Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przegrzewanie się silnika na jałowym gdy klima działa


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,
pacjent Megane 2 PH2 K4M812 1.6 16v
mam ciekawą sytuację podczas gorących dni.
Silnik łapie wysoką temperaturę na biegu jałowym gdy włączona jest klimatyzacja. Wiatrak działa wtedy na maxa ale nie daje rady utrzymać / zbić temperatury.
Wyłączam klime i temperatura spada idealnie na środek skali. Podczas jazdy problem nie występuje.
Może ktoś się spotkał z taką sytuacją?
Zastanawiam się czy chłodnica nie jest "zamulona" z racji wieku i tu pomysł na zmianę od 2.0 (jest grubsza a auto po mieście jeździ gdzie wiadomo że jest gorąco)
co Wy na to?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem klientkę z Citroenem z podobną sytuacją. U niej ktoś wymieniał wiatrak i ten wiatrak działał odwrotnie. Tzn dmuchał z komory na zewnątrz. Po zmianie biegunów w kostce wróciło do normy. Czy tak jest u Ciebie nie wiem ale sprawdzić możesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Pepone napisał(a):

WYŁĄCZENIE wiatraka powoduje spadek temperatury? Coś za dużo cudów na raz.

Pisałem że wyłączenie klimatyzacji powoduje spadek temperatury do prawidłowej 

#carsik

Wiatrak działa prawidłowo tzn wciąga powietrze z zewnątrz do komory silnika

Edytowane przez krzysiek.ruski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok chyba rozumiem.

Chłodnica klimy jest przed chłodnicą płynu patrząc od przodu auta.  Wiatrak typowo, włącza się razem z włączeniem sprężarki klimy żeby wymusić przepływ powietrza kiedy np auto stoi. Można by powiedzieć że powietrze ogrzane na chłodnicy klimy jest cieplejsze i "podgrzewa" chłodnicę płynu chłodzacego. Kiedy stoisz w miejscu i masz zagrzany silnik, tak że termostat jest już otwarty (chłodnica faktycznie chłodzi już płyn) wentylator wdmuchuje w chłodnicę płynu powietrze, podgrzane wstępnie na chłodnicy klimatyzacji. 

Kiedy ruszasz,dodatkowa ilość powietrza z ruchu samochodu jest na tyle duża, że daje radę schłodzić chłodnicę płynu. 

A z czego wnioskujesz że auto się przegrzewa? Masz jakiś sygnał "max", zapala się "stop" czy po prostu pojawia się jedną kosteczka więcej niż podczas normalnej jazdy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dokładnie jak piszesz.Temperatura na wskaźniku podnosi się dość szybko i w pewnym momencie silnik zaczyna podbijać obroty tak falowo jakby nieszczelny dolot był. Nie czekałem aż coś walnie tylko wyłączałem klimę. Wtedy temperatura spadała aż wiatrak się wyłączał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz jakiś obd o zobacz jak rośnie ta temperatura - do jakich wartosci. Nie ma co panikować - jakby temperatura zbliżyła się do granicznej to pojawiłaby się kontrolka. Temperatura silnika (cieczy) ma wpływ na kalkulacje dawki paliwa a przy biegu jałowym, przy załączaniu i wyłączaniu (?) sprężarki klimy obroty biegu jałowego mogą się wahać. 

Jeżeli masz starsze auto sprawdź czy nie masz mocno zabrudzonych chłodnic - trochę trudno się to czyści bo między nie ciężko wejść. Większość brudu powinna jednak się łapać na pierwszą linię obrony czyli chłodnicę klimy

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!