Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV czy jeszcze III ?


LastSoul93

Rekomendowane odpowiedzi

Trzeba założyć, że osprzęt w tych silnikach powinien przetrwać te 300tyś. przy założeniu prawidłowej eksploatacji oraz regularnych wymian oleju i to nie takich co 30-40tyś.

Teraz już sam musisz sobie przeliczyć w jaki przedział powinieneś celować. Oba silniki dCi i TCE są wyposażone w podobnie drogie wynalazki. Prosta motoryzacja już się skończyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mih00 napisał(a):

Teraz już sam musisz sobie przeliczyć w jaki przedział powinieneś celować. Oba silniki dCi i TCE są wyposażone w podobnie drogie wynalazki.

Teraz to mi nic nie rozjasniłeś haha
Bardziej w stylu co nie kupisz to i tak bedzie jezdzic :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


11 minut temu, LastSoul93 napisał(a):

Teraz to mi nic nie rozjasniłeś haha
Bardziej w stylu co nie kupisz to i tak bedzie jezdzic :D

 

Bo czysto teoretycznie tak właśnie będzie. Ale wiele zależy od tego jak dany egzemplarz był użytkowany. Także może bym się skupił bardziej na tym, żeby szukać auta z możliwie najbardziej udokumentowaną historia a nie np. flotowca łojonego po 30 tyś. na jednym oleju, który użytkował handlowiec z gazem w podłodze przez 200 tyś. Znajdziesz ładne dci to brac dci a jak ladne 1.3 tce to brac 1.3 tce. Robisz trasy wiec kwestia krotkich odcinkow i dogrzewania odpada. Masz w sumie 3 przyzwoite silniki, różnica w spalaniu dci tce będzie ok 1.5 litra.

Edytowane przez mih00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pepone napisał(a):

A jeździsz lokalnie? Masz dłuższe trasy?

Dziennie robię ok 50km w odcinkach 12stop, 20stop, 12 stop. W między czasie się trafia 2/3km stop jeśli trzeba po drodze wejść do sklepu czy odebrać dzieci od dziadków. 

I te 12 - 20 km są robione zwykle z prędkością nie mniejszą niż 70-90 bo zwykle leci się DK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie sobie kup, żadnych DPF, GPF, kzfr, rozrządów, dwumas, itp 😀

Jak masz dostęp do gniazdka z możliwością ładowania w nocy to jesteś "w domu". Za 50 spokojnie do wzięcia bo tych aut nikt nie chce.  

 

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/nissan-leaf-salon-serwis-polska-100-bateria-stan-idealny-ID6GPsaW.html

 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie. Tym pokryjesz 95% twoich potrzeb transportowych za grosze. 

Zakładając że robisz 1200 km miesiecznie za paliwo zapłacisz minimum 500 zł i tyle będziesz dokładał do swojej spaliny co miesiąc. Bierzesz kredyt z ratą 250 zł miesięcznie żeby dobić do ceny elektryka, tankujesz go w domu za 20% ceny paliwa i nawet w tym układzie jesteś do przodu.

Ja sobie policzyłem że przez ostatnie dwa lata wydałem 9 tys rocznie na paliwo. Krótko potem kupiłem elektryka za 44 tys i jeżdżę za free bo mam nadwyżkę z PV 

Edytowane przez Pepone
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacje PV spłacilem dawno tak czy inaczej a postawiłem ją kilka lat przed autem elektrycznym. Ono tylko poprawia mi stopę zwrotu. Jeżeli ktos nie ma PV to ma sens np offgridowa instalacja z magazynem energii. Jasne, nie jest to tanie ale na drugiej szali leżą wydatki na paliwo. 

Instalacja PV "z półki"  5 Kw z 10 kWh magazynem energii to 40.000 zl i jeszcze dostaniesz dopłaty!

Koszt paliwa na przejechanie 100 tys km - minimum 40.000 Zł. To jest szybko zwracająca się inwestycja. 

Pierwszy z brzegu link:

https://sklep.pontony.net.pl/pl/p/Zestaw-Fotowoltaiczny-Falownik-5kW-Magazyn-Energii-10kWh/1100

 

Jak masz olej w głowie to części do takiej konfiguracji z Growatt (bez konstrukcji wsporczej i kabli ) dostaniesz w Polsce za ok 25 tys brutto (z VAT 23%)

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie w tym momencie wymogiem jest kombi. Stad na dzien dzisiejszy i nastepnych kilka lat celuje wlasnie w megane 4 i na pewno nie elektryk. Raz ze nie mam przekonania. Dwa, ze chyba nie maja zasiegu jaki bylby satyfskacjonujacy, trzy to cena, niestety poza moim zasiegiem. No i 5... dla mnie te nowe auta to duza niewiadoma, nie chce sie wpedzic w jeszcze wieksze koszty jesli cos sie popsuje...

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zebym mial jakies wielkie uprzedzenia wzgledem elektrykow. Ba nawet i kiedys to moze byc super zabawka, ale aktualnie uwazam ze infrastruktura w polsce nie jest pod tym kontem przygotowana. Ladowanie jest zbyt dlugie. A cena nowego samochodu z gwarancja jest kosmiczna... moze za 10/15 lat bedzie to tak jak teraz z benzyna,...

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!