Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

lampy przednie - jak to jest z homologacją i


DaR3k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

kilka dni temu kupiłem megane coupe 96r 1.6 i już w drodze powrotnej jak się ciemno zrobiło wydawało mi się że z przednim oświetleniem jest coś nie tak...ale nie sprawdzałem tego tak dokładnie bo i się aż tak na tym nie znam więc pomyślałem ze pojadę na stację diagnostyczną na ustawienie świateł...no i się zaczęło - wjeżdzam na stanowisko a pracownik mówi że tego się nie da ustawić bo lewy reflektor (od pasażera) jest od anglika i wiązka światła świeci odwrotnie...no racja tak właśnie jest - jedyne wyjście - zmienić lampę na europejską...na prawą lampe nawet nie spojrzał.. wróciłem do domu i poszperałem troche w necie i poczytałem o oznaczeniach homologacji i w moim przypadku jest tak:

lewa lampa(od pasażera) czyli ta niby "angielska" ma oznaczenie homologacji E4 a strzałki pod reflektorem skierowane są w obie strony...i z tego co wyczytałem w necie to w jakiś sposób w tak oznaczonej lampie można obrócić wiązkę światła..;

natomiast prawa lampa(od kierowcy) jest oznaczona E9 i strzałka jest skierowana tylko na zewnątrz auta, czyli w prawo patrząc od przodu.

Czy ktoś mi to wszystko rozszyfruje i ewentualnie powie co jest do wymiany, albo jak zmienić tę wiązkę światła?

podjeżdżałem pod ścianę i tak na oko oceniałem i wydaje mi się że reflektor od str kierowcy świeci prawidłowo - tzn wiązka światła podnosi sie ku poboczu..

czekam na opinie i wasze zdanie.

z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DaR3k, szkło lampy jest szczelnie sklejone z plastikową obudową, więc szansa na zmianę jest ale taka:

musisz rozkleić lampę, szkło wyrzucasz na śmieci bo jest od anglika.

kupujesz lampę europejską, odklejasz szkło i przyklejasz do starej lampy, czyli rozwiązanie bez sensu.

Lepiej kupić lampę europejską, założyć i jechać. Tylko musisz znać numer seryjny lampy europejskiej żeby Ci znów nie wcisnęli anglika co robią bardzo często.

Jak masz lampę z gładkim kloszem to wtedy wiązka światła jest kierowana przez lustro lampy, a jak szkło jest z jakimiś kształtami to właśnie one ustawiają wiązkę światła.

W Twoim przypadku masz szkło żebrowane więc nic z nim nie zrobisz.

Najlepszy sposób, kup europejską lampę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak wlaśnie zrobiłem - wymieniam oba reflektory bo drugi okazał się jakimś tanim badziewnym zamiennikiem a udało mi się kupić w przyzwoitej cenie dwa reflektory VALEO wyjęte z meganki coupe i co najważniejsze z wersji europejskiej <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dzisiaj ledwo co dostalem przeglad, bo prawa lampa jest od anglika i oslepia. Kazal mi to koniecznie zmienic. Jesli ktos bylby tak dobry i dal mi numer seryjny prawej lampy w Megane I ph I w wersji europejskiej, zeby nie wcisneli mi tej z anglika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

numer seryjny mogę podać jutro, ale najlepiej poznać czy lampa jest przystosowana do ruchu prawostronnego po strzałce umieszczonej koło homologacji. musi być skierowana na zewnątrz auta. (upewnie się jeszcze jutro i ewentualnie cykne fotke jak to wygląda)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

knq, zdjęcie mi nie wyszło - dopiero to na kompie zauważyłem ale z całą pewnością mogę powiedzieć że patrz na strzałkę przy homologacji na reflektorze - ma być skierowana do zewnątrz auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdze jak z ta strzalka, ale diagnosta strasznie sie burzyl. Ewentualnie jak koszt zakupu dobrej lampy przystosowanej do ruchu europejskiego bedzie wyzszy niz komplet lamp np. Angel Eye (oczywiscie cos w dobrym guscie) to kupie caly komplet a te dwie sprzedam <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!