Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Subwoofer - brak dźwięku po dłuższym postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam problem z subwooferem BLAUPUNKT GTb 8200 A w aucie Laguna 3 z fabrycznym radiem R-Link z systemem audio Arkamys. Subwoofer jest według mnie poprawnie podłączony: Zasilanie: bezpośrednio z akumulatora (12V).

Masa: podłączona do blachy.

Sygnał audio: podłączenie poprzez gniazda HIGH, sygnał pobierany bezpośrednio z przewodów głośnikowych tylnych głośników, zamiast wyjścia RCA.

 

Subwoofer się uruchamia (świeci kontrolka POWER), ale nie wydobywa dźwięku, pozostałe głośniki działają. Jest sposób, aby subwoofer się włączył, ale muszę wyjąć kartę, odczekać aż moduł sterujący odetnie akumulator, trwa to zazwyczaj około 120 sekund (podświetlenia gasną, zapalniczki, kamerka się wyłącza, wtedy też subwoofer się wyłącza - gaśnie dioda power). Po ponownym włożeniu karty następuje zapłon elektronika się odpala i wtedy subwoofer zaczyna działać poprawnie.

 

Problem w tym, że to rozwiązanie działa tylko tymczasowo – po dłuższym postoju auta problem powraca.

To co zrobiłem dodatkowo to dodanie przewodu z kostki radia 12v który wybudza radio do gniazda subwoofera remote - też nie pomogło.

Możliwe jest, że powinienem doprowadzić sygnał HIGH z głośników przednich zamiast tylnych? Może mają jakąś odcinkę na początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że masz jakiś problem z REM. Ono powinno być podłączone do radia, w linię która włącza wzmacniacz antenowy, tzn pojawia się +12V po załączeniu radia. Ale na początek, na próbę zmostkuj na subwooferze BAT z REM. To powinno włączyć wzmacniacz na stałe. Ale nie zostawiaj tak tego, bo subwoofer będzie cały czas włączony i wyładujesz po jakiś czasie akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmostkowałem już rem z bat i niestety to samo. Jedyna zmiana jest taka, to że dioda power świeci się cały czas, nawet jak moduł klemy minusowej aku po 2 minutach się automatycznie wyłącza bez zapłonu, nie wiem skąd bierze na to prąd. 

 

Kabelek do gniazda remote suba ciągnę z kostki iso radia, a dokładnie z pinu 5 jak poniżej.

 

Dodatkowo w instrukcji suba to przewody high wybudzają radio w tym trybie, dlatego się zastanawiam czy nie pociągnąć ich z przednich głośników. 

 

Czy gdyby była masa zła to byłby możliwy taki objaw, że sub odpala dopiero za drugim razem i gra normalnie? 

IMG_20250108_182811.jpg

6763301000_1684137352.jpg

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli po zmostokaniu REM z BAT świeci się power a nie masz dźwięku, to masz coś nie tak z sygnałem z radia. Na pewno nie pomyliłeś gdzieś par przewodów? Np plus z prawego i minus z lewego podłączasz jako parę? Może w radiu masz za bardzo ściszony tył? W clipie nie ma żadnych błędów radia, że wykryło zwarcie w głośniku? Głośniki w drzwiach masz wszystkie 4 (2 woofery i 2 tweetery) odpięte?
Nie wiem o co ci chodzi z tym odłączanym minusem z aku. Minus jest na stałe podłączony do karoserii, a ty chyba pisałeś, że też podłączyłeś subwoofer do karoserii.
Wydaje mi się że bierzesz zły sygnał, ze złej kostki (BTW to nie jest kostka ISO). Na jakiejś innej kostce powinien być sygnał 34HU. A ty używasz BP26. Ale to jest mniej istotne teraz, bo ma grać przy zmostkowanym REM z BAT.
Podejrzewam że układ automatycznego włączenia wzmacniacza potrzebuje odpowiedniego poziomu sygnału. A ty masz zbyt cicho ustawiony tył. To że się czasami włączy przy inicjacji zapłonu, to pewnie jest z tego że chwilowo leci jakiś "pyknięcie" na głośniki, co ten wzmacniacz odbiera jak ten odpowiednio duży aby się aktywować
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!