Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podświetlenie pokręteł nawiewu i ogrzewania


Rekomendowane odpowiedzi

Padła mi żaróweczka podświetlająca pokrętła nawiewu - może mi ktoś pomóc jak to rozebrać i wymienić - nie chcę tego plastiku uszkodzić posługując się metodą prób i błędów. Na forum nie znalazłem tego tematu - oczekuję pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do panelu dostaniesz sie bardzo prosto - wyjmij radio i poleczke pod nim . Tam sa srubki torx o ile pamietam. wykrecasz je. To samo sie tyczy srubek na dole przy konsoli - sa za zaslepka na dole - tam gdzie podpina sie kompa - przy wtyczce zlacza diagnostycznego. Hm..pozatym to reszte srubek znajdziesz - reszta to zatrzaski. Rob to w dobrze ogrzewanym garazu lub przy slonecznej pogodzie - na zimnie moze plastik strzelic. Po wykreceniu srubek - wyjmujesz srodkowy plastik kokpitu - a panel z pokretlem wisi chyba na kolejnych 2 srubkach.. Co do rozbiorki pokretel - w wersji z climatroniciem sa diody smd... ale rozbiorka jest bajecznie prosta - jesli bawiles sie kiedys LEGO to dasz rade - bo dokladnie tak wszystko tam jest spasowane. zatrzaski..jakas srubka i juz. aha.. I NIE SPIESZ SIE! to podstawa w MII - na spokojnie z pomyslunkiem <ok>

 

Opisalem Ci jak sie tam dostac - na podstawie swoich doswiadczen z climatronikiem - gdy go rozbieralem. W przypadku manualnej klimy zapewne postepuj analogicznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij sobie tutaj Podswietlenie deski rozdzielczej w okolicach regulacji sily nawiewu i obiegu zamknietego - wszystko jak na dłoni - przerabialem to niecaly miesiac temu - sa tam zaróweczki jakies takie male nietypowe (nie znam symbolu) ale w salonie dostalem je bez problemu po 0,77PLN za sztuke (wymienilem obydwie na raz). Godzinka pracy i po bolu. Uwazaj tylko jak będziesz rozbierał sam panel z pokrętłami - sa tam takie spręzynki które lubią sobie wyskoczyć i polecieć niewiadomo gdzie - mnie jedną wcięło i musialem się posiłkować spręzynką z ... długopisu <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana żarówki w pokrętłach nawiewu w megane I

No więc tak pierwsze co robimy to wyposażamy się w klucz typu torx dokładnie nie pamiętam ale jest to klucz T25 albo T20 .

Wysuwamy szufladkę od zapalniczki i odkręcamy ją ,są tam dwie śrubki ,jeśli zdemontujemy cała szufladę zapalniczki po prostu będzie nam wygodniej. Następnie odkręcamy konsole od nawiewu jest ona przykręcona również dwiema śrubkami które znajdują się zaraz obok tych od zapalniczki . Konsola od nawiewu jest oprócz śrubek przymocowana jeszcze zatrzaskami pod radiem . Trzeba je delikatnie wyjąc . Trzy pokrętła umieszczone są w plastikowym pudełku które jest również na zatrzaski . Żaróweczka znajduje się w środku , tylnia ścianka ma otwór w którym umieszczona jest żarówka ,trzeba ją wymienić i wszystko dokładnie ostrożnie złożyć uważając na te badziewne zatrzaski . <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 3 tygodnie później...

Witam Koledzy podpowiedzcie - mam wyjęty panel sterowania nawiewani ( klima manualna) mam pytanie gdzie znajdują się żarówki podświetlające? patrząc od tyłu na ten panel są takie dwa miejsca jakby zatyczki w kolorze czarnym - czy pod nimi są żarówki? czy tez muszę dobrać się do środka panelu? proszę o pomoc bo jutro z rana mam zamiar zabrać się za naprawę oświetelnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
  • 1 rok później...

Witam też próbuję rozebrać panel środkowy aby wymienić żarówki ale mam problem. Mam nie oryginalne radio jak na fotce kolegi z forum http://megane.com.pl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=1169 i nie mam pojęcia jak je wydostać a nie mam tych specjalnych (kluczy - blaszek czy jak to nazwać) aby wyciągnąć. Jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź to naprawdę podziałało. Nawet nie musiałem kupować tych żarówek bo mam ich kilka od fiata uno II i jakiegoś opla i to są te same żarówki. Te stare spalone były aż czarne. Teraz kokpit nawiewu jest super podświetlony. Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!