Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Okulary polaryzacyjne do jazdy w nocy


MariuszG

Rekomendowane odpowiedzi

z takim problemem najlepiej udać się do okulisty, doradzi najlepiej.

Vision Expres ma dobre ceny do "standardowych" szkieł, ale jak pojawia się klient z nietypową wadą cena na starcie może wzrosnąć dwukrotnie.

Nie warto oszczędzać na wzroku dlatego też ja bym nie założył Hitu z allegro za 5 zł bo efekt może być przeciwny od żądanego.

Czysta szyba to podstawa, bo żaden brud nie rozprasza światła.

Ja osobiście stosuję metodę że nie patrzę na światła z przeciwka, tylko przed siebie, okulary już mam z antyrefleksem i coś tam pomagają <ok>

 

uwielbiebienia chłopców w oldgolfach do instalowania byle jakich kseonów

uwielbiam tego typu teksty w kierunku vw, ale z przykrością muszę stwierdzić że Renówek w tym stylu przybywa ( czyżby niezawodne golfy się kończyły? :) ) :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piok - niezbędne nie, bo sobie radzę, ale jakoś tak z wiekiem człowiek coraz bardziej lubi różne "wygody", a refleksy mnie irytują.

Meganecoupe02 - wady wzroku nie mam, przeszkadzają mi tylko te rozbłyski, a w światła to kto by tam patrzył? <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wady wzroku nie mam

to może wystarczą tzw zerówki z różnymi filtrami, okulista powie Ci najlepiej co będzie ok <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niezbędne nie, bo sobie radzę, ale jakoś tak z wiekiem człowiek coraz bardziej lubi różne "wygody"

No tak ale na te wszystkie wygody to tylko w miniwanach wystarczy schowków <ok>

uwielbiam tego typu teksty w kierunku vw, ale z przykrością muszę stwierdzić że Renówek w tym stylu przybywa ..

hehe, chodziło mi raczej o kategorie ludzi niż o konkretną markę :) - a oldgolf brzmi ciekawie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czterech miesięcy stosuję okulary ze szkłami polaryzującymi w kolorze żółtym. Dostrzeżone zalety stosowanych „noktowizorów”

- Zmiękczenie jak i pewne rozjaśnienie drogi w świetle reflektorów, przez co kilkugodzinna nocna jazda nie jest problemem

- Brak oślepienia przez innych „żle ustawionych” jak i „mocarzy” prezentujących swe długie – duża kontrola pola widzenia za wymijanym pojazdem, jak i pobocza drogi

- Kasacja refleksów powstających na szybie podczas deszczu.

Wady – chyba to, że uwierają mnie w nos

Dzisiaj nie wyobrażam sobie dłuższej jazdy w pochmurny dzień czy też po zmroku, bez tych okularów. Wcześniejszy sceptyk, dzisiaj normalny ich użytkownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ten temat przerobiłem na swoim doświadczeniu Prezes......

Mój optyk mi doradzał kupić u niego firmowe okulary korekcyjne ze specjalnymi szkłami

dla kierowców (żółte, brązowe, szare) każde są rewelacja, znikają wszelkie odblaski z szyb innych samochodów i naprawdę oślepiające światło przestaje razić........

:(ale zrobiłem błąd....... chciałem zaoszczędzić i kupiłem na allegro ładne wizualnie okulary

za około 45 zł które wyglądają jak normalne przeciwsłoneczne, ale optyk wkłada tam również szkła

które nosisz na codzień i ich nie widać <ok> ...... ale..... po 3 miesiącach się poprostu rozsypały !

Więc jednak warto kupić za 200 zł okulary firmowe +100 - 150 zł szkła, a komfort jest

tego warty :)

Dołączam foto ........ i nie kupujcie tych okularów !!!!!!!!!

post-11461-1225351882_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja proponował bym wybrać się do okulisty,wiem ze swojego doświadczenia niekiedy minimalna wada wzroku już męczy,proponował bym do jazdy kupić normalne okularki foto chromy, z dobrym antyrefleksem super sprawa w nocy a przydają się w dzień jak świeci słoneczko <ok>:),z plastikowymi szkłami są lekkie i nie przeszkadzają,wydatek około 300 zł.ale posłużą kilka lat

ale problem z tym oślepianiem to reflektory z anglików,niestety większość autek szykowanych na sprzedaż posiada takowe gdyż kosztują grosze,żeby nie męczyć RENI,kupiłem na swoje dojazdy do pracy pukniętego fiata i właśnie angielskie reflektory,o czym sprzedający nic nie powiedzał,oczywiście przegląd przeszedł bez problemu, wyszło dopiero jak pojechałem na regulację,jak ktoś wyżej napisał dają mi w nocy długimi po oczach,ale jak ja włączę to widzę tylko jak zwalniają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem, że w nocy nie działają żadne fotochromy i antyrefleksy. W dzień też. Żeby fotochrom zadziałał, musi słoneczko padać bezpośrednio w szkła. W aucie to mało mozliwe. Zasłania krawędź dachu lub daszek przeciwsłoneczny. Mam takie okulary i nie widze żadnej różnicy ze zwykłymi szkłami (w aucie), a kosztowały więcej niż 300zł.

Wadę mam -0,5 i -0,7 dioptrii, czyli nie za wielką. Bez szkieł korekcyjnych widzę właśnie w nocy długie bliki od każdego źródła światła, czyli cos w rodzaju rozmazania.

W słoneczny dzień, wolę założyć zwykłe okulary przeciwsłoneczne za kilkadziesiąt zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda jest taka, że w samochodzie żadne fotochromy nie mają prawa działać, chyba że mamy bardzo stary samochód, soczewka z fotochromem zabarwia się dzięki promieniom UV, kąt padania nie ma znaczenia, szyba w samochodzie blokuje większość tych promienii i efekt jest taki, że dla przykładu soczewka Transition V może zabarwić się do ok 85% (zależy od nasłonecznienia i temperatury - w zimie powinna się barwić bardziej ) a w samochodzie nie zabarwi się albo zrobi to znikomo, ewentualnie zabarwi sę lewa soczewka ponieważ mamy ...otwartą szybę .

Jeżeli chodzi o jazdę w nocy to nie słyszałem o specjalnych soczewkach, są soczewki, które się sprawdzają o zmierzchu, w dni pochmórne, we mgle, nazywają się blueblocker - mają żółtawoniebieskie zabarwienie.

Ale ogólnie każda soczewka z antyrefleksem redukuje odblaski, poprawia przejrzystość więc powinno być lepiej niż bez... tyle teorii, ja nie noszę okularów więc nie powiem jak jest u mnie:)

 

Jakiś czas temu pojawiła się soczewka pół fotochrom pół polaryzacją i tak to wygląda

http://www.jzo.com.pl/index.php?op=uzytkow...mp;go=kierowcow

 

Pracuję w optyce więc jakby ktoś z Wawy potrzebował okularów... <priv>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Noszę okulary na codzień i kiedyś w przy wymianie szkieł i oprawek pani optyk zaproponowała mi do starych oprawek szkła typu "blue-blocker". Są to żółte szkła, dobre do jazdy w nocy (mam je kilka lat i jest super). Zapobiegają oślepianu światłami z naprzeciwka, ale coś za coś, niestety swoje światła też widzi się nieco gorzej. Można się jednak przyzwyczaić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcin.ab,

Odczytane z tego linka co podałeś <ok> To chyba załatwia sprawę tych soczewek.

 

"Ważne informacje dla użytkownika:

* soczewek Drivewear® nie powinno się używać podczas jazdy nocą

* jak w przypadku wszystkich soczewek fotochromowych, soczewki Drivewear® stają się ciemniejsze podczas zimnej, słonecznej pogody i mogą ograniczać widoczność. Należy zachować szczególną ostrożność podczas jazdy pojazdami niezabudowanymi, jak: samochód z szyberdachem, motocykl, skuter śnieżny, samochód terenowy, oraz podczas takich aktywności, jak np. narciarstwo

* soczewki Drivewear® mogą utrudniać widzenie powierzchni oblodzonych i mokrych"

 

Oraz te drugie :)

"*Uwaga! Powłoka BLUE BLOCKER nie osłabia natężenia światła reflektorów nadjeżdżających samochodów! "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno warto przejechać sie w okularkach "dla kierowców" i przeżyć to doświadczenie. Jeżdziłem, nie zachwyciły mnie i podobnie jak kolega Lewy, jak mnie denerwuje słoneczko zakładam okulary przeciwsłoneczne.

A jak ktoś jeździ dużo nocą to zawsze ma jaiś swój sposób na światła aut z naprzeciwka <ok>

pzr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie do jazdy w nocy żadne okulary nie pomogą, w słoneczny dzień nie wyobrażam sobie jazdy bez okularów przeciwsłonecznych szczególnie w momencie gdy je zdejmuje <ok> Mam słoneczne z soczewkami szklanymi (raczej nie najlepsze do samochodu, ale cóż...) + antyrekleks + polaryzacja = drogie, ale warte swej ceny (ok 600-800 zł RayBany)

co do jazdy w nocy: jak jestem wypoczęty nie mam żadnego dyskomfortu, kiedyś byłem bardzo zmęczony i jazda i światła z naprzeciwka były bardzo męczące, moja dziewczyna jak tylko się ściemnia nic nie widzi i robimy przesiadkę, ma okulary z antyrefleksem z mocami zerowymi (nie ma wady wzroku, okulary są z filtrami do komputera i do jazdy samochodem) i w jej przypadku nic to nie pomaga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!