Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Źle wlany olej :( !!!!


slawekhip

Rekomendowane odpowiedzi

Tak o filtrze nie można zapomnieć ,ale płukanie kataryny to nie takie straszne. Trochę może kosztować bo po operacji należy ponownie wymienić filtr i zakup czyściwa na stacji benzynowej ok 4,20 za l.Już kiedyś to praktykowałem i na warsztacie gdzie kiedys pobierałem nauki i na pojazdach, które posiadałem. Technolodia jest dosyć prosta.Po spuszczniu tego co jest w silniku zalewamy kataryne ON lub naftą(bardziej kosztowne), wymieniamy filterek i kręcimy rozrusznikiem, najlepiej z odlączonym zapłonem lub odciętym paliwem. Zlewamy zawartość silnika do naczynia nie na trawnik i ponownie zalewamy czyściwem i tak ok 2-3x.Póżniej postępujemy jak przy wyniamie oleju łącznie z filtrem.I będzie <czerwona>

P.S a czy niekonieczna to nie wiem,ale zatkanie głównego kanału olejowego może być dość nieprzyjemne dla silnika i dla właściciela :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehe <czerwona> faktycznie bardzo prosta i przyjemna operacja.

zatkanie głównego kanału olejowego może być dość nieprzyjemne dla silnika

To raczej nie nastąpiło, czym miało by się zatkać ;) Po zmieszaniu tych olejów raczej nie powstała galareta. Chodzi o przypadkowe zasyfienie oleju w silniku dodatkowymi zanieczyszczeniami z oleju ze skrzyni. Nie sądzę by były to jakieś wielkie frakcje, no chyba, że zęby z kół zębatych. Skoro masz praktykę w warsztacie samochodowym to wiesz jak wygląda olej ze skrzyni biegów. Jeśli ktoś by się uparł to może na takiej mieszance śmigać, jednak skoro zostało to wcześnie zauważone, warto jak najszybciej wymienić, choćby profilaktycznie.

Zresztą trzymajmy jeden, obrany właściwie kurs. W większości postów o zmianie oleju przewija się zdanie: "Na olejach się nie oszczędza". Tu radzę to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie ma zamiaru oszczędzać na olejach tym bardziej na silnikowych,tak mi sie wydaje. Po wymieszaniu olejów silnikowego i przekładniowego może właśnie powstawać tzw."galareta" lecz nie to jest najstraszniejsze. W większości oleje przekładniowe nie są przystosowane do warunków jakie panują w silniku, a w szczególności na gładziach cylindrów gdzie panuje wysoka temp. (za wysoka jak na olej przekładniowy) i do tego działają związki chemicze, które powstały w procesie spalania i zachodzą w reakcje chemiczną z frakcjami wodorowymi oleju przekładniowego. W tym momencie zachodzi ryzyko powstawania skrzepów ,które mogą powodować zatory w kanałach olejowych :-( .To tak jak odkładanie cię cholesterolu,a zawał mięśnia sercowego.Płukanie silnika oszczędza nam tych nieprzyjemnych dolegliwości silnikowych <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał#, przeczytaj pierwsze posty w tym temacie. Nie mam zamiaru podważać Twoich wywodów, jednak taki stosunek olejów jaki tu zaistniał 3:1 a ponadto TYLKO 3km przejechane na tej feralnej mieszance, nie są w stanie wytworzyć takiej ilości nagarów, spieków, czy skrzepów jak to nazwałeś, by było niezbędne płukanie układu smarowania w silniku. Ponadto oleje silnikowe także mają właściwości myjące i choćby nawet już coś zdążyło się osadzić, powinno zostać wypłukane samoistnie po zmianie oleju na nowy.

Dla tego też napisałem, że w tym wypadku operacja taka raczej nie jest konieczna.

Co oczywiście nie zmienia faktu, że można ją przeprowadzić. Kto bogatemu i mającemu czas i zdolności zabroni. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!