonu, ani razu nie wypalił się poprawnie?), liczba nieudanych to 255 i się nie zwiększa, bo osiągnęła limit.

według Renault Nazaruk to powinien się uruchamiać

Edytowane przez Majorrrem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut to zdecydowanie za krótko. A 15g to nie jest jakieś wielkie zatwardzenie. Wg mojego doświadczenia wielokrotnego z moim prywatnym samochodem włącznie to problem zazwyczaj tkwił w tym że paliwo nie było wtryskiwane do rury przez DPF ewentualnie ten proces był zakłócany. Po wyczyszczeniu tego szajsu co tam zalegał proces szedł idealnie i zazwyczaj kończyło się w przedziale 0-5g.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Majorrrem napisał(a):

Dobra, mam sprawdzić kanał 5 wtrysku w silniku? 

To nie jest w silniku. Ogarnia się to od góry. Trzeba zdemontować akumulator i jego pojemnik. i luce między silnikiem a pompą hamulca i vacuum można dojrzeć 5 wtrysk i jego chłodzenie. Dobre światło się przyda. Odpinasz kostkę wtrysku i jego zasilanie w paliwo. Odkręcasz wtryskiwacz i tam jest duży torx, nie pamiętam rozmiaru ale chyba 45. Odkręcasz trzy śruby od tej aluminiowej chłodnicy i po jej wyjęciu masz już pełen widok na wszystko co potrzebujesz. Przy DPF to już raczej nic nie zrobisz, zamknięta puszka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po pewnym czasie, oddaniu filtra do sprawdzenia, dostałem info o pozytywnym stanie filtra FAP. Jest on już troche zużyty, ale powinien wypalać się normalnie, kanał 5 wtrysku też jest czysty :).

Przy okazji wymieniłem termostat (stary ktoś zamontował pękniety?! 👀 + dodatkowo miał daną dziwną uszczelke i wyciekał płyn chłodniczy, przyszła też pora na wymianę oleju w skrzyni biegów (235 tysięcy i wyciek robią swoje), wymieniłem uszczelniacz lewej półosi.

Zabawa w szukanie przyczyny braku wypalania filtra trwa nadal 🙃

Edit: Mogę dodatkowo powiedzieć iż były właściciel miał wywalone w rodzaj oleju, lał 10W40 bez normy RN0720.

Edytowane przez Majorrrem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.12.2024 o 22:48, carsik napisał(a):

Hm, no to trochę sprawa robi się zagadkowa.

Sprawa ruszyła do przodu, wyzerowałem liczniki wypaleń filtra a ten się wypalił do 3g (z 25g). Wymuszone wypalanie też zadziałało, zobaczymy jak wyglądać będzie sytuacja w najbliższych dniach. Oczywiście wykonam dodatkowe sprawdzanie EGR, turbiny, odmy czy nie ma problemu z olejem i zbyt dużego zasyfienia filtra.

Edytowane przez Majorrrem
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Majorrrem napisał(a):

Sprawa ruszyła do przodu, wyzerowałem liczniki wypaleń filtra a ten się wypalił do 3g (z 25g). 

To też jest metoda. Jeśli zrobił 3g, to powinno być generalnie w porządku. Teraz tylko sprawdzić, czy robi to samo w trakcie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!