Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z przyśpieszaniem i obrotomierzem.


zawisza1980

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Kilka dni temu zauważyłem, że obrotomierz lekko faluje czasami na wolnych obrotach. Zrobił tak parę razy i się uspokoił. Dziś podczas odpalania auta obrotomierz poszedł na max i wrócił do pozycji wyjściowej. Po odpaleniu auta na wolnych obrotach zaczął pokazywać obroty ponad 5 tys/min. Czasami spadał poniżej a czasami szedł na max. Zauważyłem, że po dodaniu większego gazu uspokoił się ale tylko na chwile. Podczas jazdy okazało się, że gdy obrotomierz wariuje to brakuje mocy w aucie. Mimo wciśniętego gazu do podłogi auto ma zero przyśpieszenia. Po odjęciu gazu i ponownemu dodaniu auto przyśpiesza. Po zgaszeniu auta zauważyłem, że na chwilę zapalają się kontrolki od oleju i ładowania. Co morze być tego przyczyną? Może jakieś pomysły. Przedtem wszystko było super. Dziękuję za każdy pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszak ja mam benzynę ale u mnie brał lewe powietrze i komputer na siłę starał się wyrównać wszystko biorąc więcej paliwa co skutkowało skakaniem obrotów. przy jeździe już nie był taki mądry i przez to nie miał mocy.

poszukaj tematów o problemach z zapalaniem i nie równych obrotach. na pewno coś znajdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtry wymieniałem razem z olejem jakieś 12 tys km temu. Teraz zauważyłem jeszcze, że przy włączonym zapłonie obrotomierz idzie na max i wraca do pozycji wyjściowej. Kilka razy podniósł się do 2 tys/min tylko przy włączonym zapłonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawisza1980, ja bym popatrzył na złącze od kompa, wyciągnij tą wtyczkę, popatrz czy coś nie zaśniedziało, przeczyść i złącz na nowo. Można jeszcze popatrzeć za licznik. Zdejmujesz "parapet" odkręcasz licznik i demontujesz 4 kostki. Można lekko przeczyścić te ścieżki (styki) na folii i poskładać. To chyba niedomaganie jakiegoś styku powoduje takie anomalia. W aucie z tego okresu, jest to dopuszczalne, tym bardziej, że to Renia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę jutro złącze kompa. Podjadę też na diagnostykę komputerową. Licznik już sprawdzałem. U mnie są 2 kostki. Mam taki sam licznik jak DCI. Dzięki za pomoc. Jutro napiszę co pokazała diagnostyka.

 

[ Dodano: 2008-11-20, 17:49 ]

Byłem dziś na diagnostyce komputerowej. Oto jej efekty:

DF094 Thermplunger relay N, open cicuit or short circuit to earth

DF099 Cylinder 1 injector circuit, open circirt

DF001 Computer, replace the computer

DF089 Injector control condenser voltage, replace the computer

DF093 Microcontroller Active, replace the computer

Dziś rano obrotomierz chodził znów dziwnie ale silnik chodził normalnie. Po przejechaniu 3 km zaczął normalnie pracować. W drodze z pracy na diagnostykę (po 7 godz.) wszystko było super. Gość który podpiął się pod złącze wspomniał coś o nie zamykającym się wtryskiwaczu 1 oraz coś o pompie wtryskowej. Z jego gadki wynikało, że za bardzo nie jest pewien tego co zobaczył na wydruku. Sprawdziłem te kody w necie. Z jednego z nich wynika, że wadliwy przekaźnik grzałek nurnikowych. Inny kod jes opisany jako wadliwy czujnik temperatury płynu chłodzącego. Może ktoś wie bardziej dokładnie co znaczą te kody błędów? Dziękuję za pomoc :->

 

[ Dodano: 2008-11-21, 09:12 ]

Dziś niestety Scenic odmówił jazdy :-( Rozrusznik kręcił ale auto nie dało znaku życia. Znam się trochę na samochodach więc zacząłem szukać o co mu chodzi. Najpierw sprawdziłem wszystkie bezpieczniki- były całe. Potem sprawdziłem czy grzane są świece- brak napięcia :-/ Potem sprawdziłem elektrozawór na pompie. Napięcie wynosiło ledwo 1,35V Jak był włączony zapłon to usłyszałem terkotanie ze skrzynki pod maską po stronie kierowcy. Terkotanie dochodziło z jednego ze styczników. Po zamianie styczników nic się nie zmieniło. Rozebrałem więc jeden i założyłem na swoje miejsce. Po przekręceniu zapłonu okazało się, że stycznik nie dochodzi do końca co powodowało brak styku. Docisnąłem więc go palcem. Sprawdziłem napięcie na świecach oraz pompie i nadal to samo. Podłączyłem więc kontrolkę z żarówką do świec a do pompy podałem osobne napięcie (oryginalny kabel odłączyłem). Po przekręceniu kluczyka nic się nie zmieniło. Dopiero jak popukałem po wszystkich stycznikach w skrzynce, zapaliła się żarówka od na świecach- świece zaczęły grzać. Jednak auto nie odpaliło. Dopiero jak podłączyłem oryginalny kabel do elektrozaworu ( dodatkowy odłączyłem). Autko odpala 100 na 100 <ok> Z tego co zauważyłem to obrotomierz już nie wariuje a przy gaszeniu auta już nie zapalają się kontrolki. Wychodzi na to, że to któryś stycznik. Tylko który? Może ktoś wie do czego są poszczególne styczniki w tej skrzynce. Poniżej daję fotkę tej skrzynki. Dzięki za pomoc.

 

[ Dodano: 2008-11-25, 20:30 ]

Nikt z forum nie jest w stanie mi pomóc???

post-5573-1227133911_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!