Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

megane 1.6 8V 97r.brak mocy przy ruszaniu sza


Robson76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,na wstępie chcę się przywitać,ale mam problem z Meganką 1.6 8V z roku 1997 manual, auto ładnie zapala,na luzie można przegazować i nic się nie dzieje nie gaśnie w miarę równo pracuje tylko ma jakieś obroty niskie poniżej 500,ale najgorsze się dzieje gdy wrzucę bieg i chcę ruszyć wtedy szarpie i traci moc gaśnie ,nie pomaga przegazowanie i jazda na pół sprzęgle,nie jest to na pewno wina skrzyni ani poduszek ,wygląda na to że po lekkim ruszeniu jak tylko auto zaczyna się toczyć coś odcina mu zapłon i się dławi,na wstecznym normalnie jeździ i nic się nie dzieje. :-( Pomóżcie nowemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie jak już pisałem.auto na luzie pracuje ładnie wkręca się na obroty i wszystko gra ,tylko jak mu bieg do przodu zapnę to wtedy silnik dostaje obciążenie i odcina mu zapłon gaśnie ,a do tyłu wsteczny bieg ma inne przełożenie niż pierwszy i auto normalnie się porusza,więc paliwo niema nic do rzeczy ,filtry też odpadają,cewki pomierzyłem jest ok,świece też ok,kable też ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik dostaje obciążenie
a czy to przypadkiem nie wymaga większej wydajności od wymienionych wcześniej elementów?

wszak to jest off topic ale.. swojego czasu wszystko było oki, na wolnych, na wysokich ale !!! w zakresie 1000-2000 o//min wydawał silnik z siebie dziwny dźwięk- zakres jakby nie było osiągany tylko w momentach przyspieszania- okazało się że sypie się rozrząd. po tym fakcie przestałem szyfladkować usterki, awarie etc.

poza tym nie spodziewaj się że od ręki dostaniesz rozwiązanie- no chyba że ktoś miał identyczny problem. możemy tylko naprowadzać Cię na rozwiązanie a ewentualne rady zmieniać, rozszerzać z napływającymi od Ciebie informacjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem identyczny problem do mojego ,na 37 stronie,może kolega się odezwie ,dlatego piszę i nie wymagam od tego forum odpowiedzi natychmiast ,tylko liczę że ktoś się już spotkał z takim przypadkiem,pewnie jak jutro posiedzę przy aucie to sam do tego dojdę ,czasem trzeba pytać zanim wyważy się otwarte drzwi.Ja naprawiam grupę VAG i mam Vaga. A to ustrojstwo spodobało się mojej żonie i padło na wylew zanim je poznałem.Cóż trzeba będzie rozszerzyć wiedzę o francuziki.Pozdrawiam i czekam na posty w moim temacie. <ok>

 

[ Dodano: 2008-11-15, 22:13 ]

przepraszam nie na 37-mej stronie leczna (36-tej Leszek-k1)jest identyczny post.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w megance miałem podobny przypadek. Podczas ruszania silnik strasznie szarpał i nieraz potrafił gasnąć. Winą był przetarty wężyk czujnika ciśnienia na kolektorze dolotowym. Podczas ruszania wężyk się poruszał i popuszczał ciśnienie co wprowadzało w ogłupienie komputer. Po wymianie wężyka wszystko śmiga aż miło... Może warto to sprawdzić u Ciebie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cewki pomierzyłem jest ok,
czasem pomiar miernikiem nie pokarze prawdy. Już nie raz widziałem jak miernik pokazywał na cewce prawidłowy opór a i tak była popsuta,

Ja bym się zainteresował właśnie cewkami(pożyczyć nawet na chwilę jakąś ze szrotu), czujnikiem temperatury(tu wystarczy pomiar), opisywanym przecierającym się wężykiem, i wyczyścił styki ECU tak dla pewności.

Auto dlatego idzie do tyłu bo ma więcej siły a jedynka jest słabsza od wstecznego i auto się dławi jak chcesz do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,tak jak wcześniej pisałem że jak przysiądę się do niej to naprawię i opiszę co buło przyczyną,więc stara moja regóła się sprawdziła ,szukaj po zasilaniach a przede wszystkim po masach,no i przyczyną ty niedomagań okazała się masa wiązki komputera,masa ta znajduje się nad alternatorem (górna obejma mocująca alternator)jest tam szeroki przewód masowy idący z grodzi nadwozi do obejmy nad alternatorem a obok niego masa wiązki (są to dwa czarne z czerwonym paskiem przewody okute na końcu oczkiem i dokręcone śrubą do tej obejmy.Silnik w meganie jest poprzecznie umieszczony i ma tendencje do przechylania się przód tył podczas jazdy i te masy są narażone na złamanie lub obruszenie mają one też wpływ na wolne obroty .Wiedz jak macie problem z wolnymi obrotami i wymiana lub umycie zespoló nie pomagają to sprawdzicie też te masy czy mają przejście.Pozdrawiam Robert. <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!