Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

megane 1.6 8V 97r.brak mocy przy ruszaniu sza


Robson76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,na wstępie chcę się przywitać,ale mam problem z Meganką 1.6 8V z roku 1997 manual, auto ładnie zapala,na luzie można przegazować i nic się nie dzieje nie gaśnie w miarę równo pracuje tylko ma jakieś obroty niskie poniżej 500,ale najgorsze się dzieje gdy wrzucę bieg i chcę ruszyć wtedy szarpie i traci moc gaśnie ,nie pomaga przegazowanie i jazda na pół sprzęgle,nie jest to na pewno wina skrzyni ani poduszek ,wygląda na to że po lekkim ruszeniu jak tylko auto zaczyna się toczyć coś odcina mu zapłon i się dławi,na wstecznym normalnie jeździ i nic się nie dzieje. :-( Pomóżcie nowemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie jak już pisałem.auto na luzie pracuje ładnie wkręca się na obroty i wszystko gra ,tylko jak mu bieg do przodu zapnę to wtedy silnik dostaje obciążenie i odcina mu zapłon gaśnie ,a do tyłu wsteczny bieg ma inne przełożenie niż pierwszy i auto normalnie się porusza,więc paliwo niema nic do rzeczy ,filtry też odpadają,cewki pomierzyłem jest ok,świece też ok,kable też ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik dostaje obciążenie
a czy to przypadkiem nie wymaga większej wydajności od wymienionych wcześniej elementów?

wszak to jest off topic ale.. swojego czasu wszystko było oki, na wolnych, na wysokich ale !!! w zakresie 1000-2000 o//min wydawał silnik z siebie dziwny dźwięk- zakres jakby nie było osiągany tylko w momentach przyspieszania- okazało się że sypie się rozrząd. po tym fakcie przestałem szyfladkować usterki, awarie etc.

poza tym nie spodziewaj się że od ręki dostaniesz rozwiązanie- no chyba że ktoś miał identyczny problem. możemy tylko naprowadzać Cię na rozwiązanie a ewentualne rady zmieniać, rozszerzać z napływającymi od Ciebie informacjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem identyczny problem do mojego ,na 37 stronie,może kolega się odezwie ,dlatego piszę i nie wymagam od tego forum odpowiedzi natychmiast ,tylko liczę że ktoś się już spotkał z takim przypadkiem,pewnie jak jutro posiedzę przy aucie to sam do tego dojdę ,czasem trzeba pytać zanim wyważy się otwarte drzwi.Ja naprawiam grupę VAG i mam Vaga. A to ustrojstwo spodobało się mojej żonie i padło na wylew zanim je poznałem.Cóż trzeba będzie rozszerzyć wiedzę o francuziki.Pozdrawiam i czekam na posty w moim temacie. <ok>

 

[ Dodano: 2008-11-15, 22:13 ]

przepraszam nie na 37-mej stronie leczna (36-tej Leszek-k1)jest identyczny post.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w megance miałem podobny przypadek. Podczas ruszania silnik strasznie szarpał i nieraz potrafił gasnąć. Winą był przetarty wężyk czujnika ciśnienia na kolektorze dolotowym. Podczas ruszania wężyk się poruszał i popuszczał ciśnienie co wprowadzało w ogłupienie komputer. Po wymianie wężyka wszystko śmiga aż miło... Może warto to sprawdzić u Ciebie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cewki pomierzyłem jest ok,
czasem pomiar miernikiem nie pokarze prawdy. Już nie raz widziałem jak miernik pokazywał na cewce prawidłowy opór a i tak była popsuta,

Ja bym się zainteresował właśnie cewkami(pożyczyć nawet na chwilę jakąś ze szrotu), czujnikiem temperatury(tu wystarczy pomiar), opisywanym przecierającym się wężykiem, i wyczyścił styki ECU tak dla pewności.

Auto dlatego idzie do tyłu bo ma więcej siły a jedynka jest słabsza od wstecznego i auto się dławi jak chcesz do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,tak jak wcześniej pisałem że jak przysiądę się do niej to naprawię i opiszę co buło przyczyną,więc stara moja regóła się sprawdziła ,szukaj po zasilaniach a przede wszystkim po masach,no i przyczyną ty niedomagań okazała się masa wiązki komputera,masa ta znajduje się nad alternatorem (górna obejma mocująca alternator)jest tam szeroki przewód masowy idący z grodzi nadwozi do obejmy nad alternatorem a obok niego masa wiązki (są to dwa czarne z czerwonym paskiem przewody okute na końcu oczkiem i dokręcone śrubą do tej obejmy.Silnik w meganie jest poprzecznie umieszczony i ma tendencje do przechylania się przód tył podczas jazdy i te masy są narażone na złamanie lub obruszenie mają one też wpływ na wolne obroty .Wiedz jak macie problem z wolnymi obrotami i wymiana lub umycie zespoló nie pomagają to sprawdzicie też te masy czy mają przejście.Pozdrawiam Robert. <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!