Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Reklamacja skrzyni biegów


kajiQ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zakupiłem regenerowana skrzynie do Megane III 2.0 tce z serwisu skrzyn online. Po jakichś dwóch dniach,przejechaniu 30-40 km pojawiły się dziwne dźwięki chrobotania,ocierania. Auto stało prawie tydzien ze względu na moja chorobe i po około tygodniu dopiero zgłosiłem i oddałem do mechanika który zakładał wspomniana skrzynie,przyejechał się i stwierdził że coś chyba jest z mechanizmem różnicowym. Po zlaniu oleju stwierdził opiłki metalu. W gwarancji sprzedającego jest zapis że oświadcza on że towar jest bez wad natomiast przy wymianie i warunkach gwarancji wymagał założenia nowego kompletnego sprzęgła. Sprzęgło wymieniane było ok 40 tys temu co sam mechnik zauważył,stwierdził również na początku po przejażdżce że wspomniane dźwięki raczej nie są od sprzęgła,półosi,dwumasy. Bede składał reklamacje tylko teraz zrobić to jako niezgodność towaru z umową czy na gwarancji od sprzedającego ( tu akurat myślę że może ją odrzuci argumentując brak montażu nowego sprzegła). Zgłosiłem również problem do sprzedającego ale póki co bez reklamacji ,wysłałem również zapytanie do UOKiK jak to reklamować.  Z racji iż ustareka jest istotna i uniemożliwia użytkowanie dalsze auto,będę chciał zwrotu pieniędzy zamiast naprawy oraz,może ,pokrycia kosztów ponownego demontażu i montażu ewentualnej innej skrzyni z innego źródła lub zregenerowanej mojej starej . 

Czy mam szanse na załatwienia sprawy jak wyżej napisałem ? Jakieś inne porady wskazówki mile widziane .

Edytowane przez kajiQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie rzeczy się zdarzają.

Jak nie założyłeś nowego sprzęgła to nie masz gwarancji. Sam, dobrowolnie, nie skorzystałeś z możliwości jej posiadania :).

Powinieneś skorzystać z rękojmi ale znając życie to firma regenerująca ma gotowy list z informacją że wada powstała w wyniku błędnego montażu (brak nowego sprzęgła), winy użytkownika lub uszkodzenia mechanicznego przy montażu……

 

Zasadniczo nieciekawa sprawa, ale jak regenerujący dba o opinie to pewnie rozbierze skrzynie i zaproponuje odpłatną naprawę a najlepiej to (jeżeli zajmują się mechaniką) wóz na lawetę i auto do nich. Niech zweryfikują przy okazji Twojego mechanika.  

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczekam jeszcze na odpowiedź od UOKiK ale złoże pewne niezgodność towaru z usługą. Mechanik jak wspominałem,uważa że jest nie wycentrowany dobrze mechanizm różnicowy lub coś jest nie tak złożone ; sprzęgło ani inne podzespoły na mialy wpływu na to. Ewidentnie uważa że wina jest po stronie sprzedajacego. Zobaczymy co z tego wyniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!