Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Biały dym z wydechu, metaliczny stukot z pod maski


VicTuss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam megankę 2 generacji z 2007 roku w wersji CC z silnikiem 1.9 dCi 131km. Megankę kupiłem za bezcen z zregenerowana turbiną i stukajacymi panewkami. Panewki zostały niezwłocznie wymienione i samochód jeździł jakieś 1000km bez żadnych problemów. Aż w końcu któregoś razu coś zaczęło bardzo głośno stukać pod maską, jest to regularny metaliczny dźwięk tak jakby co obrót silnika, do tego z wydechu wydobywa się niesamowicie gesty biały dym. Auto jest praktycznie nie używalne, silnik ciężko odpala, pod odpaleniu chodzi równo ale ten stukot i dym. Dodam że po dodaniu gazu dzieje się coś dziwnego bo np jeśli obroty wzrosną do 2k to nie chcą zjeść spowrotem na jałowe po odpuszczeniu gazu. Silnik do momentu zgaszenia utrzymuje wyższe obroty. Gaśnie bez problemu normalnie. W sterowniku brak błędów, jedyne co to od czasu do czasu głównie przy przestawianiu samochodu wyświetli się na desce injection fault i service. Dodam jeszcze że dym z rury śmierdzi jakby ropą, samochód traci paliwo w zatrważającym tempie i do oleju też dostaje się ropa, wiem już że silnik mam do rozebrania ale pytanie co może być winowajcą tego problemu, jeden mechanik twierdził że może być pęknięty tłok, ale co nagle pękł podczas jazdy? Drugi mówił że to niemożliwe bo wtedy kopciłby paliwem z olejem a jego zdaniem to samo paliwo i obstawiał któryś , wtrysków, bo jak stwierdził silnik chodzi na 4 garach, nie gubi obrotów chodzi równo, a ten dźwięk to lejący wtrysk. Chciałem zapytać forumowiczów czy mają jakiś pomysł co to może być, od czego zacząć diagnostykę i naprawę, zdaje sobie sprawę że to dość złożony problem i kosztowna naprawa.

Pozdrawiam wszystkich i liczę na pomoc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze być lejący wtrysk stąd brak kontroli nad dawką paliwa i siwy dym z niedopalonej ropy. 

W takim trupie zacząłbym od wymiany wtryskiwaczy na jakieś używane, mogą być lepsze od tych paści. 

Można by też zdjąć zasilanie z cewki wtryskiwacza żeby wyeliminować ten niesprawny tyle że niektóre auta (czy wtryskiwacze czy elektronika) tego nie lubią. Wiem że tak było w Citroenach , nie wiem jak w Renault. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!