Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.Po raz pierwszy zabieram głos na forum,dotąd byłem tylko czytającym i nauczyłem się już dużo.Przeglądając tutejsze forum nie znalazłem odpowiedzi na pytanie:co to za czujnik.Przychodzi zima,więc kłopoty z ogrzewaniem się zaczynają.

Zacznę od początku,Mam Scenica 1,6 z 98r,temperatura układu chłodzenia waha się między 2,5 a 3 kreską,trochę mało. wymieniłem termostat,był walnięty poszła uszczelka(zaznaczone umiejscowienie na żółto),czujnik załączania wentylatora znajdujący się na chłodnicy i to wszystko prawie nic nie dało (tylko to że silnik nagrzewa się szybciej),dalej dochodzi do 3 kreski idalej nie chce.Mam w aucie jeszcze 2 czujniki w układzie chłodzenia,pierwszy to czujnik wskazań temperatury(zaznaczony na zielono),a nie wiem do czego jest drugi czujnik(zaznaczony na czerwono),przypuszczenia moje są takie,że jest to zabezpieczenie przed przegrzaniem silnika na wypadek,gdyby czujnik na chłodnicy nie zadziałał.

Jak ktoś wie co to za czujnik niech napisze.

post-2355-1196196063_thumb.jpg

post-1-1196196063_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i masz racje ,bo gdy go odłączyłem przed jazdą to wszystko było OK,ale gdy po krótkim postoju chciałem uruchomić silnik,to się już nie udało.Odpalił dopiero po ponownym podłączeniu przewodów do czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie podczepie do tematu :) bo u mnie sprawa wyglada tak: wymienilem termostat tam gdzie jest to zaznaczone na zolto :) no i rzeczywiscie wskazowka inaczej chodzi ale chyba nie zabardzo normlanie :) bo non-stop lata w dol w gore miedzy pierwsza a druga kreska, powyzej drugiej kreski wyjdzie, bardzo sporadycznie. Chcialabym zapytac co to moze byc? moze trzeba jeszcze wymienic czujnik temperatury cieczy chlodzacej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprawdź,czy wentylator pracuje,gdy temperatura idzie w dól,jeśli wiatrak chodzi,to musisz wymienić czujnik na chłodnicy.Koszt czujnika około 30 zł.

Może być również walnięty czujnik wskazań(zaznaczony na zielono)ale to trudno mi określić bo nie napisałeś czy z nagrzewnicy leci letnie czy ciepłe powietrze(gorące)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj hopek.Mam taki sam model auta jak twój, ten sam rocznik i również LPG. U mnie również wskazówka waha się pomiędzy 2,5 a 3 kreską na wskaźniku nawet po wymianie termostatu. Wydaje mi się, że to prawidłowe wskazania bo z nagrzewnicy leci bardzo ciepłe powietrze jak i gumowy wąż po otwarciu termostatu robi się gorący. Jeżeli chodzi i czujniki to jestem podobnego zdania co robercik, niestety nie wiem który jest od czego. Być może ten od wskazań na desce nie pokazuje rzeczywistej temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzone, nie dziala. Dzis mialem takie cos: rozgrzewalem specjalnie silnik doszlo do ponad drugiej a nawet chyba 3 kreski i nagle spadlo ponizej pierwszej(bylo gdzies tak w polowie). Wiecie moze co jest nie tak ? czujnik temp cieczy chlodzacje

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzone, nie dziala. Dzis mialem takie cos: rozgrzewalem specjalnie silnik doszlo do ponad drugiej a nawet chyba 3 kreski i nagle spadlo ponizej pierwszej(bylo gdzies tak w polowie). Wiecie moze co jest nie tak ? czujnik temp cieczy chlodzacje

 

pozdrawiam

 

Przy pierwszym podgrzaniu silnika jest to normalna reakcja.

Silnik rozgrzewając się,pracuje na małym obiegu chłodzenia,gdy uzyska odpowiednią temperaturę,otwiera się termostat i wtedy temperatura nagle spada,gdyż zimny płyn z chłodnicy jest mieszany z resztą,u mnie jest tak samo.

Aby sprawdzić czy termostat jest walnięty wystarczy,że po uruchomieniu zimnego silnika,podgrzać go tak do drugiej kreski(nie więcej) i sprawdzić czy wąż łączący silnik z chłodnicą (górny) jest gorący,jeśli tak jest,to wymiana murowana.

Tak więc art termostat masz na pewno OK,a co do czujnika na chłodnicy to sprawdź ,nie przy pierwszym podgrzaniu,tak jak wnioskuję że to zrobiłeś,bo wtedy się na pewno nie załączy,sprawdź jego pracę,gdy wskazówka pójdzie w dół za drugim lub trzecim razem

Vernon dzięki za odpowiedź,we wszystkich postach jakie tu przeczytałem piszą ,że wskazówka powinna być między 3-4 kreską,więc byłem pewny że mam za niską temperaturę.W aucie mimo wszystko mam ciepło.

 

[ Dodano: 2007-12-04, 21:48 ]

hopek,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ten sposób sprawdzisz, czy termostat jest cały czas otwarty - tak jak pisze hopek to jeden z objawów zepsutego termostatu, termostat może się jeszcze zacinać, a to już gorzej sprawdzić, trzeba dokładnie wtedy obserwować zachowania wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!