Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stukanie w okolicy kierwonicy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Jestem właścicielem Meganki '98. Silnik benzyna 1.6.

Nie mogę sobie poradzić z dziwnymi stukami w okolicy kierownicy i zegarów.

Dosłownie wczoraj wymieniłem maglownice, drążki, końcówki drążków. Mechanik zrobił dosłownie wszystko co mógł. No i poległ.

Części są nowe i nie muszę dodawać, że wydałem sporo pieniędzy. Jestem „załamany”.

Stukanie brzmi jakby jakaś zębatka albo drążek pukał o metal. Słychać to tylko na wolnych obrotach kiedy stoję albo kiedy jadę wolno po nierównej nawierzchni.

Odgłos dochodzi z okolicy kolumny kierowniczej na wysokości zegarów lub moich kolan kiedy siedzę – tak mi się wydaje.

 

Uprzejmie proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bronius - czy w takim wypadku (klapka) bedzie to dosyć cieżki metalowy odglos?

 

Zastanawiam się jeszcze nad silniczkiem od nawiewu. Tyle, że dzwięk dochodzi wyrażnie z okolic zegarów deski.

 

Oczywiście bardzo dziękuję za poprzednią podpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to podajesz mało danych, nie wiadomo dokładnie jaki masz model Megi.

Z Twojego opisu też nic nie wynika, nie wiadomo dokładnie w jakich sytuacjach wydobywa się dźwięk. Czy jest słyszalny w kabinie czy dochodzi gdzieś z "przodu", na postoju nie słychać? A jak się maskę podniesie to co?

Może to być kratka obiegu zamkniętego, może być sprzęgło, dyfer, może bendix rozrusznika zaczepia o koło zamachowe. Te "defekty" mogą dawać taki dźwięk, ale równie dobrze może to być łącznik stabilizatora (ale na postoju nie będzie słychać).

Sorry ale nikt nie ma szklanej kuli, wysil się trochę i opisz trochę dokładniej co i gdzie słychać i w jakich sytuacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam już piszę.

 

Renault Megane 1.6 RTX, 8 zaworowy, benzyna, katalizator, wspomaganie, 5 drzwi hatchback, klima. Produkcja 1998, na liczniku 165 000 km.

Stukanie słychać tylko podczas jazdy wolno, z małą prędkością po dziurach, lub na postoju w momencie kiedy silnik jest ciepły na luzie i na biegu (obroty w granicach 800).

Zwiększając obroty na postoju (na luzie lub na biegu) do 1200 stukanie znika.

Przy wyższych prędkościach, lub przy jeździe po równej nawierzchni nic się nie dzieje i nic nie słychać.

Po otworzeniu maski dźwięk jest słyszalny ale bardzo słabo.

Z tego co widzę cześć wpada w wibracje. Wyższe obroty, większa prędkość, silnik pracuje „równiej” i stukanie znika.

Ruchy kierownicą, pedałami nic nie zmieniają, nie mają na to wpływu.

Moim zdaniem dźwięk wydobywa się z okolic liczników na desce.

Nie bardzo wiem jak go opisać. Jakby włożyć metalowy drążek w metalową rurkę.

Tylko nie jestem w stanie go zlokalizować. Dlatego proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!