Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

na ciepłym silniku ciężej odpala


andrre

Rekomendowane odpowiedzi

1,6 e 8V , inst II generacji. Ustawiona na automatyczne przełanczanie gazu. Przy takiej pogodzie jak dziś wyjeżdżając z garażu pokonuję drogę ok 1 km nie przekraczając 2,5 tyś obr bo wtedy gaz sam mi się przełancza. Po tym dystansie robię przegazówkę i dalej na gazie. Wydaje mi się że to zdrowsze dla silnika , wkładu wtryskowego i dla parownika niż odpalanie na zimnym i odrazu przegazówka. Gdy silnik jest ciepły zanim ruszę przegazowuję go i przełancza mi na gaz. Ale chodzi mi o sam rozruch. Na ciepłym muszę trochę dać mu gazu bo się dusi zanim wskoczy na obroty. Na zimnym pali igiełka. Kto mi wyjaśni to zjawisko?

I pytanie w temacie LPG: Czy parownik jest ogrzany płynem idącym z bloku silnika? czy tym z chłodnicy? Pytam bo termowstat nie puszcza ciepłej wody na chłodnicę odrazu wiec moje 1 km i tak nie rozgrzeje parownika tak aby lepiej skraplał gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo zimny pali a ciepły z wduszonym gazem. Jest to prawdopodobnie czujnik cieczy chłodzącej ale nie ten od wskaźnika na zegarach tylko ten od wtrysku - on odpowiada za ssanie. Albo to resztki gazu pozostałe w układzie dolotowym powodują zbyt bogotą mieszanke i silnik się zalewa i trzeba mu przygazować aby jakoś to strawił. Trzeba by spróbować przed wyłączeniem silnika przełączyć na paliwo i zobaczyć co się dzieje przy następnym odpalaniu. Ja jakoś zawsze zapominam tak zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jechac do gazownika (skoro to instalka II generacji) zeby ustawil zeby odpalał tylko na benzynie , zeby nie bylo mozliwosci odpalic na gazie a dopiero po przegazowce wskoczyl na gaz i do tego radze dobrac dobrze swiece bo jak silnik cieply to jak zle swiece o zlej cieplocie to na gazie bardzo szybko beedzie sie dusil ja mam ten sam silnik czyli 90 koni 8 v i mam swiece NGK ale zapomnialem symbolu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zawsze odpala na paliwie i chodzi chyba o resztkach gazu, które zostają w dolocie przez co silnik się zalewa. Jak się wyłączy silnik, który chodził na paliwie problemu nie ma, albo prawie nie ma. Chyba nic z tym się nie zrobi, pozostaje odpalać z wduszonym pedałem gazu.

 

bob1 jakie masz te świece bo katalog NGK podaje jakoś dziwnie bo 2 rodzaje: świece jedno i 2-elektrodowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! ja również od pewnego czasu mam problem z odpaleniem ale na NIEDOGRZANYM silniku.Z racji mojej pracy przejeżdżam krótkie dystanse i po kilku minutach ruszam dalej.Gdy silnik jest zimny odpala od razu ale jak przejadę krótki odcinek np.1,5 km (wskazówka temperatury wtedy jest na pierwszej kresce) wysiądę i po chwili wracam do auta pojawia się problem, auto pali dopiero po dłuższym kręceniu rozrusznikiem i wciśnięciu pedału gazu, jak już w końcu z trudem zapali (z szarpnięciami) to czasami czuć zapach niespalonej benzyny. Gdy auto jest już rozgrzane nie ma problemu, pali na dotyk.

Chciałbym dodać że mam w mojej Reni sekwencyjną inst gaz auto odpala na benzynie po czasie przełącza się na gaz (często ten pierwszy odcinek przejeżdżam na benzynie ale problem nie znika)

Być może ktoś z Was spotkał się już z czymś takim bo jak znam życie to mechanik wyśle mnie z tym do gazownika a gazownik z powrotem do mechanika :-(

Pozdrawiam

Scenic97r 2,0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dla mnie to masz za niską temperaturę przełączania sterownika z benzyny na gaz, zwiększ o trochę i problem powinien się uspokoić, ja mam u siebie tak samo, ale u mnie temp. przełączania jest bardzo niska, bo na własną rękę ja zmieniłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na mój gust, w tych przypadkach które opisujecie, jak uruchamiacie silnik i nie chce od razu zaskoczyć, to z jakichś powodów jest zasilany równocześnie benzyną oraz gazem i dlatego się dusi, trzeba wcisnąć pedał gazu żeby go przewietrzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na temat II generacji to mam jak to mówił mój nauczyciel ogólne pojęcie nie zmącone znajomościa rzeczy (miałem do czynienia z I a obecnie z IV generacją), ale do rzeczy.

Najpierw sprawdziłbym czy ma to jakiś związek z gazem przez zakręcenie gazu na butli i sprawdzenie czy to szarpnięcie dalej występuje. Jeżeli tak to trzeba szukać przyczyny poza gazem. Jeżeli nie to trzeba szukać w instalacji gazowej. Sprawdziłbym czy przypadkiem przy tych obrotach elektronika nie puszcza na moment również gazu i stąd to szarpnięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj sprawdziłem to dokładnie. Przełączyłem tylko na samą benzynę, (zresztą musiałem bo gaz mi się skończył). Na skrzyżowaniu zwolniłem i podczas przyśpieszania na 2 i 3 biegu tak ok 3,5 tyś obr było kilka bardzo mocnych szarpnięć jakby ktoś mi w tył wjechał. Podejrzewam przwody WN a to dlatego że wczęsniej na gazie 2 razy mi strzelił w tłumik i gdy zajrzałem pod maskę to zobaczyłem że ktoś w jednym miejscu obkleił przewód izolacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!