Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Angielska wersja lamp


Rekomendowane odpowiedzi

http://www.forum.vwgroup.pl/f255/oznaczeni...orow-i-lamp-58/

Jeśli pod kodem HC/R reflektory H4, bądź HC wszystkie inne reflektory znajdziemy strzałkę "->" oznacza to że reflektor jest przeznaczony do ruchu lewostronnego.

A jeśli idzie o reflektory do ruchu prawostronnego, brak strzałki pod kodami opisanymi powyżej, ewentualnie strzałka "<-" skierowana w lewą stronę.

Chyba jednak zostałeś wprowadzony w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciach w aukcji, na 100% jest dwukomorowa. Jeśli jednak wierzyć temu artykułowi z linka, to wygląda na anglika.

Kod HC/R mówi o wersji reflektora: H to halogen, C to światło mijania, a R to światło drogowe. Ukośnik "/" pomiędzy C i R oznacza, że świateł mijania i drogowych nie można włączyć jednocześnie (reflektory H4).

U Ciebie nie ma ukośnika, co potwierdza jej dwukomorowość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaje numery seryjne lamp dwukomorowych, wersja europejska:

Lewa: 7700427874G

-> ->

Prawa: 7700427870G

<- <-

Obie lampy z oznaczeniem E9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podam numery z lamp angileskich:

Lewa: 7701047185

-> 5228 <-<-

Prawa: 7700427871 D

-> 5228 <- <-

Obie lampy z oznaczeniem E9

dojrzałem małą ciekawostke lewa lampa z francji prawa z hiszpani, na lewej data 2005, oj chyba ktoś miał mały wypadek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam, podłączę się pod istniejący już temat - posiadam sprowadzoną z Niemiec Megankę Classic jak w profilu - 97' 1,6 RT i mam problem z lampami. W tej chwili mam takie:

 

 

Przód lewy reflektor (lewy patrząc z przodu auta, tzn. po stronie pasażera)

HC/R A

02 02 ←

E4 20

9587

DEPO LHD

551-1121 R

 

Przód lewy kierunek

Valeo E2 ← 1D 014708

 

 

Przód prawy reflektor (po stronie kierowcy)

Valeo 02A → 02 HC/R 17.5 E2 4706

 

Przód prawy kierunek

E2 → 014708 2G Valeo

 

Na podstawie informacji znalezionym na tym a także na innych forach doszedłem do następujących wniosków:

Reflektor lewy (strona pasażera) – firmy DEPO – kiepska ponoć firma, ale oznaczony jako LHD (left hand drive), czyli do ruchu prawostronnego, strzałka na kloszu ←, czyli potwierdza, że do ruchu prawostronnego

Reflektor prawy (strona kierowcy) – oryginalny Valeo, ale strzałka na kloszu →, czyli do ruchu lewostronnego? (czy się mylę i w Megankach jest to strona montażu lamp? No ale nie da się ich inaczej włożyć, nawet jak ktoś jest „zdolny inaczej”).

 

Patrząc z fotela kierowcy obydwa reflektory świecą mniej więcej tak, że bardziej doświetlają prawą stronę i snop światła układa się lekkim skosem /. (slash nie oddaje kąta, chodzi mi o to, że prawa strona wyżej i dalej).

 

Dziś oglądałem na szrocie komplet lamp Valeo wyjętych z innej Meggi Classic, też rocznik 97, sprowadzonej z Niemiec. Lampy i odbicia wizualnie w bdb stanie i jak patrzyłem z przodu to obie lampy miały oznaczenie ←, czyli pasażera w lewo na pobocze, kierowcy w lewo do grilla, czyli powinny być do ruchu prawostronnego (koleś twierdzi, że nie sprowadza anglików i wg. niego te na 100% nie były z anglika). Właściwie to bym je brał, ale chciałbym się upewnić, aby się nie naciąć. Co mi radzicie?

 

Jak powinny być oznaczone te lampy do ruchu prawostronnego, albo jak to wygląda u Was <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Kupiłem megane ii po lifcie (2006r)- niby ok a dziś okazuje się,że mam lampy z anglika. Może któryś z kolegów ma na sprzedaż lampy dopasowane do ruchu prawostronnego lub jakieś namiary na używki? Mam 2 pytanie dotycące żarówek-czy mogę do soczewek wsadzić H7 ale z białym światłem?, dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dziwne, kupiłeś z przeglądem zrobionym w Polsce, ktoś tu kogoś oszukał. Albo diagnosta był kolegą handlarza, albo sam już nie wiem. Jest top powód do dochodzenia roszczeń, (tak na marginesie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku lamp na H7 istnieje sposób żeby z z angola przerobić na nasze (diagnosta na stacji podpowiedział) ale raczej bym się w to nie bawił jeśli auto posiadasz nie dłużej niź 10 dni od zawarcia umowy to albo koleś bierze auto, oddaje kasę za nowe lampy lub wymieni je na własny koszt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupiłem na początku kwietnia, też zastanawiam się nad telefonem do poprzedniego właściciela o zwrot kasy za nowe lampy, diagnosta musiał być znajomym bo auto było już po przeglądzie a ja niestety lamp nie sprawdziłem choć było nas tam trzech, pierwsza nocna jazda i zauważyłem,że odwrotnie świecą- czyli pobocze mało oswietlają a za to jezdnię bardzo dobrze. Są to soczewki ale chyba nie do przerobienia.

W umowie jest oczywiście zapis,że zapoznałem się ze stanem technicznym i zastanawia mnie sens dzwonienia do gościa choć.........nerwy już opadły i pewnie parę stówek będe musiał wydać- znalazłem-zamienniki "TYC" -500zł za komplet, popytam , poczytam co to jest?i zaczekam na wasze podpowiedzi. Dziekuje i pozdrawiam

Edytowane przez aksel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem istnieje inny sposób który jest taki weź zeszlifuj cycek od żarówki i okręć ją tak żeby żarnik dawał w drugą stronę (to mi podpowiedział diagnosta) co do podrób różnie z nimi bywa ale szczerze lepiej poszukać oryginalne używki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!