FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Silnik 1,4 16V i... turbina :D - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane I phII
Silnik 1,4 16V i... turbina :D

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   rcwawa 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 03-marzec 08
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.4 16v
  • Przebieg (tys.km):121

Napisano 06 styczeń 2009 - 20:05

Sluchajcie od dluzszego czasu chodzi mi po glowie pomysl zalozenia turbiny do megi, moze byc fajnie :mrgreen: Sa dwie opcje albo wybijecie mi to z glowy albo pomozecie. Wiem, ze w vtec'u robili cos takie z clio 1,4 16V i calkiem niezle im to wyszlo ale wiadomo ile taka firma moze sobie za to zazyczyc, wiec plan mam taki, zeby czesci kupic na wlasna reke i pozniej z zaprzyjaznionym warsztatem kabinowac.
Teraz tylko jakie turbo najlepiej kupic od czego np. intercooler z orurowaniem, dolot i jeszcze masa innych rzeczy typu zawory cisnienia doladowania itd...
Wiem ze koszty beda ok 4000+

Autko niedlugo dostaje na stale w spadku, a na forum zagosci pewnie nowy wlasciciel megane III coupe 1,4 TCE i wiecie nie chce zeby wkrotce moja na stale meganka byla gorsza :mrgreen:

Wiec tak wybijacie mi ten pomysl i sugerujecie, zeby "pozycz" na stale od ojca nowa megane coupe? Czy cos kabinujemy?

z gory dzieki
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Kam1l 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 03-sierpień 08
  • Skąd:Poznań (Polska :))
  • Silnik:-
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 06 styczeń 2009 - 20:51

Wyjdzie 4 a nawet więcej jak to zawsze bywa p[rzy takich zabawach. Lepiej załóż 3.0 V6 jeśli chcesz podłubać :mrgreen:
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Easy 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 02-styczeń 07
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Silnik:K4J
  • Przebieg (tys.km):155

Napisano 06 styczeń 2009 - 22:27

Gdzieś na forum jest zdjęcie tego silnika w megance z turbiną, poszukaj. Ale opisu chyba nie było. Nie wiem czy gra warta swieczki, ja bym sie zastanowił nad 1.8 16v (ok. 120km), bo do 2.0 16v i wyzej trzeba by sie bawic w dlubanie przy zawieszeniu. A tak tylko przekladasz i jezdzisz (osprzet ten sam).
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Ojinau 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 16-maj 07
  • Skąd:Ełk / Warszawa
  • Auto:Megane
  • Silnik:1.4e
  • Przebieg (tys.km):xxxx

Napisano 06 styczeń 2009 - 22:45

http://twojafura.pl/...-renault-megane

rzuc okiem na ten link, moze napisz pw lub cos do tego uzytkownika;) efekty widzisz jakie sa :mrgreen:
Nie mam PL klawiatury - firmowy laptop ENG/US!
Jak nie kumasz tego to daj se warna!
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   rcwawa 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 03-marzec 08
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.4 16v
  • Przebieg (tys.km):121

Napisano 08 styczeń 2009 - 15:19

Easy, czyli na 1,8 16v trzeba by tylko silnik z komputerem kupic? i nic pozatym?
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   Robak 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 24-grudzień 06
  • Skąd:Śrem
  • Auto:Megane Scenic 1,6 16V '99 LPG STAG300
  • Silnik:K4M 700
  • Przebieg (tys.km):227

Napisano 08 styczeń 2009 - 15:40

rcwawa, ja bym się pobawił w silnik i komputer ale założyłbym również tarcze i zaciski od 1,6 16V 280mm, a jak już masz to robić to i 2,0 16 ci wejdzie bez zająknięcia.
Dołączona grafika
SCENIC, TO PIĘKNE AUTKO !!!
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Easy 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 02-styczeń 07
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Silnik:K4J
  • Przebieg (tys.km):155

Napisano 08 styczeń 2009 - 15:51

Robak napisał:

2,0 16 ci wejdzie bez zająknięcia.


W 2.0 16v jest inne zawieszenie z przodu niestety, dlatego właśnie poleciłem 1.8 16v.
Co do hamulców to zgadzam się z Robakiem, wypadałoby założyć większe wtedy. Tylko, że jak założysz 280mm to zapomnij o felgach 14' np. na zimę - nie zmieszczą się zaciski w takich małych felgach.
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Robak 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 24-grudzień 06
  • Skąd:Śrem
  • Auto:Megane Scenic 1,6 16V '99 LPG STAG300
  • Silnik:K4M 700
  • Przebieg (tys.km):227

Napisano 08 styczeń 2009 - 16:28

Easy, wg schematu zawieszenia nie ma różnicy przy PHII
Dołączona grafika
w PHI różniły się amortyzatorami ale tylko w wersji 2,0 16V
Dołączona grafika
SCENIC, TO PIĘKNE AUTKO !!!
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   rcwawa 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 03-marzec 08
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.4 16v
  • Przebieg (tys.km):121

Napisano 09 styczeń 2009 - 16:25

zawieszenie tj. amortyzatory prawdopodobnie bede zmienial na MTS'y i do tego sprezyny -30mm. Co do silnik to chyba 1,8 16V bedzie lepszym wyborem bo jednak glownie poruszam sie po miescie. Czyli tarcze tez by byly do wymiany, tylko z tarczami chyba i zwrotnice trzeba by bylo wymieniac? Pol biedy z zimowkami w tym roku jezdze na letnich i poza brakiem trakcji do 3 biegu nie jest tak tragicznie, yokohamy c-drive nawet niezle sie spisuja :mrgreen:
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Robak 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 24-grudzień 06
  • Skąd:Śrem
  • Auto:Megane Scenic 1,6 16V '99 LPG STAG300
  • Silnik:K4M 700
  • Przebieg (tys.km):227

Napisano 09 styczeń 2009 - 19:03

zwrotnice nie, ale zaciski hamulcowe a dokładnie jarzma zacisków po to aby tarcze się zmieściły choć jeśli masz możliwość to proponowałbym założyć całość od scenika rocznik minimum 1999: zwrotnice zaciski i drążek stabilizatora.
Dołączona grafika
SCENIC, TO PIĘKNE AUTKO !!!
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   Vivaldi 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 11-luty 07
  • Skąd:Myślenice
  • Auto:obecnie TDI automat
  • Silnik:był Scenic 1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):1

Napisano 09 styczeń 2009 - 23:39

rcwawa napisał:

od dluzszego czasu chodzi mi po glowie pomysl zalozenia turbiny do megi, moze byc fajnie
już było o tym, moim zdaniem jak tylko zaczniesz jeździć czyli używać tej turbiny to w pierwszej kolejności podziękuje sprzęgło i to jedno po drugim, później pewnie skrzynia albo przeguby a dół silnika wytrzyma najdłużej czyli niewiele dłużej. Ta kosiarka w fazie projektu w życiu nie byłą nawet brana pod uwagę 1 bara. ;-) , wkładaj 2,0 16V i podejrzewam , że z dobrym softem będzie lepiej jeździło od planowanego 1,4T. A jak bardzo chcesz pieniądze wydać to to CLIO jest do sprzedania.
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   rcwawa 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 03-marzec 08
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.4 16v
  • Przebieg (tys.km):121

Napisano 10 styczeń 2009 - 00:41

wlasnie teraz przemawia do mnie bardziej swap ale chyba na 1,8 16v bo boje sie spalania 2.0 16v, ktore chyba nie powinno byc jakas znaczaco wyzsze od 1.8 :mrgreen: ale do 2.0 wchodza jeszcze jakies dodatkowe przerobki? hmmm no nie wiem rajdowe clio jakos do mnie nie przemawia :) i do normalnej jazdy sie nie nadaje :mrgreen:
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   Lewy 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 04-wrzesień 06
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:MIIphI GT
  • Silnik:2.0 16V
  • Przebieg (tys.km):130

Napisano 10 styczeń 2009 - 09:59

rcwawa napisał:

bo boje sie spalania 2.0 16v, ktore chyba nie powinno byc jakas znaczaco wyzsze od 1.8

Zależy od stylu jazdy. W moim przypadku 2.0 16V to spalanie 10l/100 (LPG). Komputer pokładowy twierdzi, że 9,5l. Jednak jak sie postarasz to i 15L/100 dasz radę osiągnąć :mrgreen:
Megane II GT 2.0 16V
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
S. Lem
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   rcwawa 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 03-marzec 08
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.4 16v
  • Przebieg (tys.km):121

Napisano 10 styczeń 2009 - 11:13

mysle ze na poczatku troche bardziej bym krecil ten silnik z zachwytu nad jego maca ale pewnie z czasem przejdzie :mrgreen: No dobra mogli byscie pomoc mi zrobic liste czesci, ktore beda potrzebne do swapa na 2.0 16v?
Silnik z osprzetem, skrzynia
tarcze, zaciski, jarzmy ew. zwrotnice i drazki stabilizatora od scenica.

Jak z zegarami? czytalem, ze w 2.0 sa jakos innaczej wyskalowane czy to by nie przeszkadzalo? Ja mam u siebie obrotomierz do 7tys i predkosciomierz do 240km/h


edit: a moze 2.0 Turbo? :mrgreen: jak ten http://www.allegro.pl/item517073802_silnik...s_velsatis.html

niewiecie jaki on moze miec apaetyt na benzynie prz takiej w miare spokojniej jezdzie? Nie wiekszy niz 2.0 16V?
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & laguna IIphII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 1,9 F9Q 110KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/120/52

Napisano 10 styczeń 2009 - 11:28

rcwawa napisał:

mysle ze na poczatku troche bardziej bym krecil ten silnik z zachwytu nad jego maca ale pewnie z czasem przejdzie :mrgreen:


myślę, że z czasem będzie Ci mocy brakować i będziesz chciał więcej :mrgreen:
W 2.0 są takie same zegary, z tym że białe tarcze, skala ta sama.
Jak już chcesz więcej mocy, to może poszukaj klepniętego Clio II, tam były 2 litry, bez turbo 182 KM, z tym że koszt utrzymania tego silnika jest wyższy. Jednak w przypadku takiego silnika jest szansa że turbina nie będzie zajechana przez jakiegoś amatora sprintów na zimnym silniku.
0

Udostępnij ten temat:


  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post
Nowe odpowiedzi Traktorek w silniku 1.6 benz. Pil 
  • 2 Odpowiedzi
  • 6415 wyświetleń
Nowe odpowiedzi temperatuta silnika? Układ chłodzenia, ogrzewania i klimatyzacji - Megane I, Scenic I mr6319 
  • 6 Odpowiedzi
  • 7108 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Turbina w 1.5 dCi 100KM 1.5 diesel AbramK 
  • 4 Odpowiedzi
  • 4503 wyświetleń

Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting z Memcached :: Hosting dla firm :: Hosting dla Wordpress