Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Znowu obroty...


opetnick

Rekomendowane odpowiedzi

Vivaldi

Proszę o dalsze wskazówki.

Pozdrawiam

sprawdź szczelność dolotu i to całego. Najlepiej ściągnąć plastikowy kolektor i pooglądać gumki uszczelniające, w dalszej kolejności podpięcie pod kompa i zobacz jak sonda chodzi może dogorywa i nie nadąża a może czujnik temperatury fiksuje. Jak z linką od gazu ? nie haczy ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem, falowaly mi obroty na niskich az cale auto drgalo, kupilem oryginalne oringi przepustnicy i je wymienilem jednoczesnie przepustnica zostala wyczyszczona. Obroty byly idealne. Jednak po ok 3 tygodniach od tej czynnosci dzeieje sie tak ze obroty nagle rosna na postoju do 4 - 5 tys i wtedy trzeba zgasic silnik lub zatrzymuja sie na 1500 - 2000 obr. i wracaja na 750 gdy doda sie troche gazu ale nie zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

linka od gazu nie haczy, jest ok. przed wczoraj wyczyscilem silniczek i znowu dzis mi sie zdarzyło ze obroty staneły.

 

[ Dodano: 2009-04-14, 23:58 ]

Byłem dziś u mechanika. Wyczyścił przepustnicę i stwierdził że trzeba auto jeszcze podpiąć pod kompa aby ją na nowo "zaadoptować". Odpaliłem auto było ok. I właściwie jak się go odpala i na postoju dodaje gazu jest ideał. Natomiast podczas jazdy obroty już nie stoją w miejscu ale falują, po puszczeniu gazu tak od 1200 - 1700. Jeszcze mi mechanik powiedział że musiał podregulować go śrubką na przepustnicy, którą się z reguły nie rusza. Jutro mam zamiar pojechać do niego na poprawkę. Mam pytanie:

1. czy musiał podłaczać kompa po wymianie przepustnicy i czy można wrócić do ustawień fabrycznych?

2. czy dobrze że ruszał wogóle tę śrubkę na przepustnicy i czy można też ją jakoś fabrycznie ustawić na nowo?

Ogólnie nie będę jechał po tym mechaniku bo nie jedno mi robili i na nich narzekać nie mogę, być może przedobrzył sprawę - w czymś się myli, niewiem.

Te obroty zaczynają już mnie denerwować <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dopisuję się, bo udało mi się rozwiązać problem z obrotami w mojej maszynce <ok>

Otóż problemem okazał się silniczek krokowy wolnych obrotów. Wymieniłem go na nowy zakupiony w necie i wszystkie objawy minęły jak ręką odjął. Silniczek jest naprawdę niedrogi (<50zł), jego wymiana banalna - więc myślę, że można zawsze taką podmianę spróbować.

 

Pozdrawiam,

wkk01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

U mnie z kolei po wymianie rozrządu znacznie się pogorszyła praca na wolnych obrotach, magik co wymieniał rozrząd powiedział, że należy pojechać z tym na diagnostykę. Okazało się po pomiarach, próbach wymianie uszczelek kolektora, że był źle ustawiony rozrząd o jakieś 12o przez co silnik łapał znacznie więcej powietrza. Niestety silnik 1.6 16V jest bardzo wrażliwy na wszelkie ustawienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam podobny problem. Obroty nigdy nie spadają poniżej 1100 obrotów. Czasami podskakują do ok 1700. Wymieniłem silnik krokowy-nic nie pomogło. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej-tak samo nic.

Bylem na komputerze wykazało najpierw czujnik oleju a później jakieś zwarcia z masa itp.

Może coś z tym czujnikiem oleju? Bo niekiedy podczas jazdy wskazywało mi ze nie mam oleju tzn kontrolka mrygała.

A czy może być to wina katalizatora? Bo mi brzęczy chyba go wytnę.

Ewentualnie sonda lambda.

Prośże o pomoc. Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma błędu "jakieś zwarcia z masa".

Błędu nie ma, ale Clip często taki komunikat pokazuje przy okazji wykrycia usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Może z Was ktoś reperował scenica 1.6 16V z instalacją gazową? Jakie są tego koszty podłączenie komputera pokaże przyczynę falujących obrotów czy to jest takie szukanie? Może to albo to wiadomo u każdego z nas może być coś innego. fajnie by było jak byście napisali coś o kosztach żeby zaczynać od najtańszych tak jak ktoś wyżej napisał o silniczku krokowym koszt około 50zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam serdecznie. Mam renualt megane RT I 1996r 1,6 benzyna. Również mam problem z falującymi obrotami. jak odpale auto to wszystko jest ok ale jak przejadę się kawałek, zatrzymam na światłach trzyma mi na obrotach. czasami 1900 obrotów czasami 1500. dojadę do następnych świateł i jest wszystko ok. wyczyściłem przepustnicę, kupiłem nowy silniczek krokowy i dalej to samo. objawy nasilają się w zimę. latem problem pojawia się ale dość rzadko. Kolega podpowiadał, że być może komputer dostaje wilgoci i dlatego tak się dzieje. Nawet jeżeli jest to prawda to i tak nie za bardzo wiem co z tym zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę jutro tą linkę. Dzięki. Jak ktoś będzie miał jeszcze jakieś pomysły to czekam ;-)

 

[ Dodano: 2010-11-29, 17:31 ]

Sprawdziłem linkę i pedał. wszystko jest ok. mam lekkie pęknięcie na osłonie od kolektora. może to być przyczyną moich kłopotów??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!