Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

na ciepłym silniku ciężej odpala


andrre

Rekomendowane odpowiedzi

1,6 e 8V , inst II generacji. Ustawiona na automatyczne przełanczanie gazu. Przy takiej pogodzie jak dziś wyjeżdżając z garażu pokonuję drogę ok 1 km nie przekraczając 2,5 tyś obr bo wtedy gaz sam mi się przełancza. Po tym dystansie robię przegazówkę i dalej na gazie. Wydaje mi się że to zdrowsze dla silnika , wkładu wtryskowego i dla parownika niż odpalanie na zimnym i odrazu przegazówka. Gdy silnik jest ciepły zanim ruszę przegazowuję go i przełancza mi na gaz. Ale chodzi mi o sam rozruch. Na ciepłym muszę trochę dać mu gazu bo się dusi zanim wskoczy na obroty. Na zimnym pali igiełka. Kto mi wyjaśni to zjawisko?

I pytanie w temacie LPG: Czy parownik jest ogrzany płynem idącym z bloku silnika? czy tym z chłodnicy? Pytam bo termowstat nie puszcza ciepłej wody na chłodnicę odrazu wiec moje 1 km i tak nie rozgrzeje parownika tak aby lepiej skraplał gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo zimny pali a ciepły z wduszonym gazem. Jest to prawdopodobnie czujnik cieczy chłodzącej ale nie ten od wskaźnika na zegarach tylko ten od wtrysku - on odpowiada za ssanie. Albo to resztki gazu pozostałe w układzie dolotowym powodują zbyt bogotą mieszanke i silnik się zalewa i trzeba mu przygazować aby jakoś to strawił. Trzeba by spróbować przed wyłączeniem silnika przełączyć na paliwo i zobaczyć co się dzieje przy następnym odpalaniu. Ja jakoś zawsze zapominam tak zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jechac do gazownika (skoro to instalka II generacji) zeby ustawil zeby odpalał tylko na benzynie , zeby nie bylo mozliwosci odpalic na gazie a dopiero po przegazowce wskoczyl na gaz i do tego radze dobrac dobrze swiece bo jak silnik cieply to jak zle swiece o zlej cieplocie to na gazie bardzo szybko beedzie sie dusil ja mam ten sam silnik czyli 90 koni 8 v i mam swiece NGK ale zapomnialem symbolu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zawsze odpala na paliwie i chodzi chyba o resztkach gazu, które zostają w dolocie przez co silnik się zalewa. Jak się wyłączy silnik, który chodził na paliwie problemu nie ma, albo prawie nie ma. Chyba nic z tym się nie zrobi, pozostaje odpalać z wduszonym pedałem gazu.

 

bob1 jakie masz te świece bo katalog NGK podaje jakoś dziwnie bo 2 rodzaje: świece jedno i 2-elektrodowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! ja również od pewnego czasu mam problem z odpaleniem ale na NIEDOGRZANYM silniku.Z racji mojej pracy przejeżdżam krótkie dystanse i po kilku minutach ruszam dalej.Gdy silnik jest zimny odpala od razu ale jak przejadę krótki odcinek np.1,5 km (wskazówka temperatury wtedy jest na pierwszej kresce) wysiądę i po chwili wracam do auta pojawia się problem, auto pali dopiero po dłuższym kręceniu rozrusznikiem i wciśnięciu pedału gazu, jak już w końcu z trudem zapali (z szarpnięciami) to czasami czuć zapach niespalonej benzyny. Gdy auto jest już rozgrzane nie ma problemu, pali na dotyk.

Chciałbym dodać że mam w mojej Reni sekwencyjną inst gaz auto odpala na benzynie po czasie przełącza się na gaz (często ten pierwszy odcinek przejeżdżam na benzynie ale problem nie znika)

Być może ktoś z Was spotkał się już z czymś takim bo jak znam życie to mechanik wyśle mnie z tym do gazownika a gazownik z powrotem do mechanika :-(

Pozdrawiam

Scenic97r 2,0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dla mnie to masz za niską temperaturę przełączania sterownika z benzyny na gaz, zwiększ o trochę i problem powinien się uspokoić, ja mam u siebie tak samo, ale u mnie temp. przełączania jest bardzo niska, bo na własną rękę ja zmieniłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na mój gust, w tych przypadkach które opisujecie, jak uruchamiacie silnik i nie chce od razu zaskoczyć, to z jakichś powodów jest zasilany równocześnie benzyną oraz gazem i dlatego się dusi, trzeba wcisnąć pedał gazu żeby go przewietrzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na temat II generacji to mam jak to mówił mój nauczyciel ogólne pojęcie nie zmącone znajomościa rzeczy (miałem do czynienia z I a obecnie z IV generacją), ale do rzeczy.

Najpierw sprawdziłbym czy ma to jakiś związek z gazem przez zakręcenie gazu na butli i sprawdzenie czy to szarpnięcie dalej występuje. Jeżeli tak to trzeba szukać przyczyny poza gazem. Jeżeli nie to trzeba szukać w instalacji gazowej. Sprawdziłbym czy przypadkiem przy tych obrotach elektronika nie puszcza na moment również gazu i stąd to szarpnięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj sprawdziłem to dokładnie. Przełączyłem tylko na samą benzynę, (zresztą musiałem bo gaz mi się skończył). Na skrzyżowaniu zwolniłem i podczas przyśpieszania na 2 i 3 biegu tak ok 3,5 tyś obr było kilka bardzo mocnych szarpnięć jakby ktoś mi w tył wjechał. Podejrzewam przwody WN a to dlatego że wczęsniej na gazie 2 razy mi strzelił w tłumik i gdy zajrzałem pod maskę to zobaczyłem że ktoś w jednym miejscu obkleił przewód izolacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!