Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence
Sign in to follow this  
rcwawa

Megane I phII Silnik 1,4 16V i... turbina :D

Recommended Posts

rcwawa    1

Sluchajcie od dluzszego czasu chodzi mi po glowie pomysl zalozenia turbiny do megi, moze byc fajnie :mrgreen: Sa dwie opcje albo wybijecie mi to z glowy albo pomozecie. Wiem, ze w vtec'u robili cos takie z clio 1,4 16V i calkiem niezle im to wyszlo ale wiadomo ile taka firma moze sobie za to zazyczyc, wiec plan mam taki, zeby czesci kupic na wlasna reke i pozniej z zaprzyjaznionym warsztatem kabinowac.

Teraz tylko jakie turbo najlepiej kupic od czego np. intercooler z orurowaniem, dolot i jeszcze masa innych rzeczy typu zawory cisnienia doladowania itd...

Wiem ze koszty beda ok 4000+

 

Autko niedlugo dostaje na stale w spadku, a na forum zagosci pewnie nowy wlasciciel megane III coupe 1,4 TCE i wiecie nie chce zeby wkrotce moja na stale meganka byla gorsza :mrgreen:

 

Wiec tak wybijacie mi ten pomysl i sugerujecie, zeby "pozycz" na stale od ojca nowa megane coupe? Czy cos kabinujemy?

 

z gory dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kam1l    0

Wyjdzie 4 a nawet więcej jak to zawsze bywa p[rzy takich zabawach. Lepiej załóż 3.0 V6 jeśli chcesz podłubać :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Easy    1

Gdzieś na forum jest zdjęcie tego silnika w megance z turbiną, poszukaj. Ale opisu chyba nie było. Nie wiem czy gra warta swieczki, ja bym sie zastanowił nad 1.8 16v (ok. 120km), bo do 2.0 16v i wyzej trzeba by sie bawic w dlubanie przy zawieszeniu. A tak tylko przekladasz i jezdzisz (osprzet ten sam).

Share this post


Link to post
Share on other sites
rcwawa    1

Easy, czyli na 1,8 16v trzeba by tylko silnik z komputerem kupic? i nic pozatym?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robak    9

rcwawa, ja bym się pobawił w silnik i komputer ale założyłbym również tarcze i zaciski od 1,6 16V 280mm, a jak już masz to robić to i 2,0 16 ci wejdzie bez zająknięcia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Easy    1
2,0 16 ci wejdzie bez zająknięcia.

 

W 2.0 16v jest inne zawieszenie z przodu niestety, dlatego właśnie poleciłem 1.8 16v.

Co do hamulców to zgadzam się z Robakiem, wypadałoby założyć większe wtedy. Tylko, że jak założysz 280mm to zapomnij o felgach 14' np. na zimę - nie zmieszczą się zaciski w takich małych felgach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robak    9

Easy, wg schematu zawieszenia nie ma różnicy przy PHII

e3e93ee143ea946f.jpg

w PHI różniły się amortyzatorami ale tylko w wersji 2,0 16V

Share this post


Link to post
Share on other sites
rcwawa    1

zawieszenie tj. amortyzatory prawdopodobnie bede zmienial na MTS'y i do tego sprezyny -30mm. Co do silnik to chyba 1,8 16V bedzie lepszym wyborem bo jednak glownie poruszam sie po miescie. Czyli tarcze tez by byly do wymiany, tylko z tarczami chyba i zwrotnice trzeba by bylo wymieniac? Pol biedy z zimowkami w tym roku jezdze na letnich i poza brakiem trakcji do 3 biegu nie jest tak tragicznie, yokohamy c-drive nawet niezle sie spisuja :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robak    9

zwrotnice nie, ale zaciski hamulcowe a dokładnie jarzma zacisków po to aby tarcze się zmieściły choć jeśli masz możliwość to proponowałbym założyć całość od scenika rocznik minimum 1999: zwrotnice zaciski i drążek stabilizatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vivaldi    2
od dluzszego czasu chodzi mi po glowie pomysl zalozenia turbiny do megi, moze byc fajnie
już było o tym, moim zdaniem jak tylko zaczniesz jeździć czyli używać tej turbiny to w pierwszej kolejności podziękuje sprzęgło i to jedno po drugim, później pewnie skrzynia albo przeguby a dół silnika wytrzyma najdłużej czyli niewiele dłużej. Ta kosiarka w fazie projektu w życiu nie byłą nawet brana pod uwagę 1 bara. ;-) , wkładaj 2,0 16V i podejrzewam , że z dobrym softem będzie lepiej jeździło od planowanego 1,4T. A jak bardzo chcesz pieniądze wydać to to CLIO jest do sprzedania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rcwawa    1

wlasnie teraz przemawia do mnie bardziej swap ale chyba na 1,8 16v bo boje sie spalania 2.0 16v, ktore chyba nie powinno byc jakas znaczaco wyzsze od 1.8 :mrgreen: ale do 2.0 wchodza jeszcze jakies dodatkowe przerobki? hmmm no nie wiem rajdowe clio jakos do mnie nie przemawia :) i do normalnej jazdy sie nie nadaje :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lewy    10
bo boje sie spalania 2.0 16v, ktore chyba nie powinno byc jakas znaczaco wyzsze od 1.8

Zależy od stylu jazdy. W moim przypadku 2.0 16V to spalanie 10l/100 (LPG). Komputer pokładowy twierdzi, że 9,5l. Jednak jak sie postarasz to i 15L/100 dasz radę osiągnąć :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
rcwawa    1

mysle ze na poczatku troche bardziej bym krecil ten silnik z zachwytu nad jego maca ale pewnie z czasem przejdzie :mrgreen: No dobra mogli byscie pomoc mi zrobic liste czesci, ktore beda potrzebne do swapa na 2.0 16v?

Silnik z osprzetem, skrzynia

tarcze, zaciski, jarzmy ew. zwrotnice i drazki stabilizatora od scenica.

 

Jak z zegarami? czytalem, ze w 2.0 sa jakos innaczej wyskalowane czy to by nie przeszkadzalo? Ja mam u siebie obrotomierz do 7tys i predkosciomierz do 240km/h

 

 

edit: a moze 2.0 Turbo? :mrgreen: jak ten http://www.allegro.pl/item517073802_silnik...s_velsatis.html

 

niewiecie jaki on moze miec apaetyt na benzynie prz takiej w miare spokojniej jezdzie? Nie wiekszy niz 2.0 16V?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mysle ze na poczatku troche bardziej bym krecil ten silnik z zachwytu nad jego maca ale pewnie z czasem przejdzie :mrgreen:

 

myślę, że z czasem będzie Ci mocy brakować i będziesz chciał więcej :mrgreen:

W 2.0 są takie same zegary, z tym że białe tarcze, skala ta sama.

Jak już chcesz więcej mocy, to może poszukaj klepniętego Clio II, tam były 2 litry, bez turbo 182 KM, z tym że koszt utrzymania tego silnika jest wyższy. Jednak w przypadku takiego silnika jest szansa że turbina nie będzie zajechana przez jakiegoś amatora sprintów na zimnym silniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×