Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV czy jeszcze III ?


LastSoul93

Rekomendowane odpowiedzi

Trzeba założyć, że osprzęt w tych silnikach powinien przetrwać te 300tyś. przy założeniu prawidłowej eksploatacji oraz regularnych wymian oleju i to nie takich co 30-40tyś.

Teraz już sam musisz sobie przeliczyć w jaki przedział powinieneś celować. Oba silniki dCi i TCE są wyposażone w podobnie drogie wynalazki. Prosta motoryzacja już się skończyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mih00 napisał(a):

Teraz już sam musisz sobie przeliczyć w jaki przedział powinieneś celować. Oba silniki dCi i TCE są wyposażone w podobnie drogie wynalazki.

Teraz to mi nic nie rozjasniłeś haha
Bardziej w stylu co nie kupisz to i tak bedzie jezdzic :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


11 minut temu, LastSoul93 napisał(a):

Teraz to mi nic nie rozjasniłeś haha
Bardziej w stylu co nie kupisz to i tak bedzie jezdzic :D

 

Bo czysto teoretycznie tak właśnie będzie. Ale wiele zależy od tego jak dany egzemplarz był użytkowany. Także może bym się skupił bardziej na tym, żeby szukać auta z możliwie najbardziej udokumentowaną historia a nie np. flotowca łojonego po 30 tyś. na jednym oleju, który użytkował handlowiec z gazem w podłodze przez 200 tyś. Znajdziesz ładne dci to brac dci a jak ladne 1.3 tce to brac 1.3 tce. Robisz trasy wiec kwestia krotkich odcinkow i dogrzewania odpada. Masz w sumie 3 przyzwoite silniki, różnica w spalaniu dci tce będzie ok 1.5 litra.

Edytowane przez mih00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pepone napisał(a):

A jeździsz lokalnie? Masz dłuższe trasy?

Dziennie robię ok 50km w odcinkach 12stop, 20stop, 12 stop. W między czasie się trafia 2/3km stop jeśli trzeba po drodze wejść do sklepu czy odebrać dzieci od dziadków. 

I te 12 - 20 km są robione zwykle z prędkością nie mniejszą niż 70-90 bo zwykle leci się DK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie sobie kup, żadnych DPF, GPF, kzfr, rozrządów, dwumas, itp 😀

Jak masz dostęp do gniazdka z możliwością ładowania w nocy to jesteś "w domu". Za 50 spokojnie do wzięcia bo tych aut nikt nie chce.  

 

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/nissan-leaf-salon-serwis-polska-100-bateria-stan-idealny-ID6GPsaW.html

 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie. Tym pokryjesz 95% twoich potrzeb transportowych za grosze. 

Zakładając że robisz 1200 km miesiecznie za paliwo zapłacisz minimum 500 zł i tyle będziesz dokładał do swojej spaliny co miesiąc. Bierzesz kredyt z ratą 250 zł miesięcznie żeby dobić do ceny elektryka, tankujesz go w domu za 20% ceny paliwa i nawet w tym układzie jesteś do przodu.

Ja sobie policzyłem że przez ostatnie dwa lata wydałem 9 tys rocznie na paliwo. Krótko potem kupiłem elektryka za 44 tys i jeżdżę za free bo mam nadwyżkę z PV 

Edytowane przez Pepone
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacje PV spłacilem dawno tak czy inaczej a postawiłem ją kilka lat przed autem elektrycznym. Ono tylko poprawia mi stopę zwrotu. Jeżeli ktos nie ma PV to ma sens np offgridowa instalacja z magazynem energii. Jasne, nie jest to tanie ale na drugiej szali leżą wydatki na paliwo. 

Instalacja PV "z półki"  5 Kw z 10 kWh magazynem energii to 40.000 zl i jeszcze dostaniesz dopłaty!

Koszt paliwa na przejechanie 100 tys km - minimum 40.000 Zł. To jest szybko zwracająca się inwestycja. 

Pierwszy z brzegu link:

https://sklep.pontony.net.pl/pl/p/Zestaw-Fotowoltaiczny-Falownik-5kW-Magazyn-Energii-10kWh/1100

 

Jak masz olej w głowie to części do takiej konfiguracji z Growatt (bez konstrukcji wsporczej i kabli ) dostaniesz w Polsce za ok 25 tys brutto (z VAT 23%)

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie w tym momencie wymogiem jest kombi. Stad na dzien dzisiejszy i nastepnych kilka lat celuje wlasnie w megane 4 i na pewno nie elektryk. Raz ze nie mam przekonania. Dwa, ze chyba nie maja zasiegu jaki bylby satyfskacjonujacy, trzy to cena, niestety poza moim zasiegiem. No i 5... dla mnie te nowe auta to duza niewiadoma, nie chce sie wpedzic w jeszcze wieksze koszty jesli cos sie popsuje...

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zebym mial jakies wielkie uprzedzenia wzgledem elektrykow. Ba nawet i kiedys to moze byc super zabawka, ale aktualnie uwazam ze infrastruktura w polsce nie jest pod tym kontem przygotowana. Ladowanie jest zbyt dlugie. A cena nowego samochodu z gwarancja jest kosmiczna... moze za 10/15 lat bedzie to tak jak teraz z benzyna,...

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!