Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Buczenie a może jakby odgłos gotującego czaj


yetiwest

Rekomendowane odpowiedzi

Witam <ok> Moja Megi od kilku dni na biegu jałowym wydaje dziwny dźwięk który jakby przypominał trochę odgłos gotującego czajnika a może buczenie. Odgłos dochodzi z przedniej prawej strony. Dźwięk się pojawia i znika, jak tylko dodam gazu ten dziwny odgłos znika, po zdjęciu nogi z gazu zaś się pojawia. Macie pomysł co to może być. Autko nie posiada klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jak miło, nie jestem sam z tym problemem <ok> a może :-( . U mnie się dźwięk pojawił po wymianie rozrządu i tak samo uszczęśliwia mnie swoja obecnością na wolnych obrotach ( zaczyna przy ~1000 w dół) a po zwiększeniu obrotów znika. Co ciekawe od strony silnika tego nie słychać a w środku za to bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w klubie. Podobne mam odczucia z zewnątrz cisza a wewnątrz auta to hmm buczenie czy cokolwiek to jest. Rozrząd wymieniałem jakieś pół roku temu a dźwięk pojawił się max tydzień temu. Zastanawiam się czy to czasem nie pompa wodna - a ja mam nówkę i to nie najtańszą.....

Sergiu83 jak wpadniesz co wydaje ten dźwięk to daj znać <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Tam jest tak

1) napinacz z rolką - może szumieć łożysko, rolka jest plastikowa "oprawiona" na łożysku kulkowym więc może szumieć piszczeć itp

2) dodatkowa rolka prowadząca, występuje w silnikach 16V przy pełnym wyposażeniu, klima, wspomaganie (chyba się tu nie mylę)

3) koło pasowe na wale głównym, IMHO nie powinno się nic z nim dziać chyba że jest pogięte lub źle założone, jest to chyba najtrwalszy element tego "systemu"

4) koło pasowe pompy wspomagania , no cóż pompa jest ułożyskowana więc one mogą dawać dźwięk

5) koło pasowe alternatora ze sprzęgłem, jak wiadomo alternator jest ułożyskowany wiec również może wydawać różne dziwne dźwięki

6) koło ze sprzęgłem elektromagnetycznym sprężarki klimy.

Praktycznie trzeba by to wszystko rozebrać i pooglądać.

Wczoraj wymieniłem rolkę prowadzącą bo się rozwaliła, dodatkowo zjadła mi 1/3 paska. Ale wydaje mi się, że rolka alternatora jest coś nie halo, będę to chyba musiał rozebrać i dokładnie sprawdzić.

Zastanawiam się też czy nie powinienem odkręcić napinacza i spróbować w nim wymienić rolkę. Rolka kosztuje ok 40 zł , a cały napinacz koło 200 zł. więc może warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytalem gdzies w jakims poscie ze to uszczelka pompy wodnej pod wplywem temperatury wpada w rezonans i to tak buczy, ale i gdzie indziej czytalem ze pompe osadza sie na specjalnej pascie czy jakims silikonie czy cos takiego.Niewiem juz co robic niedawno wymienialem wszystko i zaplacilem 550 E i nieusmiecha mi sie jeszcze raz tego robic,i jak mozna z tym jezdzic to niezamiezam tego ruszac,tylko pytanie czy mozna czy nierozwali mi silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na rolkę alternatora, a w zasadzie sprzęgło jednokierunkowe. Nie powiem czy to rzeczywiście to bo właśnie mi się rozleciała. :cry: Auto stoi w garażu i czeka na nową rolkę. Jak teraz to analizuję to miałem podobny odgłos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;) I to jest największy ból :-?

Rolka kosztuje, w zależności od firmy, oczywiście zamiennik od 136 - 200 zł :!::!: Ja znalazłem za 50 + 12 zł wysyłka. Problem jest taki, że są święta i nie bardzo chce im się działać.

Co do wymiany nie jest trudna, ale trzeba mieć specjalny klucz. Z tego co zdążyłem się zorientować to kluczy jest kilka rodzajów, co producent to ma inny system. Zwykle jest tak, że na wirniku jest dziura do wsadzenia TORX50, blokada wirnika. Natomiast odkręcenie samej rolki realizowane jest różnie, albo typowe klucze na nakrętkę 17, albo coś w rodzaju klucza imbusowego o rozmiarze 30 mm z dziurą w środku, albo torx z dziurą w środku. W sumie dorobienie odpowiedniego klucza nie powinno stwarzać jakiegoś większego problemu, po za oczywiście kluczami typu TORX.

Potem nakręcamy nową rolkę ile się da, mechanika dale zrobi swoje. <ok>

Natomiast jak sprzęgiełko się rozleciało to sprawa jest prosta. Rolka idzie w imadło, TORX z długim ramieniem i jazda, minuta osiem i rolki nie ma :-P

W sumie jakaś godzinka roboty. Mnie najwięcej czasu zajmuje zdjęcie pasaka, ale jak to mówią praktyka czyni mistrza, zajmuje mi to co raz mniej czasu :mrgreen:

 

PS

W celach poglądowych chciałem pokazać typy rolek jakie są stosowane w Renault Megane /Scenic, oczywiście mogą być także inne

Ja oryginalnie mam taką (50 zł +wysyłka)

602170637

 

A taką chcieli mi sprzedać za 198 zł

599293297_1

608058939

 

56334_opis_m1.JPG

 

Problematyczny wydaje mi się koszt rolki - ok. 200zł. Ponieważ w okolicach 400-500 zł można kupić nowy, bądź regenerowany alternator razem z rolką. A ceny używanych zaczynają się od 100zł. Oczywiście, zależy to od mocy alternatora. Ja co prawda wyznaję zasadę, że wolę naprawiać to co mam niż kupować, używaną część nie wiedząc w jakim dokładnie jest stanie, nie wiadomo ile on wytrzyma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam sie do tematu u mnie też tak dziwnie burczy na ciepłym silniku. Po zdjęciu paska wieloklinowego burczy dalej tak samo więc alternator i pompa wspomagania odpada. Rozrząd był wymieniany 12 tys temu.

Mechanik powiedział że można wymienić tylko hałasujący element rolkę napinacz albo pompę wody ale czy coś takiego się praktykuje?, czy wymieniać cały rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrekglowno, jeżeli po zdjęciu paska akcesorii buczy dalej, to szukaj buczenia na pasku rozrządu; napinacz, pompa wodna. Zaleca się wymianę paska rozrządu po każdorazowym jego zdjęciu.

Ale to zupełnie inny temat, zresztą poruszany już na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!