Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dci vs 1,9 dci dla posiadacza 1,9


mareks 1234

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

przymierzam sie do zakupu Megane II kombi z 2007 z silnikiem 1,5 dci 105 lub

1,9 dci 130 KM. Obecnie uzytkuje Megane hatchback z silnikiem 1,9 dci 120

KM, Jednostkę tą cenię za dużą elestyczność i w miarę dobre osiągi

pozwalające na komfortową, pewną jazdę autem. Czy myślicie - czy jest sens

(poza oczywistym wymiarem finansowym i zuzyciem oleju) pakowac się mi w

silnik 1,5 dci. Czy raczej jednostka ta będzie musiała być dla mnie

kompromisem - niekoniecznie cieszącym obecne przyzwyczajenia i oczekiwania

co do silnika. Najlepiej oczywiście byłoby mi przejechac sie osobiscie

autami z obydwoma silnikami w Lodzi (i nie tylko) nie ma w salonach aut do

jazdy z tymi silnikami (pewnikiem w zwiazku z bliska premiera nowej

Meganki - co prawda kombi wejdzie duzo poźniej wiec dziwi to)..

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam,że powinieneś więcej zwracać uwagę na moment obrotowy niż na moc w PS . Tak na prawdę to właśnie moment jest odpowiedzialny za elastyczność a nie moc . Jeśli chodzi o moje zdanie to wybrałbym 1,9 właśnie z uwagi na zapas mocy (i tak też wybrałem) <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mareks 1234, ja na pewno bym nie zamiemił 1.9dci na 1.5.Tak jak pisze Tomik 1970, liczy sie moment a tego w 1.9 nie brakuje.Jeszcze do tego delikatny wirus i fruwa a spalanie wcale sie nie zwiększy.

Musisz zadać sobie też pytanie do czego będzie Ci służyło auto, tylko do przemieszczania się na krótkich odcinkach czy na dłuższe trasy?Jeżeli pierwsza opcja to w sumie nie zwracałbym uwagi na to ,który diselek,raczej na cenę,przebieg,wyposażenie itd. <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja bym spojrzał na to z innej strony.

 

1,5 DCI - układ wtryskowy Delphi - dość awaryjny....i kosztowny

 

1,9 DCI - układ wtryskowy Bosch - żywotny, ewentualnie słaby punkt to dwumasowe koło, ale....

 

Po przebojach z 1,5, zdecydowanie odradzam tą jednostkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zastanawiaj się , 1,9 jest dla kombi, 1,5 to kompromis ale dla innych wersji. 1,9 jest silnikiem nie wysilonym a 1,5 105 KM ... sam sobie odpowiedz. Z tego co wiem jeśli 1.5 to tylko ta 105 KM. Jest tam inna turbina i zasilanie . Najmniej awaryjna wersja z sil 1.5 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy miłośnicy 1,9 dci szczerze tak sobie poszukałem na formu co tam się w 1,9 dci wali i tak turbo często, przepływki często, koło dwu masowe często i szereg innych elementów - więc nie przesadzajcie z awaryjnością 1,5 dci, którego po pierwsze sprzedaje się więcej niż 1,9 dci i wlace ten silnik nie buja się tak żle. Tak więc mniej ogółu więcej szczegółu:) aha i jak ktoś nie jeździł 1,5 dci to niech nie gada bo mija się to bardzo często z prawdą. Ostatnio po rozmowie z Panem w warsztacie w którym wymieniałem olej doszedłem do wniosku, że z MII nie jest tak żle pokazał mi passata 2,0 TDI właściciela warsztatu, który w pierwszym roku w serwisie wyladaował ponad 20 razy, w tym 6 razy laweta - przebieg 47 tys. km:) gdzie turbo sypnęło się po 30 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiektywnie. Mam meganę 2004r 1,9 dCi i wiem co piszę. Zona ma clio z 2006r 1.5 dCi a wcześniej miała clio z 2002 r 1.5 dCi. Jeśli mogę napisać jeszcze raz to kup sobie meganę 1,9.Jeśli 1,5 to tylko mocniejszę wersję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zakupem po prostu trzeba się zastanowić do jakiego użytkowania będzie potrzebny samochód........ ja mam 1.9 kombi i taki jest dla mnie idealny, wożę często druki dla klientów które są ciężkie i moje 120 Km jest potrzebne <ok>

Co do awaryjności to 1.5 i 1.9 ma wady ....... wiadoma sprawa.....choć moi znajomi którzy są mechanikami w Servisie w Renault przed zakupem polecali mi 1.9........ bo widzą jak na dłoni jak często są awarie w poszczególnych silnikach, ale każdy podejmuje sam decyzję.

aaaa i jeszcze jedno.....awaryjność w innych markach jest taka sama a nawet i większa :mrgreen:

 

MEGANE GÓRĄ heheehehehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbo często,
- kolego turbo to wytrzymuje spokojnie ponad 200 tys. km ale pod jednym, wszak bardzo ważnym warunkiem. <ok>

TRZEBA O NIE DBAĆ :!: Polecam poczytać poradnik na forum - "jak jeździć dieslem" Ja mam wprawdzie starszą wersję 1,9 ale jestem zadowolony. Ostatnio miałem okazję przejechać się kolegi autkiem z 1,9 dCi i stwierdziłem, że lepiej się zbiera. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scenic to już "kawał fury" i swoje waży. A wiadomo że Newton rację miał pisząc, że a=F/m....może nie jest to ważne w czasie jazdy miejskiej (jeździłem też Scenikiem 1.5 dCi), ale na trasie, gdy zabierasz się do wyprzedzania..... ja wybrał bym 1.9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kupiłam właśnie renault megane II z roku 2003 z silnikiem 1,9dCi, czy w tych modelach był montowany silnik o mocy 102 KM bo taki mam wpisany do dowodu 75KW, wydawało mi się że jeżeli 1,9 to musiałby miec 120 KM. pozatym wg nr VIN skrzynia biegów jest 6 biegowa natomiast ja mam 5. Czy ktoś miał podobny przypadek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!