Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

nie chce wiecej ;(


forest

Rekomendowane odpowiedzi

mam megane '98 1.6 i kiedyś sobie spokojnie pomykała 180 i jeszcze powoli szła do przodu :mrgreen:

a dziś i na gazie i na v-powerku tylko 162 przy 4500-4700 (mniej więcej) żeby nie było na 5 :-) i nic więcej ;( co jest?

czy to może być wina opon zimowych(165/70 R13?

 

[Przypominam o zasadzie nazewnictwa tematów ! - Krzychu]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hadson skąd Ty wiesz że są większe??? :-/ średnica koła zostaje ta sama zima-lato , no chyba że ktoś bez głowy kombinował. Po za tym z założenia zimówka jest węższa więc teoretycznie mniejszy opór ale przy obecnych temp. zew klei sie do podłoża co zwiększa opór.

Forest myśle że złapałeś troche wiatru w nos i stąd mniejszy Vmax.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, lub na szczescie nie jest to LPG. Problem tak na powaznie pojawil sie kilka dni temu. nie mogle go rano odpalic. niby wszystko 'krecilo' jak nalezy, ale silnik zaczal wydawac takie odglosy, jak zimny disel (chociaz mam benzyne). po 15 minut krecenia, udalo sie go odpalic i jak do tej pory wszystko gra. no moze procz falujacych obrotow. ale dzisiaj rano jadac do pracy staralem sie go rozbujac i udalo sie - 100 kmh i ani ciut wiecej. nie mam pojecia co jest grane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw sobie obok siebie 2 opony tego samego rozmiaru letnią i zimową. I zobacz która wyższa...
wydaje mi sie ze masz źle dobrane. Przykładowo (inna marka) 185x60x14 to to samo wrecz co 195x50x15. Różnica co najwyżej do 3mm w średnicy i 3-4km/h na cyferblacie (praktycznie nie zauważale a co dopiero odczuwalne). Jeszcze nie widziałem producenta który fabrycznie zalecałby zmiane średnicy kół na zime. Albo sie pomyliłeś dodatkowo wizualnie (głębokość bieżnika zimówki) albo masz jedne nowe a drugi zjechane ( różnica do 10mm). A tutaj sobie przelicz jakie powinienes mieć prawidłowe.zamienniki opon

 

[ Dodano: 2007-03-11, 13:05 ]

ale silnik zaczal wydawac takie odglosy, jak zimny disel
to w takim razie moznaby zacząć litanie dlaczego auto nie chce jeździć : zacznij o zwrócenia uwagi czy katalizator sie nie zsypał i zatkał wydech, zobacz po jeżdzie czy nie grzeje sie (obudowa kata) bez mała do czerwoności. Często na chwile pada cewka, na kat rzucone zostaje czyste paliwo z jednego cylindra, kat w tym momencie zaczyna umierać, cewka wraca do normy i śladu po usterce chwilowo nie ma. Potem sprawdź zapłon czy rozrząd nie przeskoczył. Potem dolot z czujnikiem zassanego powietrza (o ile go masz) i filtr .... ale to raczej nie to. Itd, itd.... :-(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie tylko stan tech. naszych aut ale takze nasze drogi, nawet te nowe...

 

dwa lata temu, odebralem LalunieII ojca z serwisu (zbieznosc kol, w zimie zapomnial ominac paru kanionow...) :] 1/4 baku paliwa miarowo podprowadzalo 1.8 16V 122KM. wkroczylem na obwodnice w wieliczce. 3 gladkie szerokie nowe paski asfaltu. but do podlogi... 160, 165, 170, 175, 178... 178, 178... nic wiecej... :/ cholera moze wiatr, zobaczymy jak bede wracal, dolecialem na stara czesc i tu nagle jakby ktos kopnol Lale w zadek, moment 190, 195, zjazd, nawrot, but, 170, 180, 190, ok, ma jeszcze zapas. lekkie przychamowanie do 170 (wjazd z zakopianki) i wpadam na "nowy" kawalek, but... 175, 175, 176... bieda...

 

dodam ze jadac na wakacje do hiszpanii, w niemczech w strasznej ulewie, pod gore, w 3 osoby + full bagaznik jechalem osobiscie 210 i gaz mialem lekko wcisniety, poszla by 220+ (na paliwie jeszcze z PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy panowie. zabiore sie zatem za wymiane filtorow, zmienie silniczek krokowy i cewki. moze pomoze... niestety problem polega na tym, ze nie mieszkam w polsce tylko w Polnocnej Irlandii. wiec bede musial sie troche nagimnastykowac, by w ASO powiedziec, co dolega mojej megi. niestety technicznego slownictwa nie ucza w szkolach a i slownik takowy ciezko dostac.

niestety, kasy tez troche pojdzie... ehhh...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!