Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikat "skontroluj samochód" i błąd klimatyzacji 921613


Rekomendowane odpowiedzi

Zmagam się z problemem błędu 921613 Obwód zasilania sprężarki klimatyzacji, obwód otwarty. Błąd pojawia się natychmiast po włączeniu zapłonu, co jest prawdopodobnie powodem wyświetlania "Skontroluj samochód". Auto miało nieszczelny skraplacz, który został wymieniony, układ szczelny i nabity, klima działa. Do przewodu na kompresorze dochodzi 12V, na czujnik ciśnienia(3 pinowy) również dochodzi 5V. Kończą mi się pomysły gdzie szukać przyczyn, a napis skontroluj samochód z każdym dniem jest przeze mnie coraz mniej akceptowalny. Macie jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny? W mojej opinii błąd 921613 jest powodem pojawiania się uwagi " skontroluj samochód", ponieważ po skasowaniu wszystkich innych błędów ten jeden pojawia się zaraz po włączeniu zapłonu, jeszcze przed uruchomieniem silnika i klimatyzacji. Będę wdzięczny za każdy kierunek 😉 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Komunikat "skontroluj samochód" i błąd klimatyzacji 921613
10 godzin temu, kkrzysiek napisał(a):

W mojej opinii błąd 921613 jest powodem pojawiania się uwagi " skontroluj samochód"

Z kolei w mojej opinii nie ma związku. Poczytaj tematy o przyczynach pojawienia się komunikatu "Skontroluj samochód".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, widocznie faktycznie kopię nie tam, gdzie powinienem. Błąd od klimy pojawia się cały czas, ale pojawił się też ostatnio

 

*922A13 (Obwód sterujacy jednostki odłączającej akumulator, obwód otwarty).

Czy to może być powodem komunikatu "skontroluj samochód" ? Z tego co doczytałem nie ma możliwości sprawdzenia samej jednostki ? Jest jakiś sposób na potwierdzenie, że to właśnie ona ulegla uszkodzeniu? 

 

* 940213 Obwód nadajnika paliwa, obwód otwarty

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sprawdził, czy sprawny jest bezpiecznik umieszczony z boku modułu odłączania akumulatora, pod gumową osłonką.

Sprawdziłbym też czy dochodzi 12 V z tego bezpiecznika do pinu numer 3 czarnej wtyczki MT1 w module USM (skrzynka bezpieczników pod maską). Zaznaczyłem na rysunku.

Zrzutekranu2025-03-03092011.thumb.jpg.58204d81b8d06e8e3dd4889e01b5debd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik 5A jest cały, otworzyłem moduł i wszystkie połączenia też wyglądają ok, na tym pinie o którym wspomniałeś jest 12V. 

Będę wdzięczny za każdy kierunek, moje pomysły się niestety skończyły 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli masz starszą wersję modułu odłączania akumulatora. Tam jest silniczek, który napędza zworkę łączącą styki całego zasilania. Błąd dotyczy obwodu tego silniczka.

Wrzucam schemat zasilania silniczka, pinu 2 i 3 wtyczki oraz wyjścia z modułu UPC do zasilania tegoż silnika. Moduł UPC zmienia polaryzację tych przewodów powodując pracę silnika lewo-prawo. 

Na schemacie pokazane jest jako zasilanie przekaźnika, ale to takie uproszczenie. Tam jest zwora napędzana silnikiem. Można przedzwonić te przewody ewentualnie sprawdzić, czy silnik ma przejście. 

Może to akurat nie to, ale jeżeli jesteś zdeterminowany by szukać problemu to działaj. "Skontroluj samochód" to trudny temat, od ładowania, UPC, czujniki przy pedałach, czujnik na skrzyni biegów i pewnie jeszcze kilka innych przyczyn.

 

Zrzutekranu2025-03-06130425.thumb.jpg.93277d1729e6b36031f556c8a9318988.jpgZrzutekranu2025-03-06130657.thumb.jpg.27ae6c1a7acda8a83c59ca061217fa53.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedzwoniłem wszystkie przewody, każdy z nich wykazuje ciągłość. Zastanawia mnie natomiast inna kwestia, we wtyczce są 3 przewody, natomiast w samym module tylko 1 pin, po otwarciu też nie widzę tam żadnego silniczka. Zacząłem się zastanawiać, czy czasami ktoś nie zamontował tam nieodpowiedniego modułu.

 

image.thumb.png.3278e26bf1aa9069add3b4fe1780eaa8.pngimage.thumb.png.97e65b3453e45945e25f04b62dd3e617.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu masz moduł z wyjściem na jeden przewód. Ten nowszy. Moduł z wyjściem na trzy przewody wygląda jak na zdjęciu poniżej.

Może pod dwa wolne przewody podłącz rezystor około 300 omów by oszukać system.

 

moduodczaniaaku..thumb.jpg.b4b69b2630fbd35e8f7b284a05062800.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten, który pokazałeś wygląda całkowicie inaczej. Wtedy w gnieździe modułu są faktycznie 3 piny ?

Tym rezystorem 300  Ohm zmostkować te dwa przewody powinienem tak ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kkrzysiek napisał(a):

Wtedy w gnieździe modułu są faktycznie 3 piny ?

Tak pokazują schematy. U mnie w module UPC nie mam wyprowadzonych kabelków z brązowego złącza MT2 do modułu odłaczania akumulatora.  Piny 3 i 11 w złączu MT2 są puste. Moduł odłączania akumulatora mam z jednym przewodem.

Zmostkować te dwa przewody, pomarańczowy i beżowy rezystorem powiedzmy 100-300 omów. Po prostu sprawdź czy jak rezystorem zewrzesz te dwa przewody zniknie błąd na desce. Zwróć uwagę by rezystor się nie grzał, silniczek pewnie posiada mniejszy opór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kkrzysiek uważam, że to dzięki twojej determinacji sam rozwiązałeś problem a mi pomogłeś wzbogacić moja ją wiedzę na temat komunikatu 'skontroluj samochód". Było dużo wątków na temat i tylko klika z nich udał się rozwiązać na tym forum. Podsumowując praktycznie zawsze problem dotyczy modułu odłączania akumulatora, ładowania akumulatora, czujnika na skrzyni biegów i czujników przy pedałach. Szkoda, że serwis renault nie podaje wszystkich możliwych przyczyn tego komunikatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!