Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

megane 1.6 8V 97r.brak mocy przy ruszaniu sza


Robson76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,na wstępie chcę się przywitać,ale mam problem z Meganką 1.6 8V z roku 1997 manual, auto ładnie zapala,na luzie można przegazować i nic się nie dzieje nie gaśnie w miarę równo pracuje tylko ma jakieś obroty niskie poniżej 500,ale najgorsze się dzieje gdy wrzucę bieg i chcę ruszyć wtedy szarpie i traci moc gaśnie ,nie pomaga przegazowanie i jazda na pół sprzęgle,nie jest to na pewno wina skrzyni ani poduszek ,wygląda na to że po lekkim ruszeniu jak tylko auto zaczyna się toczyć coś odcina mu zapłon i się dławi,na wstecznym normalnie jeździ i nic się nie dzieje. :-( Pomóżcie nowemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie jak już pisałem.auto na luzie pracuje ładnie wkręca się na obroty i wszystko gra ,tylko jak mu bieg do przodu zapnę to wtedy silnik dostaje obciążenie i odcina mu zapłon gaśnie ,a do tyłu wsteczny bieg ma inne przełożenie niż pierwszy i auto normalnie się porusza,więc paliwo niema nic do rzeczy ,filtry też odpadają,cewki pomierzyłem jest ok,świece też ok,kable też ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik dostaje obciążenie
a czy to przypadkiem nie wymaga większej wydajności od wymienionych wcześniej elementów?

wszak to jest off topic ale.. swojego czasu wszystko było oki, na wolnych, na wysokich ale !!! w zakresie 1000-2000 o//min wydawał silnik z siebie dziwny dźwięk- zakres jakby nie było osiągany tylko w momentach przyspieszania- okazało się że sypie się rozrząd. po tym fakcie przestałem szyfladkować usterki, awarie etc.

poza tym nie spodziewaj się że od ręki dostaniesz rozwiązanie- no chyba że ktoś miał identyczny problem. możemy tylko naprowadzać Cię na rozwiązanie a ewentualne rady zmieniać, rozszerzać z napływającymi od Ciebie informacjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem identyczny problem do mojego ,na 37 stronie,może kolega się odezwie ,dlatego piszę i nie wymagam od tego forum odpowiedzi natychmiast ,tylko liczę że ktoś się już spotkał z takim przypadkiem,pewnie jak jutro posiedzę przy aucie to sam do tego dojdę ,czasem trzeba pytać zanim wyważy się otwarte drzwi.Ja naprawiam grupę VAG i mam Vaga. A to ustrojstwo spodobało się mojej żonie i padło na wylew zanim je poznałem.Cóż trzeba będzie rozszerzyć wiedzę o francuziki.Pozdrawiam i czekam na posty w moim temacie. <ok>

 

[ Dodano: 2008-11-15, 22:13 ]

przepraszam nie na 37-mej stronie leczna (36-tej Leszek-k1)jest identyczny post.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w megance miałem podobny przypadek. Podczas ruszania silnik strasznie szarpał i nieraz potrafił gasnąć. Winą był przetarty wężyk czujnika ciśnienia na kolektorze dolotowym. Podczas ruszania wężyk się poruszał i popuszczał ciśnienie co wprowadzało w ogłupienie komputer. Po wymianie wężyka wszystko śmiga aż miło... Może warto to sprawdzić u Ciebie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cewki pomierzyłem jest ok,
czasem pomiar miernikiem nie pokarze prawdy. Już nie raz widziałem jak miernik pokazywał na cewce prawidłowy opór a i tak była popsuta,

Ja bym się zainteresował właśnie cewkami(pożyczyć nawet na chwilę jakąś ze szrotu), czujnikiem temperatury(tu wystarczy pomiar), opisywanym przecierającym się wężykiem, i wyczyścił styki ECU tak dla pewności.

Auto dlatego idzie do tyłu bo ma więcej siły a jedynka jest słabsza od wstecznego i auto się dławi jak chcesz do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,tak jak wcześniej pisałem że jak przysiądę się do niej to naprawię i opiszę co buło przyczyną,więc stara moja regóła się sprawdziła ,szukaj po zasilaniach a przede wszystkim po masach,no i przyczyną ty niedomagań okazała się masa wiązki komputera,masa ta znajduje się nad alternatorem (górna obejma mocująca alternator)jest tam szeroki przewód masowy idący z grodzi nadwozi do obejmy nad alternatorem a obok niego masa wiązki (są to dwa czarne z czerwonym paskiem przewody okute na końcu oczkiem i dokręcone śrubą do tej obejmy.Silnik w meganie jest poprzecznie umieszczony i ma tendencje do przechylania się przód tył podczas jazdy i te masy są narażone na złamanie lub obruszenie mają one też wpływ na wolne obroty .Wiedz jak macie problem z wolnymi obrotami i wymiana lub umycie zespoló nie pomagają to sprawdzicie też te masy czy mają przejście.Pozdrawiam Robert. <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!